Постанова
від 23.08.2012 по справі 2а/2370/2586/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а/2370/2586/2012 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  23 серпня 2012 року                                                         Справа № 2а/2370/2586/2012 Черкаський окружний адміністративний суд в складі: головуючого –судді  Бабич А.М., при секретарі –Сидорець І.С., представника позивача –не прибув, представника відповідача –не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної фінансової інспекції в Черкаській області до державної бюджетної установи «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку»про зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ: 23.07.2012 до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулась державна фінансова інспекція в Черкаській області (далі-позивач), в якій просить зобов'язати державну бюджетну установу «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку»(далі-відповідач) поновити в обліку дебіторську заборгованість із розрахунків з комунальним підприємством «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів обласної комунальної власності»Черкаської обласної ради на суму 1674 грн. 00 коп. та із розрахунків з Черкаською філією ПАТ «Укртелеком»на суму 169 грн. 18 коп. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач  зазначає, що з 17.04.2012 до 11.05.2012 працівниками Державної фінансової інспекції в Черкаській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності відповідача за період з 01.07.2010 до 31.01.2012. За результатами перевірки складено акт ревізії від 18.05.2012 № 06-20/16, відповідно до якого встановлено, що протягом 01.11.2011 до 31.03.2012 відповідачем здійснювалася оплата вартості послуг комунального підприємства «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів комунальної власності»Черкаської обласної ради (далі-підприємство). В ході ревізії на підприємстві було проведено зустрічну звірку, якою встановлено, що при розрахунках з відповідачем на підприємстві рахувалась кредиторська заборгованість станом на 31.03.2012 в розмірі 1674 грн. 00 коп. При цьому в обліку відповідача щодо розрахунків з підприємством дебіторська чи кредиторська заборгованість не рахувалась. Крім того, між відповідачем та Черкаською філією ВАТ «Укртелеком»укладений договір про надання телекомунікаційних послуг від 29.11.2010 № 15463. Дебіторська чи кредиторська заборгованість станом на 31.03.2012 в бухгалтерському обліку відповідача щодо розрахунків з ВАТ «Укртелеком»не рахувалась. При проведенні зустрічної звірки в обліку ВАТ «Укртелеком»станом на 31.03.2012 рахується кредиторська заборгованість в розмірі 169 грн. 18 коп. Відповідачу пред'явлена вимога про поновлення в обліку розміру дебіторської заборгованості щодо розрахунків з комунальним підприємством «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів комунальної власності»Черкаської обласної ради в розмірі 1674 грн. 00 коп. та щодо розрахунків з ВАТ «Укртелеком»в розмірі 169 грн. 18 коп. Проте вищевказана вимога відповідачем не виконана, тому вищевказані обставини стали підставою звернення до суду. Представник позивача надав до суду письмову заяву, в якій просить розгляд справи проводити без його участі за наявними у справі матеріалами. Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, хоча повідомлявся про час та місце судового розгляду справи в установленому законом порядку. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги  підлягають задоволенню, виходячи з наступного. Державна бюджетна установа «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку» зареєстрована 20.10.2010 виконавчим комітетом Черкаської міської ради Черкаської області (ідентифікаційний код 37307604). Статус державної фінансової інспекції в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 № 2939-XII (далі-Закон № 2939-XII) Відповідно до статті 2 Закону № 2939-XII головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Державний фінансовий контроль реалізується державною фінансовою інспекцією через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення державною фінансовою інспекцією державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється Кабінетом Міністрів. Відповідно до пункту 4.3 Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 3 жовтня 2011 року №1236, фінансова інспекція має право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів. Згідно з пунктом 6.13 цього Положення законні вимоги службових осіб Державної фінансової інспекції є обов'язковими до виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються. З матеріалів справи суд встановив, що на виконання п. 2.17 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на ІІ квартал 2012 року та на підставі направлень, виданих начальником Державної фінансової інспекції в Черкаській області від 13.04.2012 № 195, 196 працівниками Державної фінансової інспекції в Черкаській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності державної бюджетної установи «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку»за період з 01.07.2010 до 31.01.2012, результати якої відображені в акті ревізії від 18.05.2012 № 06-20/16. Ревізією встановлено, що між відповідачем та комунальним підприємством «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів комунальної власності»Черкаської обласної ради (далі-підприємство) був укладений договір про відшкодування витрат з утримання будинків і споруд та прибудинкової території від 03.11.2010 № 27-2012. Предметом цього договору є утримання підприємством будинків і споруд, обслуговування, експлуатація та ремонт будівлі, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Смілянська, 131. В ході ревізії було проведено зустрічну звірку підприємства та відповідача, результати якої викладені в акті від 04.05.2012 № 06-21/15. Відповідно до акту встановлено, що в обліку КП «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів комунальної власності»Черкаської обласної ради щодо розрахунків з відповідачем, станом на 31.03.2012, рахувалась кредиторська заборгованість в розмірі 1674 грн. 00 коп. При цьому, в обліку відповідача з підприємством станом на 31.03.2012 дебіторська чи кредиторська заборгованість не рахувалась, що підтверджується додатком до акта ревізії № 19, який знаходиться в матеріалах справи. Отже, внаслідок допущеного порушення, за І квартал 2012 року у звіті про заборгованість за бюджетними коштами  (форма №7д) занижено дані рядка 170 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв»(графа 5 «На кінець періоду: усього») на суму 1674 грн. 00 коп. Крім того, між відповідачем та Черкаською філією ВАТ «Укртелеком»було укладено договір від 29.11.2010 № 15463, предметом якого є надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг та їх оплата. В ході проведення ревізії позивачем були досліджені рахунки-акти за телекомунікаційні послуги, надані ВАТ «Укртелеком». Відповідно до них встановлено, що станом на 31.03.2012 в обліку відповідача занижено розмір дебіторської заборгованості щодо розрахунків з ВАТ «Укртелеком»в розмірі 169 грн. 18 коп., що підтверджується додатком до акта ревізії       № 20, який знаходиться в матеріалах справи. Внаслідок цього порушення за І квартал 2012 року у звіті про заборгованість за бюджетними коштами  (форма №7д) занижено дані рядка 090 «Придбання товарів та послуг»(графа 5 «На кінець періоду: усього») на суму 169 грн. 18 коп. Відповідно до п. 1.2 Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 05.01.2011 № 2 фінансова та бюджетна звітність повинна бути достовірною. Інформація, наведена у фінансовій та бюджетній звітності, є достовірною, якщо вона не містить помилок та перекручень. Відповідно до пункту 7 статті 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»контрольно-ревізійному управлінню надано право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства. Як встановлено з матеріалів справи відповідачу направлена вимога від 30.05.2012     № 23-06/44-4914 про вжиття заходів щодо усунення порушень, в тому числі:  поновити в обліку дебіторську заборгованість із розрахунків з комунальним підприємством «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів обласної комунальної власності»Черкаської обласної ради на суму 1674 грн. 00 коп. та із розрахунків з Черкаською філією ПАТ «Укртелеком»на суму 169 грн. 18 коп. Вказану вимогу відповідач станом на час розгляду справи не виконав. Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»контрольно-ревізійному управлінню надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів. Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно із ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд відповідно до ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Таким чином суд дійшов висновку, що вимоги позивача до державної бюджетної установи «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку»про поновлення в обліку дебіторської заборгованості із розрахунків з державною бюджетною установою «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку»та ВАТ «Укртелеком» є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 41, 86, 122, 128, 159, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: 1.   Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Зобов'язати державну бюджетну установу «Черкаський регіональний центр з інвестицій та розвитку» (18000, м. Черкаси, бул. Шевченка, 185; ідентифікаційний номер 37307604) виконати вимогу Державної фінансової інспекції в Черкаській області від 30.05.2012 № 23-06/44-4914 в частині поновлення в бухгалтерському обліку дебіторської заборгованості з комунальним підприємством «Управління з експлуатації Будинку рад та об'єктів обласної комунальної власності» Черкаської обласної ради на суму 1674 грн. 00 коп. та із розрахунків з Черкаською філією ПАТ «Укртелеком»на суму 169 грн. 18 коп. 3. Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з моменту отримання повного тексту постанови в порядку передбаченому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. 4.  Копію постанови направити сторонам. Суддя                                                                                                          А.М. Бабич

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2012
Оприлюднено17.10.2012
Номер документу26430909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/2586/2012

Ухвала від 21.08.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 26.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Постанова від 23.08.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні