Рішення
від 10.10.2012 по справі 5015/3774/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.10.12 Справа № 5015/3774/12

За позовом: Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів

до відповідача: Державного закладу "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України

про стягнення 6 120 грн. 00 коп.

Суддя Мазовіта А.Б.

при секретарі Волошин О.Я.

Представники:

від позивача: Оленюк С.Л., представник (довіреність №13/08-2080 від 08.10.2012 р.);

від відповідача: Горпинюк І.Є., представник (довіреність від 11.07.2011 р.)

Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів звернулося до господарського суду Львівської області з позовом до Державного закладу "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України про стягнення 6 120 грн. 00 коп.

Розглянувши матеріали справи, суд визнав представлені матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду і ухвалою від 13.09.2012 р. призначив розгляд справи на 24.09.2012 р. Ухвалою від 24.09.2012 р. суд відклав розгляд справи на 04.10.2012 р. В судовому засіданні 04.10.2012 р. судом було оголошено перерву до 10.10.2012 р.

В судових засіданнях представник позивача позов підтримав, просив задоволити. З приводу заявленого позову пояснив, що у зв'язку з порушенням відповідачем законодавства про захист економічної конкуренції, на нього було накладено штраф в розмірі 8 000 грн. 00 коп. Відповідач, у визначений законом строк не сплатив його, за що йому нараховано пеню в розмірі 6 120 грн. 00 коп. Таким чином, з відповідача підлягає до стягнення 6 120 грн. 00 коп. пені.

В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив, вказавши на те, що позивачем при визначенні періодів розрахунку пені не враховано ту обставину, що рішення набрало законної сили 21.05.2012 р. Після набрання рішенням законної сили відповідачем 13.06.2012 р. було сплачено суму штрафу. Згідно ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом. У зв'язку з цим, пеня може бути нарахована лише за період з 22.05.2012 р. по 12.06.2012 р. і становити 2 640 грн. Щодо стягнення пені за період з 14.02.2012 р. по 10.03.2012 р., то для застосування санкцій за цей період позивачем пропущено строк, встановлений ст. 250 ГК України. Також у зв'язку з добровільною сплатою суми штрафу, просив суд зменшити розмір пені до 500 грн.

Представникам сторін роз'яснено їхні права та обов'язки, передбачені ст. 22 ГПК України, заяв про відвід суду не поступало.

В судовому засіданні 10.10.2012 р. оголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повний текст рішення складено та підписано 15.10.2012 р.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

30 вересня 2011 р. адміністративною колегією Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення №124, яким встановлено, що відповідач вчинив порушення, передбачене частиною 1 статті 13 і пунктом 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

На підставі частини другої статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за вчинене порушення на відповідача вищевказаним рішенням накладено штраф у розмірі 8 000 грн. 00 коп.

Рішенням №124 від 30.09.2011 р. зазначено, що воно підлягає виконанню у двомісячний строк з дня його одержання.

Копія вищевказаного рішення отримана відповідачем 05.10.2011 р., що підтверджується відміткою на повідомленні №13/05-2026.

Відповідачем рішення №124 від 30.09.2011 р. було оскаржено до господарського суду Львівської області.

1 грудня 2011 р. господарським судом Львівської області було винесено ухвалу про порушення провадження у справі №5015/7144/11 за позовом Державного закладу "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України до Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення №124 від 30.09.2011 р.

Господарський суд Львівської області рішенням від 13.02.2012 р. у справі №5015/7144/11 відмовив в задоволенні позовних вимог.

Рішення господарського суду Львівської області від 13.02.2012 р. у справі №5015/7144/11 Державним закладом "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України було оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду.

Львівський апеляційний господарського суду ухвалою від 13.03.2012 р. порушив апеляційне провадження, постановою від 21.05.2012 р. відмовив у задоволенні апеляційної скарги відповідача.

Державним закладом "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України подано до Вищого господарського суду України касаційну скаргу, який постановою від 17.07.2012 р. залишив рішення господарського суду Львівської області від 13.02.2012 р. та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 21.05.2012 р. у справі №5015/7144/11 без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

Відповідачем суму штрафу в розмірі 8 000 грн. 00 коп. було сплачено 14.06.2012 р., що підтверджується платіжним дорученням №114 від 13.06.2012 р.

За порушення строків сплати штрафу, Львівським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України за період з 14.02.2012 р. по 12.03.2012 р. та за період з 22.05.2012 р. по 13.06.2012 р. нараховано та заявлено до стягнення пеню в розмірі 6 120 грн. 00 коп.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.

Частиною 1 ст. 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" встановлено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладення штрафу.

Згідно з ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.

Відповідно до ч. 3 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Згідно з абз. 1 ч. 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожен день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Відповідно до абз. 2 ч. 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.

Абзацом 3 ч. 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" встановлено, що нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу.

У п. 20.3. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 15 "Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства" зазначено, що абзацами третім -п'ятим частини п'ятої зазначеної статті Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено зупинення нарахування пені на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду. Отже, тривалість такого зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися.

Згідно п. 22 вищевказаної постанови Пленуму, нарахування та стягнення пені, передбаченої частиною п'ятою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", має обов'язковий характер, не потребує прийняття будь-якого рішення органу державної влади про її застосування і в зв'язку з цим не підпадає під ознаки адміністративно-господарських санкцій в розумінні статей 238, 239, 249 ГК України, які застосовуються саме на підставі рішення уповноваженого на це органу. Тому під час таких нарахування та стягнення не застосовуються строки, про які йдеться у статті 250 названого Кодексу.

У зв'язку з тим, що відповідач не сплатив пеню у визначений законом строк та з врахуванням положень ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", та п.п. 20.2, 22 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 15 позивачем правомірно нараховано пеню в розмірі 6 120 грн. 00 коп.

Частиною 7 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що у разі несплати пені у строки, передбачені рішенням, органи Антимонопольного комітету України стягують пеню в судовому порядку.

Згідно ч. 9 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Відповідно до ст. 43 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи. Ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.

У відзиві на позов відповідач просив суд зменшити розмір пені до 500 грн.

Як зазначено у п. 20.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 15 "Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства" Закон Україн "Про захист економічної конкуренції" не містить норм, які надавали б господарському суду право зменшувати розмір (а відтак і суму) стягуваних штрафу та/або пені (у разі їх правомірного нарахування). Тому, зокрема, до відповідних правовідносин не може застосовуватись припис пункту 3 статті 83 ГПК, який передбачає право господарського суду у прийнятті рішення зменшувати у виняткових випадках розмір неустойки (штрафу, пені), яка підлягає стягненню.

Таким чином, суд не вбачає підстав для зменшення суми пені.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані поданими доказами, а сума заборгованості, яка підтверджена матеріалами справи та підлягає до задоволення, складає 6120 грн. 00 коп. пені.

Оскільки спір виник з вини відповідача, то судові витрати по розгляду справи необхідно покласти на відповідача відповідно до ст. 49 ГПК України.

З огляду на викладене, керуючись ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та ст.ст. 4, 33, 34, 35, 44, 49, 75, 80, 82, 83, 84, 85, 115, 116 ГПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задоволити.

2. Стягнути з Державного закладу "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України, м. Львів, пр. Свободи, 5 (ідентифікаційний код 01997780) в дохід Державного бюджету України 6120 грн. 00 коп. пені, стягувач: Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів, вул. І.Франка, 61 (ідентифікаційний код 20812013).

3. Стягнути з Державного закладу "Галицька районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова" Міністерства охорони здоров'я України, м. Львів, пр. Свободи, 5 (ідентифікаційний код 01997780) в користь державного бюджету 1609 грн. 50 коп. судового збору.

4. Накази видати згідно ст. 116 ГПК України.

Суддя Мазовіта А.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення10.10.2012
Оприлюднено17.10.2012
Номер документу26432302
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/3774/12

Ухвала від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Рішення від 10.10.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні