КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 жовтня 2012 року 2а-4458/12/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Лиска І.Г ., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до Селянського (Фермерського) Господарства «ВІТ» простягнення податкової заборгованості в сумі 33932 грн. 40 коп.,
В С Т А Н О В И В:
Переяслав-Хмельницька об'єднана державна податкова інспекція Київської області Державної податкової служби звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача -Селянського (Фермерського) Господарства «ВІТ», в якому просила стягнути заборгованість по орендній платі за землі з юридичних осіб в сумі 68944, 18 грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що, що відповідач має заборгованість зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) у розмірі 68944, 18 грн., яка виникла внаслідок несплати самостійно узгоджених сум податкового зобов'язання, задекларованих відповідачем у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 27.01.2011 № 103 і від 30.01.2012 року №9002313781 та відповідно до податкового повідомлення-рішення від 12.01.2012 за № 0000091501.
Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2012 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 15 жовтня 2012 року на 10-30год.
15.10.2012 року на адресу суду надійшло заперечення від Голови СФГ «ВІТ»Гичко О.А. , в якому зазначено, що ознайомившись з доводами адміністративного позову, СФГ «ВІТ»повідомляє, що частково відхиляє позовні вимоги, оскільки позивачем не враховано Постанову Київського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2012 року по справі №2а-932/12/1070 про стягнення заборгованості по орендній платі. Тому відповідач вважає, що позивач повинен уточнити позовні вимоги.
15.10.2012 року на адресу суду надійшло клопотання представника позивача Шаповал С.А. про уточнення позовних вимог у справі №2а-4458/12/1070, в якому зазначено, що 23.04.2012 року у справі №2а-932/12/1070 було прийнято постанову про стягнення податкового боргу з Селянського (Фермерського) Господарства «ВІТ»»у сумі 29131, 24 грн., у зв'язку з чим Переяслав-Хмельницька ОДПІ Київської області ДПС просить стягнути з відповідача заборгованість у сумі 33932, 40 грн.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, 15.10.2012року представником позивача Шаповал С.А. надано суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.
На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що відповідач, як юридична особа, зареєстрований Переяслав-Хмельницькою районною державною адміністрацією Київської області 19.04.1993р., про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за № 41.
Як платник податків відповідач перебуває на податковому обліку у Переяслав-Хмельницькій об'єднаній державній податковій інспекції Київської області Державної податкової служби з 19.04.1993р. за № 158.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2012 року позов Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Київської області ДПС до СФГ «ВІТ»про стягнення заборгованості задоволено, стягнуто з Фермерського господарства "Віт" (ідентифікаційний номер 20597495) до бюджету податковий борг у розмірі 29131 грн. 24 коп., яка виникла внаслідок несплати самостійно узгоджених сум податкового зобов'язання, задекларованих відповідачем у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 27.01.2011 № 103 за період серпень -грудень 2011 року та відповідно до податкового повідомлення-рішення від 12.01.2012 за № 0000091501.
30.01.2012 року відповідачем було подано до Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Київської області ДПС за вхідним номером №9002313781 Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, якою самостійно визначено податкове зобов'язання по орендній платі за 2012 рік - 67864, 77грн., помісячний платіж -5655, 40 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з довідки позивача від 17.08.2012 № 1334, заяви про уточнення позовних вимог та заперечень відповідача, відповідач має податковий борг, який виник внаслідок несплати самостійно узгодженої суми податкового зобов'язання, на підставі поданої ним податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 30.01.2012 за період з січня 2012 року по червень 2012 року у розмірі, 33932, 40 грн.
Згідно із пп. 14.1.147 ст. 14 Податкового Кодексу України, плата за землю - це "загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності".
Згідно із тією ж ст. 14 ПКУ, земельний податок - це "обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів" (пп. 14.1.72 ст. 14 ПКУ); орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це "обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою" (пп. 14.1.136 ПКУ).
Відповідно до вимог ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Статтею 288 Податкового Кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки; може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Згідно ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Відповідно до вимог п. 286.2. ст. 286 Податкового Кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3. ст. 287 Податкового Кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п. 57.1. ст. 57 Податкового Кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Отже, судом встановлено загальна сума заборгованості Селянського (Фермерського) Господарства «ВІТ»по орендній платі за землю з юридичних осіб за період з січня по червень 2012 року становить 33932, 40 грн., яку відповідач на день розгляду справи не сплатив.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п.п 14.1. 175 ст. 14 Податкового Кодексу України, податковий борг -це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в порядку оскарження, але не сплачене у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Отже, сума заборгованості відповідача по орендній платі за землю за період з січня 2012 року по червень 2012 року включно у розмірі 33932 грн. 40 коп. є податковим боргом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України орган державної податкової служби України має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.3 ст. 72 КАС України, обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватись перед судом , якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумнівів щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання .
Враховуючи викладене та оскільки відповідач визнав позов, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Позов Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до Селянського (Фермерського) Господарства «ВІТ» про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Селянського (Фермерського) Господарства "ВІТ" (ідентифікаційний номер 20597495) до Державного бюджету України податковий борг зі сплати орендної плати за землю у сумі 33932 (тридцять три тисячі дев'ятсот тридцять дві) грн. 40 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2012 |
Оприлюднено | 18.10.2012 |
Номер документу | 26440169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні