Постанова
від 10.10.2012 по справі 0870/9085/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2012 року 10:45 Справа № 0870/9085/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

при секретарі судового засідання Приймаку Є.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою:Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби в особі Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби, м. Василівка

до:Приватного підприємства «Ліміт», с. Відножине

про:стягнення коштів з рахунків платника податків у банках,

ВСТАНОВИВ:

Токмацька об'єднана державна податкова інспекція Запорізької області Державної податкової служби в особі Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби звернулась із адміністративним позовом до Приватного підприємства «Ліміт», в якому позивач просить суд стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків кошти в рахунок погашення податкового боргу по податку на прибуток у розмірі 3 255,00 грн. та кошти в рахунок погашення податкового боргу по комунальному податку у розмірі 2 040,00 грн.

В обґрунтування позову посилається на те, що за відповідачем обліковується податковий борг з комунального податку в розмірі 2 040,00 грн. та по податку на прибуток у розмірі 3 255,00 грн., які виникли внаслідок несплати самостійно визначених у податковій декларації та донарахованих податковим органом зобов'язань по податку на прибуток та по комунальному податку. Просить стягнути вказані суми у судовому порядку.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, клопотанням від 10.10.2012 просить суд розглянути справу за його відсутності, на вимогах наполягає у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання також не прибув, направлена на адресу відповідача ухвала про відкриття провадження у справі та судова повістка повернулися без вручення з приміткою пошти: «За зазначеною адресою не проживає».

Враховуючи те, що ухвала про відкриття провадження направлялася відповідачу за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, то згідно ч. 4 ст. 33 та ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що відповідач був належним чином повідомлений про порушення щодо нього адміністративної справи та необхідність надання відзиву.

За таких обставин, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних у справі матеріалів.

Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд, керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити повністю виходячи з наступного.

Відповідно до п.4.1.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000, який діяв на час виникнення у підприємства заборгованості по комунальному податку (далі - Закон № 2181-ІІІ), платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації (…).

Податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу) (п.1.11 ст.1 Закону №2181-ІІІ).

З матеріалів справи встановлено, що 16.02.2010 податковою інспекцією була проведена невиїзна документальна перевірка ПП «Ліміт» з питань неподання або несвоєчасного подання податкової звітності з комунального податку за 2007-2009 роки (акт № 53), якою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 ст. 4 Закону № 2181-ІІІ, ст. 22 Декрету КМУ від 19.05.1993 № 56-93 «Про місцеві податки та збори», розділу ІV Положення про механізм справляння та порядок сплати комунального податку, затвердженого сесією Дніпрорудненської міської ради № 01 від 05.03.2008.

За результатами перевірки податковим органом було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001831500/0 від 22.03.2010, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з комунального податку в розмірі 2 040,00 грн.

Згідно з п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно п. 5.4.1. ст. 5 зазначеного Закону узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків

Відповідно до п. 1.3. ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання..

Відповідачем у встановлені законом строки донараховані податковим органом зобов'язання по комунальному податку погашені не були, у зв'язку з чим у нього утворилась заборгованість по комунальному податку в розмірі 2 040,00 грн.

Крім того, відповідно до п. п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України), платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Фахівцями податкової інспекції проведені камеральні перевірки ПП «Ліміт» з питань своєчасності подання податкової звітності, за результатами яких складені акти № 121 від 26.09.2011, № 157 від 15.11.2011, № 43 від 15.02.2012 та №79 від 24.05.2012. Перевірками встановлено, що відповідачем порушено вимоги п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасно подано декларації з податку на прибуток за 2 квартал 2011 року, за 2+3 квартал 2011 року, за 2+4 квартал 2011 року та за 1 квартал 2012 року відповідно.

На підставі актів перевірки податковим органом були винесені податкові повідомлення-рішення від 04.10.2011 № 0001991500, яким донараховано відповідачу суму штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн., від 21.11.2011 № 0002601500, яким донараховано відповідачу суму штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 1 020,00 грн., від 23.02.2012 № 0000921500, яким донараховано відповідачу суму штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 1 020,00 грн., від 07.06.2012 № 0002001500, яким донараховано відповідачу суму штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 1 020,00 грн.

Крім того, ПП «Ліміт» було подано до ДПІ у Василівському районі Запорізької області податкову декларацію з податку на прибуток № 16777 від 10.05.2011, в якій самостійно визначено податкове зобов'язання по податку на прибуток до сплати у розмірі 25,00 грн.

Згідно з п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з положеннями п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Згідно пп. 14.1.175. п 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідачем самостійно визначені та донараховані податковим органом зобов'язання по податку на прибуток не сплачені у встановлені законом строки, в результаті чого його заборгованість по податку на прибуток склала 3 255,00 грн.

Відповідно до п. п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000, № 2181-III, (діяв на час направлення податкових вимог) у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Підпунктом 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000, № 2181-III, податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.

На виконання ст. 6 вказаного Закону позивач сформував першу податкову вимогу № 1/128 від 03.07.2008 та другу податкову вимогу № 2/152 від 18.09.2008, які були отримані директором підприємства 06.08.2008 та 18.09.2008 відповідно.

Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

У відповідності до п. п. 95.1 та 95.2 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Матеріалами справи підтверджується наявність у ПП «Ліміт» податкового боргу по комунальному податку у розмірі 2 040,00 грн. та по податку на прибуток у розмірі 3 255,00 грн. Доказів зворотнього суду не надано.

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що позов Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби в особі Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсязі.

Суд також зазначає, що згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 94, 158 - 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби в особі Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Ліміт» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Приватного підприємства «Ліміт» (71663, Запорізька область, Василівський район, с. Відножине, вул. Колгоспна, буд. 1, код 20474527) кошти у сумі податкового боргу з комунального податку у розмірі 2 040 (дві тисячі сорок) грн. 00 коп. на користь Місцевого бюджету Орлянської сільської ради Василівського району Запорізької області (р/р 33213828700048, код платежу 16010200) та кошти у сумі податкового боргу по податку на прибуток у розмірі 3 255 (три тисячі двісті п'ятдесят п'ять) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету Василівського району (р/р 31113009700044, код платежу 11021000).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2012
Оприлюднено18.10.2012
Номер документу26440248
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/9085/12

Постанова від 10.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні