Постанова
від 03.10.2012 по справі 2а/1270/6952/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/6952/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Качуріної Л.С.,

при секретарі судового засідання - Горобець В.О.

в присутності сторін:

від позивача: Кошаков Д.В., довіреність № 430-10-09 від 02.04.2012 від 27.03.2012

від відповідача: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» про стягнення податкового боргу у сумі 25 455, 72 грн., -

ВСТАНОВИВ:

11.09.2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» про стягнення податкового боргу у сумі 130 444,60 грн., в обґрунтування якого зазначено наступне.

Комунальне підприємство «Кремінський комбінат комунальних підприємств» належить до міської комунальної власності м. Кремінна, здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі статуту і є самостійним суб'єктом господарювання.

Так, відповідачем несплачено до бюджету узгоджені (задекларовані) суми податкового боргу з екологічного податку в розмірі 4 917,87 грн., з податку на землю у розмірі 9 014,71 грн. - основний платіж та 11, 14 грн. - пеня, з податку на додану вартість у розмірі - 9347,48 грн. та пеня 2 164,54 грн.

Податковий борг з податку на додану вартість за період з 2011-2012 роки виник на підставі самостійно визначеної відповідачем суми податкових зобов'язань за наступними документами:

- по податковій декларації від 18.10.2011 року на суму 982,00 грн.,

- по податковій декларації від 21.11.2011 року на суму 1 233,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 05.12.2011 року на суму 520,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 05.12.2011 року на суму 735,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 05.12.2011 року на суму 57,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 05.12.2011 року на суму 2 224,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 05.12.2011 року на суму 982,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 05.12.2011 року на суму 187,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 11.01.2012 року на суму 101,00 грн.,

- по податковій декларації від 20.01.2012 року на суму 1011,00 грн.,

- по уточнюючій декларації від 01.02.2012 року на суму 597,00 грн.,

- по податковій декларації від 20.02.2012 року на суму 1191,00 грн.

30.01.2011 року КП «Кремінський комбінат комунальних підприємств» подано до Рубіжанської ОДПІ Луганської області звітну податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, в якій самостійно зазначено суму податку, що підлягає сплаті у розмірі 19 215 грн. 45 коп.

09.02.2012 року КП «Кремінський комбінат комунальних підприємств» подано до Рубіжанської ОДПІ Луганської області звітну податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік, в якій відповідачем самостійно зазначено суму податку, що підлягає сплаті у розмірі 19 215 грн. 45 коп.

19.02.2012 року КП «Кремінський комбінат комунальних підприємств» подано до Рубіжанської ОДПІ Луганської області звітну податкову декларацію по екологічному податку за ІV квартал 2011 року, в якій самостійно зазначено суму податку, що підлягає сплаті у розмірі 4 917, 87 грн.

Відповідно до п. п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 відповідачу були особисто вручені перша податкова вимога № 1/31 від 11.10.2001 року - 25.10.2001 року та друга податкова вимога № 2/138 від 22.11.2001 року - 04.12.2001 року.

Прийняті податковим органом заходи, спрямовані на погашення відповідачем податкового боргу, результатів не надали.

На підставі викладеного, позивач просить стягнути з Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» податковий борг у сумі 130 444,60 грн.

У судове засідання прибув представник позивача, який уточнив позовні вимоги та просив стягнути кошти Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок сплати податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 11 512, 02 грн. (одинадцять тисяч п'ятсот дванадцять грн. 02 коп.), з якої 9 347, 48 грн. (дев'ять тисяч триста сорок сім грн. 48 коп.) - основний борг, 2 164, 54 грн. (дві тисячі сто шістдесят чотири грн. 54 коп.)- пеня; земельного податку у сумі 9 025, 85 грн. (дев'ять тисяч двадцять п'ять грн. 85 коп.), з якої 9014, 71 грн. (дев'ять тисяч чотирнадцять грн. 71 коп.) - основний борг та 11, 14 грн. (одинадцять грн. 14 коп.) - пеня; екологічного податку у сумі 4 917, 87 грн. (чотири тисячі дев'ятсот сімнадцять грн. 87 коп.)

У судове засідання не прибув відповідач, який був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із ст.14 ПК України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право визначати у передбачених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно із п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

У відповідності із п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Платник податків відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст.58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Комунальне підприємство «Кремінський комбінат комунальних підприємств» зареєстровано Кремінською районною державною адміністрацією 23 березня 2005 року.

Відповідач перебуває на обліку у Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області Державної податкової служби з 17 квітня 1996 року та є платником податку на додану вартість.

Із матеріалів справи вбачається, що станом на день розгляду справи за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість в сумі 9347, 48 грн., який виник на підставі:

- самостійно визначеного відповідачем суми податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість від 17.10.2011 року № 9008838265 в сумі 982, 00 грн.;

- самостійно визначеного відповідачем суми податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість від 20.11.2011 року № 9011712798 в сумі 1 233, 00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 23.11.2011 року на суму 520,00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22.11.2011 року на суму 753,00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22.11.2011 року на суму 57,00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22.11.2011 року на суму 2 224,00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22.11.2011 року на суму 55,00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22.11.2011 року на суму 982,00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22.11.2011 року на суму 187,00 грн.;

- самостійно визначеного відповідачем суми податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість від 20.12.2011 року № 9012777820 в сумі 1 185, 00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 11.01.2012 року на суму 101,00 грн.;

- самостійно визначеного відповідачем суми податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість від 20.01.2012 року № 9014207778 в сумі 1 011, 00 грн.;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 01.02.2012 року на суму 597,00 грн.

- самостійно визначеного відповідачем суми податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість від 19.02.2012 року № 9006653008 в сумі 1 191,00 грн.;

За несвоєчасну сплату суми узгодженого зобов'язання з податку на додану вартість податковим органом відповідачу нарахована пеня у розмірі 2 164, 54 грн.

КП «Кремінський комбінат комунальних підприємств» самостійно визначило суму податкових зобов'язань з плати за землю за наступними документами:

- розрахунком з плати за землю від 31.01.2012 року № 9000162372 у сумі 19 215, 45 грн.

Станом на 28.03.2012 року відповідач має заборгованість за земельним податком в загальній сумі 9025, 85, з якої основний борг - 9014, 71 грн. та пеня -11, 14 грн.

19.02.2012 року КП «Кремінський комбінат комунальних підприємств» подано до Рубіжанської ОДПІ Луганської області звітну податкову декларацію по екологічному податку за ІV квартал 2011 року, в якій самостійно зазначено суму податку, що підлягає сплаті у розмірі 4 917, 87 грн.

Згідно з п. п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону України "Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога -не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога -не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Судом встановлено, що позивачем з метою погашення податкового боргу на адресу відповідача направлялися:

- перша податкова вимога № 1/31 від 11.10.2001 року, яка була отримана відповідачем 25.10.2001 року;

- друга податкова вимога № 2/138 від 22.11.2001 року, отримана відповідачем 04.12.2001 року.

Доказів про відкликання податкових вимог суду не надано.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Враховуючи те, що заявлену до стягнення суму у встановлені строки відповідач не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про стягнення з Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» податкового боргу у сумі 25 455, 72 грн.

Враховуючи вимоги ч.4 ст. 94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 03 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 08 жовтня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови в судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» про стягнення податкового боргу у сумі 25 455, 72 грн., задовольнити повністю.

Стягнути кошти Комунального підприємства «Кремінський комбінат комунальних підприємств» (юридична адреса: 92900, Луганська область, м. Кремінна, пров. Нагорний, буд. 69, код ЄДРПОУ 20160836) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок сплати податкового боргу

з податку на додану вартість у сумі 11 512, 02 грн. (одинадцять тисяч п'ятсот дванадцять грн. 02 коп.), з якої 9 347, 48 грн. (дев'ять тисяч триста сорок сім грн. 48 коп.) - основний борг, 2 164, 54 грн. (дві тисячі сто шістдесят чотири грн. 54 коп.)- пеня;

земельного податку у сумі 9 025, 85 грн. (дев'ять тисяч двадцять п'ять грн. 85 коп.), з якої 9014, 71 грн. (дев'ять тисяч чотирнадцять грн. 71 коп.) - основний борг та 11, 14 грн. (одинадцять грн. 14 коп.) - пеня;

екологічного податку у сумі 4 917, 87 грн. (чотири тисячі дев'ятсот сімнадцять грн. 87 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 08 жовтня 2012 року.

СуддяЛ.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2012
Оприлюднено18.10.2012
Номер документу26440406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/6952/2012

Постанова від 03.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 14.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні