ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
30.07.12Справа №2а-1529/12/2770 10 год. 40 хв.
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Бартиші В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Севпромторг-2010" стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Севпромторг-2010" про стягнення заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 1086,22 грн., та заборгованість з податку на доходи найманих працівників в сумі 2676,16 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несвоєчасно подано звіт по сплаті податку на додану вартість та несплачено суму податку на доходи фізичних осіб у порушення вимог Податкового кодексу України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 12.07.2012 р. відкрито провадження у справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 12.07.2012 р. закінчено підготовче провадження по справі, справу призначено до судового розгляду.
Позивач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання з проханням розглянути справу за відсутністю представника, на задоволенні позовних вимог наполягає.
Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав.
Оскільки до повноважень адміністративних судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб- учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат не значиться" і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" N 509-XII 04.12.1990 (далі - Закон № 509-XII) податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади.Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до статті другої Закону № 509-XII, завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.
Пунктами 1, 2, статті 10 Закону № 509-XII передбачено, що одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.
Пунтом 11 статті 10 Закону № 509-XII встановлено, що органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до юрисдикції адміністративних судів входить розгляд спорів за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Таким чином, Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби (далі - ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС) є суб'єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до суду з позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Севпромторг-2010"(далі - ТОВ "Севпромторг-2010") зареєстровано в Ленінській районній державній адміністрації м. Севастополя 15.07.2010 р. як юридична особа, та перебуває на обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС як платник податків і зборів з 16.07.2010 р. (а.с. 5, 6).
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС 27.09.2011 р. проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2011 р. TOB „Севпромторг-2010". За результатами перевірки складено акт № 499/15-219/37181800/7914/10 від 27.09.2011 р.
Перевіркою встановлено та зафіксовано в акті порушення TOB „Севпромторг-2010" вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V1, що виразилось у неподані податкової звітності з податку на додану вартість (далі - ПДВ) за серпень 2011 р.
Відповідно до пункту 49.18.1 статті 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Частиною 203.1 статті 203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з частиною першою статті 120 податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Частиною 59.1 статті 59 Податкового кодексу Українии, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи вбачається, що до TOB „Севпромторг-2010" протягом року застосовано штраф за таке саме порушення.
На підставі зазначеного акта перевірки ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС було прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.09.2011 р. № 0003280152 про застосування штрафних санкцій з ПДВ у сумі 1020,00 грн., яке було направлено TOB „Севпромторг-2010" та отримане його представником, що підтверджується матеріалами справи
Як вбачається з облікової картки платника - TOB „Севпромторг-2010", на момент прийняття податкового повідомлення рішення, сума переплати податку на додану вартість становить 0,01 грн. (а. с. 16.), таким чином, сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість становить 1019,99 грн.
21.12.2011 р. податкове зобов'язання з ПДВ платником було сплачено частково (400 грн. - ПД № 127 від 21.12.2011 р.), але вже 22.12.2011 р. збільшено на 430,00 грн. (уточнюючий документ № 100899 за 01.06.2011 р.) на 13,00 грн. (штрафні санкції), у зв'язку з чим з у рахуванням пені у розмірі 23,23 грн., грошове зобов'язання TOB „Севпромторг-2010" з ПДВ становить 1086,22 грн., що підтверджується обліковою карткою (а.с. 12-17).
Крім того встановлено, що 09.11.2011 р. ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС проведено документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства у частині повноти нарахування та своєчасності перерахування податку з доходів фізичних осіб з заробітної платні TOB „Севпромторг-2010" за період з 15.07.2010 р. по 20.10.2011 р. За результатами перевірки складено акт № 9148/10/100/17-217/37181800 від 09.11.2011 р.
Перевіркою встановлено та зафіксовано в акті порушення TOB „Севпромторг-2010" Податкового кодексу України, що виразилось у несплаті заробітної плати працівникам підприємства, не нарахування та не перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюджету. Заниження податку з доходів фізичних осіб склало 1 323,76 грн. Перевіркою встановлено порушення Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, що виразилось у порушені строків подання розрахунку за формою 1 ДФ за 2-й квартал 2011 р.
Відповідно до пункту 164.2.1 статті 164 Податкового кодексу України, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).
Пунктом 49.18.5 частини 49.18 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Згідно з частиною 119.2 статті 119 Податкового кодексу України, неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.
Частиною 123.1 статті 123 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
За результатами перевірки, ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення № 0011510172 від 19.12.2011 р., про збільшення TOB „Севпромторг-2010" суми грошового зобов'язання за платежем податок з доходів фізичних осіб у загальному розмірі 2 676,16 грн. (з яких: 2 343,76 - основний платіж; 332,40 - штрафні (фінансові) санкції), яке було направлено TOB „Севпромторг-2010" та отримане його керівником.
Суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість у розмірі 1086,22 грн. та з податку на доходи найманих працівників у розмірі 2 676,16 грн., платником сплачені не були у зв'язку з чим, виникла заборгованість перед бюджетом, яка складає 3 762,38 грн.
Суми штрафних санкцій за податковим повідомленням - рішенням від 28.09.2011 р. № 0003280152 та податковим повідомленням - рішенням № 0011510172 від 19.12.2011 відповідачем не оскаржувались.
Контроль за надходженням грошових коштів, що підлягають внесенню до бюджету, здійснює ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС.
ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС на адресу TOB „Севпромторг-2010" направлено податкову вимогу № 986 від 10.10.2011р. з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яку надіслано на адресу платника поштою з повідомленням про вручення, але повернуто на адресу ДПІ з відміткою поштового відділення „За закінченням терміну зберігання".
Відповідно до абзацу ругого пункту 58.3 сатті 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно з витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 36481319 від 14.06.2012 р. в податковій заставі знаходяться всі активи платника податків.
Відповідно до пункту 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі податкового боргу або його частини. Погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, потребує відповідного дозволу суду. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відповідно до Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті » № 22 від 21.01.2004 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 р. за № 377/8976, примусове списання коштів - списання коштів, що здійснюється стягувачем без згоди платника на підставі встановлених законом виконавчих документів у випадках, передбачених законом.
Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України закріплено право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в сумі 3762,38 грн., що підтверджується матеріалами справи.
На день розгляду справи відповідачем доказів погашення заборгованості до суду не наведено.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення
З врахуванням зазначеного, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача.
Відповідно частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 30.07.2012 р.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби, задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Севпромторг-2010" (юридична адреса: вул. Гідрографічна, буд. 1-А, м. Севастополь, 99003; ЄДРПОУ 37181800, рахунки в установах банків: р/р 260091905901, р/р 260541905901, МФО 384812, СЕВАСТ Ф АТ „Б„ФІН та КР, м. Севастополь; р/р 26004109931980, МФО 335816, Ф. „ДРУ" АТ „Б." ФІН та Кред", м. Донецьк) на користь Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби у дохід Державного бюджету Ленінського району м. Севастополя суму заборгованості у розмірі 1086 (одна тисяча вісімдесят шість) грн. 22 коп., з податку на додану вартість, код платежу 14010100, яка підлягає перерахуванню на р/р 31112029700007, МФО 824509, одержувач: ГУДКУ в м. Севастополі та суму заборгованості у розмірі 2676 (дві тисячі шістьсот сімдесят шість) грн.16 коп., з податку на доходи найманих працівників (р/р 33210800700007, банк отримувача - Головне управління Державного казначейства України у м. Севастополі, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035598, код платежу 11010100) шляхом: - стягнення коштів, які перебувають у власності платника, у тому числі за рахунок готівки, що належить платнику податків, а також стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника; продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2012 |
Оприлюднено | 18.10.2012 |
Номер документу | 26441205 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні