Постанова
від 16.10.2012 по справі 0870/9800/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2012 року 16:00 Справа № 0870/9800/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Авдєєва М.П.,

при секретарі судового засідання Пекній Т.В.,

за участю представників:

позивача - не з'явився;

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», в особі уповноваженої особи політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі №80 Капіноса Сергія Борисовича

до Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області

про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії на усунення порушень,

ВСТАНОВИВ:

15.10.2012 о 14 год. 15 хв. Політичною партією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», в особі уповноваженої особи політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі №80 Капіносом Сергієм Борисовичем подано до суду адміністративний позов до Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо розміщення на будівлі палацу культури ім. Т.Г. Шевченка, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь, майдан Перемоги, 4, матеріалів передвиборної агітації суб'єкта виборчого процесу - Партії Регіонів;

- зобов'язати відповідача усунути порушення виборчого законодавства та вилучити з будівлі палацу культури ім. Т.Г. Шевченка матеріали передвиборної агітації Партії Регіонів - суб'єкта виборчого процесу.

В обґрунтування позову зазначено, що 10 жовтня 2012 року, тобто після початку виборчого процесу, було виявлено, що на будинку установи комунальної форми власності, а саме Палацу культури ім. Т.Г. Шевченка, м. Мелітополь, майдан Перемоги, 4, розміщено матеріали агітаційного характеру, а саме плакат із символікою і логотипом Партії Регіонів та написом «Партия регионов Украина».

Вказаний вище факт порушення виборчого законодавства з боку Відповідача було зафіксовано актом про порушення виборчого законодавства та за допомогою фотоапарату.

Позивач вважає такі Відповідача протиправними, такими, що грубо порушують норми Конституції України та Закону України «Про вибори народних депутатів України» на підстави нижченаведеного.

30.07.12 було розпочато виборчий процес виборів народних депутатів України.

Постановою Центральної виборчої комісії від 07.08.2012 №180 було зареєстровано кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку Партії Регіонів у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі.

Тобто, Партія Регіонів є суб'єктом виборчого процесу з виборів народних депутатів України 2012 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України» №4061-VI від 17.11.2011 передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб'єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.

Законом також передбачено і обмеження у веденні передвиборної агітації.

Так, згідно із ч. 4 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» № 4061-VI від 17.11.2011забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форм власності.

Використання символіки або логотипів партій - суб'єктів виборчого процесу згідно з ч. 3 статті 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України» № 4061-VI від 17.11.2011 є розміщенням політичної реклами, що є однією з форм передвиборної агітації, спрямованої на спонукання виборців голосувати за або не голосувати на чергових виборах народних депутатів України 2012 року за певну партію або кандидата у народні депутати України.

Будинок палацу культури ім. Т.Г.Шевченко є власністю територіальної громади м. Мелітополя, тобто майном комунальної форми власності, розпорядником якого є Мелітопольська міська рада Запорізької області в особі свого виконавчого комітету.

У даному випадку на будинку комунальної форми власності було розміщено матеріали передвиборної агітації Партії Регіонів, тобто, мало місце явне порушення вимог ч. 4 ст. 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» № 4061-VI від 17.11.2011.

Таким чином, розміщення на будівлі комунальної форми власності агітаційних матеріалів Партії Регіонів - суб'єкта виборчого процесу є грубим порушенням вимог Закону щодо заборони розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках комунальної форми власності.

Такі дії є не тільки грубим порушенням норм Конституції та Закону.

В результаті такої протиправної діяльності Відповідача відбулось порушення прав та законних інтересів інших суб'єктів виборчого процесу в частині рівності прав і можливостей брати участь у виборчому процесі і рівності та неупередженості органів місцевого самоврядування до усіх суб'єктів виборчого процесу.

Такими діями Відповідача фактично обмежується та спотворюється право виборців вільно обирати кандидатів, оскільки орган місцевого самоврядування, який є керівним у межах відповідної територіальної громади, примушує робити свій вибір на користь однієї політичної сили, а саме Партії Регіонів.

Відповідно до ч. 9 ст. 108 Закону України «Про вибори народних депутатів України» №4061-VI від 17.11.2011 рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, членів цих комісій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, кандидатів, їхніх довірених осіб, партій, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, офіційних спостерігачів, що порушують законодавство про вибори, можуть бути оскаржені до суду в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Крім того рішенням Відповідача від 17.07.2012 №112 «Про дислокацію місць передвиборної агітації під час проведення чергових виборів до Верховної Ради України 28 жовтня 2012 року в м. Мелітополі» визначено місця де може бути розташована передвиборна агітація.

Будинок палацу культури ім. Т.Г.Шевченко за адресою майдан Перемоги, 4 в м. Мелітополі серед визначених місць агітації відсутній.

Ухвалою судді від 15.10.2012 позовна заява Політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», в особі уповноваженої особи політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі №80 Капіноса Сергія Борисовича залишена без руху та позивачу наданий строк для усунення вказаних в ухвалі суду недоліків в строк до 16.10.2012 до 11 год. 00 хв.

В строк, зазначений в ухвалі суду від 15.10.2012 недоліки позовної заяви позивачем усунуті.

Ухвалою судді від 16.10.2012 відкрито провадження у справі №0870/9800/12, закінчено підготовче провадження та справа призначена до судового розгляду на 16.10.2011 о 16 год. 00 хв.

Відповідачем 16.10.2012 подані письмові заперечення на позов наступного змісту.

На підставі договору оренди №15 від 01.07.2011 Мелітопольська міська організація Партії Регіонів орендує приміщення, що знаходяться в комунальній власності Мелітопольської міської ради Запорізької області та розташовані у будівлі палацу культури ім. Т.Г. Шевченка за адресою: м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4. На першому поверсі палацу культури, всередині будівлі палацу у вікні біля входу до палацу була розташована табличка з інформацією про найменування Партії Регіонів для визначення місця розташування Мелітопольської міської організації Партії Регіонів, що орендує приміщення у палаці культури. Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу», виконавчими органами міських рад надаються дозволи на розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах. Згідно зі статтею 1 Закону України «Про рекламу» під зовнішньою рекламою розуміється реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг. Згідно з ч .6 ст. 9 Закону України «Про рекламу» вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою. Таким чином, табличка з найменуванням Партії Регіонів, що розташована у приміщенні палацу культури ім. Т.Г. Шевченка не є зовнішньою рекламою, а тому дозвіл на її розміщення виконавчим комітетом Мелітопольської міської ради не надавався. Виконавчий комітет Мелітопольської міської ради не розміщував табличку з найменуванням Партії Регіонів у приміщенні палацу культури ім. Т.Г. Шевченка, вимоги чинного законодавства не порушував. Крім того, виконавчий комітет Мелитопольської міської ради не є суб'єктом виборчого процесу, відповідно до Закону України «Про вибори народних депутатів України», а тому вимоги позивача до виконавчого комітету Мелітопольської міської ради є безпідставними.

У судове засідання 16.10.2012 довірена особа позивача - Капінос Сергій Борисович не з'явився. Про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, проте надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю у порядку письмового провадження.

У судове засідання 16.10.2012 представник відповідача - Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області не з'явилися. Про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, проте надав до суду клопотання про розгляд справи за відсутністю представника відповідача.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін.

У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 КАС України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, вивчивши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та відображено у позові, що уповноваженою особою політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі №80 Капіносом Сергієм Борисовичем (посвідчення №УП-2564) було встановлено наступне порушення виборчого законодавства: «10 жовтня 2012 року, тобто після початку виборчого процесу, було виявлено, що на будинку установи комунальної форми власності, а саме Палацу культури ім.. Т.Г. Шевченка, м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4, розміщено матеріали агітаційного характеру, а саме плакат із символікою і логотипом Партії Регіонів та написом «Партия Регионов Украина».

Факт порушення був засвідчений Актом «Про виявлення порушення виборчого законодавства» від 10.10.2012 за підписами Уповноваженої особи від політичної партії Всеукраїнське політичне об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі №80 Капіносом Сергієм Борисовичем, виборцями ОСОБА_2 та ОСОБА_3.

Постановою Центральної виборчої комісії від 07 серпня 2012 року № 180 «Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку Партії регіонів, у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі» встановлено, що: «До Центральної виборчої комісії 3 серпня 2012 року надійшла заява Партії регіонів разом з іншими документами щодо реєстрації кандидатів у народні депутати України, висунутих 30 липня 2012 року на XIV з'їзді цієї партії та включених до виборчого списку кандидатів у народні депутати України від Партії регіонів, у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі.

Розглянувши зазначені документи, Центральна виборча комісія встановила їх відповідність вимогам Закону України «Про вибори народних депутатів України».

Враховуючи викладене, відповідно до статей 9, 10, пункту 8 частини другої статті 30, частин першої, другої статті 52, частин першої, другої, пункту 1 частини третьої статті 53, частини першої статті 54, частини першої статті 56, частини першої статті 57, частин першої, другої, шостої, восьмої статті 58 Закону України «Про вибори народних депутатів України», керуючись статтями 11 - 13, пунктом 6 статті 19, частиною другою статті 27 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», Центральна виборча комісія постановляє:

1. Зареєструвати кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку Партії регіонів, у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі згідно з додатком.

2. Копію цієї постанови та посвідчення відповідних кандидатів у народні депутати України встановленої форми видати представнику Партії регіонів у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу.

3. Цю постанову оприлюднити в газетах «Голос України», «Урядовий кур'єр» та на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії».

Таким чином Партія Регіонів є суб'єктом виборчого процесу з виборів народних депутатів України 2012 року.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно з частиною 1 статті 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України», «передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за, або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб'єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України».

Відповідно до частини 1 зазначеної статті, передвиборна агітація може проводитися у таких формах:

1) проведення зборів громадян, інших зустрічей з виборцями;

2) проведення мітингів, походів, демонстрацій, пікетів;

3) проведення публічних дебатів, дискусій, «круглих столів», прес-конференцій стосовно положень передвиборних програм та політичної діяльності партій - суб'єктів виборчого процесу чи політичної діяльності кандидатів у депутати;

4) оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв'ю, нарисів, відеофільмів, аудіо - та відео кліпів, інших публікацій та повідомлень;

5) розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації;

6) розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами;

7) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач чи інших публічних заходів за підтримки партії - суб'єкта виборчого процесу чи кандидата у депутати, а також оприлюднення інформації про таку підтримку;

8) публічні заклики голосувати за або не голосувати за партію - суб'єкта виборчого процесу, кандидата у депутати або публічні оцінки діяльності цих партій чи кандидатів у депутати;

9) в інших формах, що не суперечать Конституції України та законам України.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про вибори народних депутатів України» №4061-VI від 17.11.2011, забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності.

Відповідно до ч.ч. 9, 10, ст. 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України» № 4061-VI від 17.11.2011, партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидат у депутати в одномандатному окрузі мають право на договірній основі за рахунок коштів відповідного виборчого фонду орендувати будинки і приміщення усіх форм власності для проведення зборів, мітингів, дебатів, дискусій та інших публічних заходів передвиборної агітації. У разі якщо будинок (приміщення) незалежно від форми власності було на договірній основі за рахунок коштів відповідного виборчого фонду надано для проведення передвиборного публічного заходу чи передвиборної агітації одній партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, або кандидату у депутати в одномандатному окрузі, власник (володар, користувач) цього будинку (приміщення) не має права відмовити в його наданні на тих же умовах іншій партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, або кандидату у депутати в одномандатному окрузі. Зазначена вимога не стосується приміщень, що перебувають у власності чи постійному користуванні партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, або кандидата у депутати в одномандатному окрузі.

Будинки (приміщення) державної або комунальної форми власності надаються для проведення передвиборного публічного заходу чи передвиборної агітації без проведення конкурсу.

Згідно з ч.9 ст. 108 Закону України «Про вибори народних депутатів України» №4061-VI від 17.11.2011, рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, членів цих комісій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, кандидатів, їхніх довірених осіб, партій, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, офіційних спостерігачів, що порушують законодавство про вибори, можуть бути оскаржені до суду в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Як вбачається з матеріалів справи між Мелітопольською міською радою Запорізької області (Орендодавець) та Мелітопольською міською організацією Партії регіонів (Орендар) був укладений договір оренди №15 від 01.07.2011.

За змістом пп.1.1 Договору оренди: «Орендодавець передає, а Орендатор бере в оренду вбудовані нежитлові приміщення, позначені №№4,127 на поверховому плані будівлі літ. (А-3), загальною площею 70,5 кв. м., яка розташована за адресою: м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4, що знаходиться в комунальній власності Мелітопольської міської ради Запорізької області та знаходиться на балансі Відділу культури Мелітопольської міської ради Запорізької області. Майно здається в оренду з метою - розміщення Мелітопольської міської організації Партії регіонів».

Згідно з пп.5.1 Договору оренди, Орендар зобов'язується використовувати орендоване майно у відповідності з його призначенням та умовами цього Договору.

Відповідно до пп.9.1 Договору оренди, Орендодавець не відповідає за зобов'язаннями Орендаря. Орендар не відповідає за зобов'язаннями Орендодавця, якщо інше не передбачено цим Договором.

Підпунктом 10.1. Договору оренди встановлено, що цей Договір укладений строком на 2 року 11 місяців 29 днів з 01.07.2011 по 30.06.2014.

Судом досліджений додаток до Договору оренди №15 від 01.07.2011 - Акт прийому-передачі вбудованих нежитлових приміщень літ (А-3), які розташовані за адресою: м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4станом на 01.07.2011, згідно з яким «Орендодавець» передав, а «Орендар» прийняв вбудовані нежитлові приміщення будівлі літ (А-№) площею 70,5 кв. м.

Передача вищевказаних вбудованих нежитлових приміщень проводиться згідно з договором оренди №15 від 01.07.2011 та на підставі рішення комісії з укладання та переукладання договорів оренди майна комунальної власності територіальної громади м. Мелітополя (протокол №4 від 20.05.2011).

Судом також досліджений Протокол №4 засідання комісії з укладання та переукладання договорів оренди майна комунальної власності територіальної громади м. Мелітополя від 20 травня 2011 року, згідно з порядком денного якого, Комісія ухвалила: надати згоду на передачу в оренду вбудованого нежитлового приміщення, площею 70,5 кв. м., яке розташоване за адресою: м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4 з метою розміщення офісу Мелітопольської міської організації Партії регіонів терміном на 2 роки 11 місяців 29 днів.

В матеріалах справи також присутні: Додаткова угода до договору оренди №15 від 01.07.2011 від 27.06.2012 (реєстр №557); рішення 8 сесії Мелітопольської міської ради Запорізької області VI скликання №3/2 від 30.06.2011; розрахунок орендної плати вбудованих нежитлових приміщень літ (А-3), які розташовані за адресою: м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4, станом на травень 2012 року (додаток до угоди №577 від 27.06.2012 до Договору оренди №15 від 01.07.2011); висновок про ринкову вартість об'єкта - вбудовані нежитлові приміщення, позначені за даними КП «Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації» літерою (А-3), загальною площею 70,5 кв. м., за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4.

Відповідно до п.6 ст.1 Закону України «Про рекламу» № 270/96-ВР від 03.07.1996, зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно з 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» № 270/96-ВР від 03.07.1996, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Як зазначено у ч.6 ст.9 Закону України «Про рекламу» № 270/96-ВР від 03.07.1996,. вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

Таким чином, суд вважає, що табличка з найменуванням Партії регіонів, що розташована у приміщенні палацу культури ім.. Т.Г. Шевченка не є зовнішньою рекламою та дозвіл на її розміщення виконавчим комітетом Мелітопольської міської ради надаватися не повинен та відповідачем не розміщувався.

Крім того, відповідно до п.1 ч.1 ст. 18 КАС України, місцевим загальним судам, як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Як вбачається з матеріалів справи, позов подано до Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області.

Судом встановлено, що Палац культури ім. Т.Г. Шевченка знаходиться за адресою: 72312, Запорізька область, м. Мелітополь, майдан Перемоги, б. 4 та є юридичною особою (код 25678134), та саме ця юридична особа повинна бути відповідачем по справі, як установа комунальної власності.

Згідно з ч.3 ст. 174 КАС України, позовна заява щодо дій чи бездіяльності засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, що порушують законодавство про вибори та референдум, подається до місцевого загального суду як адміністративного суду за їхнім місцезнаходженням.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку, що Виконавчий комітет Мелітопольської міської ради Запорізької області є не тією особою, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, що, відповідно до положень ч. 1 ст. 52 КАС України, унеможливлює заміну неналежного позивача або відповідача та розгляд справи Запорізьким окружним адміністративним судом, оскільки тягне за собою заміну підсудності.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного та враховуючи ті обставини, що надані позивачем та відповідачем, суд приходить до висновку, що відповідачем не допущені порушення вимог Закону України «Про вибори народних депутатів України».

Керуючись статтями 11, 17, 19, 52, 161-163, 172, 174 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 Кодексу адміністративного судочинства України, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Судове рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в дводенний строк з дня його проголошення.

Суддя М.П. Авдєєв

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2012
Оприлюднено19.10.2012
Номер документу26453388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/9800/12

Постанова від 16.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 16.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні