Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7371/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Коршикова С.К.,
при секретарі судового засідання: Астаховій С.В.,
за участю прокурора: Сайтарли І.М., посвідчення №972 від 15.04.2010,
представників сторін:
від позивача: не прибув,
від відповідача:не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Прокурора м.Свердловська Луганської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м.Свердловську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 74990,04 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків,
ВСТАНОВИВ :
25 вересня 2012 року прокурор м.Свердловська Луганської області звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м.Свердловську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 74990,04 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в обґрунтування якого зазначив наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 37135931) (надалі-відповідач) зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності з правом юридичної особи виконавчим комітетом Свердловської міської ради Луганської області 27.09.2010 року за реєстраційним номером №1 391 102 0000 001288 та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Згідно статуту підприємство відповідача знаходиться за адресою: 94840, Луганська область, м.Свердловськ, смт.Калінінський, вул.Советська,буд.18. Станом на 11.09.2012 року з урахуванням переплати в сумі 9,96 грн., за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 74990,04 грн., який утворився внаслідок несплати останнім самостійно визначених та узгоджених податкових зобов'язань на підставі податкової декларації з податку на додану вартість №9035168535 від 20.06.2012 на суму 75000,00 грн. та до цього часу залишається несплаченим. На підставі викладеного, прокурор просив суд стягнути в судовому порядку з Товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 74990,04 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні, дав суду пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник позивача в судове засідання не прибув, до початку розгляду справи факсом до канцелярії суду надіслав клопотання №8387/10 від 08.10.2012 (а.с.22), в якому зазначив, що заборгованість ТОВ «В.С.-ОЙЛ» згідно зі зворотнім боком облікової картки платника податків станом на 08.10.2012 (а.с.23) не змінилася та у зв'язку із неможливістю забезпечення явки в судове засідання повноважного представника, просив розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи був належним чином повідомлений (а.с.18,19). У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Так, 01.10.2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення причиною повернення зазначено «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (що набрав законної сили з 01.01.2011), який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до статті 6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Пунктом 31.1. статті 31 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності до п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 203.1. статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1. цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2. ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
У судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 37135931), зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності з правом юридичної особи виконавчим комітетом Свердловської міської ради Луганської області 27.09.2010 року за реєстраційним номером №1 391 102 0000 001288 (а.с.8), внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.9) та перебуває на податковому обліку в якості платника податків у Державній податковій інспекції у м.Свердловську Луганської області ДПС (а.с.10).
Станом на 11.09.2012 року за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 74990,04 грн., який утворився внаслідок несплати останнім самостійного нарахування податкового зобов'язання на підставі податкової декларації з податку на додану вартість №9035168535 від 20.06.2012 за квітень 2012 року на суму 75000,00 грн. (а.с.12-13).
З облікової картки платника податків-відповідача станом на 08.10.2012 вбачається, що з урахуванням переплати в сумі 9,96 грн., залишок несплаченого податкового боргу з податку на додану вартість становить 74990,04 грн. (а.с.23).
Пунктом 59.1. ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.3 ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Так, через несплату ТОВ «В.С.-ОЙЛ» суми узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість в установлені законодавством строки, ДПІ у м.Свердловську Луганської області ДПС директору відповідача 05.07.2012 вручено податкову вимогу форми «Ю» №43 від 05.07.2012 на суму 74990,04 грн., що підтверджується підписом на корінці податкової вимоги (а.с.14).
Даних про оскарження відповідачем зазначеної податкової вимоги судом не встановлено, а тому вона вважається узгодженою та чинною на час розгляду справи.
Однак, зазначені заходи не призвели до позитивних результатів, сума боргу в добровільному порядку відповідачем до цього часу залишається не сплаченою.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Оскільки відповідач за час судового розгляду справи у добровільному порядку податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 74990,04 грн. не сплатив, повідомлений про його наявність, суд дійшов висновку, що прокурором при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом в інтересах держави в особі органу державної податкової служби щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» коштів на суму податкового боргу з усіх наявних рахунків у банках платника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки прокурор згідно із пунктом 21 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (який набув чинності з 01.11.2011) від сплати судового збору звільнений, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 09 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 15 жовтня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора м.Свердловська Луганської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м.Свердловську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 74990,04 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 37135931, місцезнаходження: 94840, Луганська область, м.Свердловськ, смт.Калінінський, вул.Советська, буд.18) кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 74990 грн. 04 коп. (сімдесят чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто гривень 04 копійки) з усіх наявних розрахункових рахунків, відкритих у банках, обслуговуючих платника податків, на розрахунковий рахунок №31118029700072, КФК 14010100, УДК в Луганській області в установі банку, МФО 804013, код одержувача 24048566.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі та підписана 15 жовтня 2012 року.
СуддяС.К. Коршиков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2012 |
Оприлюднено | 19.10.2012 |
Номер документу | 26453776 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.К. Коршиков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні