1570/4919/2012 Справа № 1570/4919/2012 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 15 жовтня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Андрухіва В.В. при секретарі Белан М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства “Одесагаз”до Управління Держкомзему у м.Одеса про зобов'язання вчинити певні дії, - В С Т А Н О В И В : Публічне акціонерне товариство “Одесагаз” звернулося до суду з позовом до Управління Держкомзему у м.Одеса, в якому просило зобов'язати відповідача виготовити та видати ПАТ “Одесагаз” довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м.Одеса, вул.Шкодова гора, 1-а (кадастровий номер 5110137600:54:010:0004) за зобов'язати виготовити та видати ПАТ “Одесагаз” довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м.Одеса, вул.Вапняна, 58 (кадастровий номер 5110137600:57:001:0001). Позивач обгрунтував свої вимоги тим, що у зв'язку з укладанням договору оренди земельних ділянок розташованих у м. Одесі, вул. Шкодова гора, 1-а та вул. Вапнянна, 58, ПАТ «Одесагаз»звернулося до начальника управління Держкомзему у м. Одеса з проханням виготовити довідку - витяг з техничної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, та довідку щодо наявності сервітутів та обмежень на цю ділянку та додало необхідний перелік документів, такі як: копія свідоцтва про державну реєстрацію; копія витягу з реєстру; копія довідки статуправління; копія свідоцтва про право власності; копія технічного паспорту; копія довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; відомості про кадастровий номер ділянки; відомості про угіддя; копію рішення про надання ділянки в оренду; копію висновку міського управління архітектури. Листами від 27.06.2012 року № 01-04-07/3344 та № 01-04-07/3345 Управління Держкомзему у м. Одеса, розглянувши звернення позивача, повідомило, що згідно даних чергового кадастрового плану м. Одеси зазначені у довідках кадастрові номери земельних ділянок не значаться, у зв'язку з чим позивачу необхідно надати файл обміну даними про результати робіт з землеустрою в електронному вигляді (обмінний файл). Позивач вважав свої права порушеними оскільки статтею 96 ЗК України встановлений вичерпний перелік обов"язків землекористувачів, які не підлягають розширеному тлумаченню, а інші та додаткові обов"язки можуть бути встановлені землекористувачу лише на підставах, передбачених законом. Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з наведених підстав. Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, вважаючи його необгрунтованим. Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд дійшов наступних висновків. Публічне акціонерне товариство “Одесагаз” зареєстроване 28.12.1994 року за № 15561200000008373, код ЄДРПОУ 03351208. У зв'язку з укладанням договору оренди земельних ділянок, розташованих у м. Одесі по вул. Шкодова гора, 1-а та вул. Вапнянна, 58, ПАТ «Одесагаз»звернулося до начальника управління Держкомзему у м. Одеса з проханням виготовити довідку - витяг з техничної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, та довідку щодо наявності сервітутів та обмежень на ці ділянки та додало необхідний перелік документів, такі як: копія свідоцтва про державну реєстрацію; копія витягу з реєстру; копія довідки статуправління; копія свідоцтва про право власності; копія технічного паспорту; копія довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; відомості про кадастровий номер ділянки; відомості про угіддя; копію рішення про надання ділянки в оренду; копію висновку міського управління архітектури. Листами від 27.06.2012 року № 01-04-07/3344 та № 01-04-07/3345 Управління Держкомзему у м. Одеса, розглянувши звернення позивача, повідомило, що згідно даних чергового кадастрового плану м. Одеси зазначені у довідках кадастрові номери земельних ділянок не значаться, у зв'язку з чим позивачу необхідно надати файл обміну даними про результати робіт з землеустрою в електронному вигляді (обмінний файл). Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 445/2011 «Про Державне агентство земельних ресурсів України»затверджено Положення про Державне агентство земельних ресурсів України та установлено, що Державне агентство земельних ресурсів України є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів, у тому числі за укладеними міжнародними договорами України, стороною в яких є Державний комітет України із земельних ресурсів, а Кабінету Міністрів України доручено привести у двомісячний строк свої акти у відповідність із цим Указом. Постановою від 17 серпня 2011 р. N 974 «Про утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів»Кабінет Міністрів України утворив, як юридичні особи публічного права, територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів та реорганізував територіальні органи Державного комітету із земельних ресурсів шляхом приєднання до новоутворених територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів. Згідно з додатками 1 та 2 до цієї постанови на території Одеської області, як територіальні органи Держземагентства, утворюються Головне управління Держземагентства в Одеській області та Управління Держземагентства у м. Одесі, у той же час вони утворюються щляхом реорганізації територіальних органів Держземагентства, а саме: Головного управління Держкомзему у Одеській області в Головне управління Держземагентства в Одеській області; Управління Держкомзему у м. Одесі в Управління Держземагентства у м. Одесі. Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 р. № 835 «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг»встановлено, що до завершення здійснення заходів з утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів адміністративні послуги згідно з переліком, затвердженим цією постановою, надаються територіальними органами Державного комітету із земельних ресурсів та встановлено перелік платних адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами. При цьому встановлено, що плата не справляється за надання Держземагентством та його територіальними органами такої адміністративної послуги, як проведення перевірки файла обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді (обмінного файла) Згідно з Порядком справляння плати за надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08. 2011 р. № 835, Держземагентство та його територіальні органи залучають у разі неможливості виконання окремих етапів надання послуг самостійно до їх виконання державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" для перевірки файла обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді (обмінного файла). Відповідно до Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 р. № 445, Державне агентство земельних ресурсів України є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності. Держземагентство України діє відповідно до покладених на нього завдань, в тому числі: видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства; здійснює землеустрій відповідно до Закону України "Про землеустрій", у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; здійснює ведення і адміністрування державного земельного кадастру та отримує інформацію про відведення земельних ділянок; здійснює підготовку земельно-кадастрової документації; виступає в установленому порядку замовником робіт, що проводяться у межах заходів з землеустрою, ведення та адміністрування державного земельного кадастру, проведення моніторингу земель та виконання загальнодержавних геодезичних і картографічних робіт. З метою реалізації покладених завдань Держземагентство України має право: одержувати інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб; користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, у тому числі урядовими, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами. Таким чином, обов'язок виготовляти та надавати витяги з техничної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки законодавством покладено саме на відповідача. Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України. Як вбачається зі ст. 96 ЗК України, на землекористувачів покладені наступні обов"язки: забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки; додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля; своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату; не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі; своєчасно надавати відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування дані про стан і використання земель та інших природних ресурсів у порядку, встановленому законом; дотримуватися правил добросусідства та обмежень, пов'язаних з встановленням земельних сервітутів та охоронних зон; зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі зрошувальних і осушувальних систем. Законом можуть бути встановлені інші обов'язки землекористувачів. Перелік обов'язків, встановлених цією статтею є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню, а інші та додаткові обов'язки можуть бути встановлені землекористувачу лише на підставах, передбачених законом. Згідно ч.1 ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Тому суд вважає, що вимога відповідача про надання позивачем «обмінного файлу», що не передбачено законом, як обов"язок позивача, є протиправною. Таким чином, відмова відповідача у виготовленні та видачі ПАТ “Одесагаз” довідки-витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м.Одеса, вул.Шкодова гора, 1-а (кадастровий номер 5110137600:54:010:0004) та довідки-витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м.Одеса, вул.Вапняна, 58 (кадастровий номер 5110137600:57:001:0001) з підстави необхідності надання файлу обміну даними (обмінний файл) про результати робіт з землеустрою в електронному вигляді є необгрунтованою і безпідставною. Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідно ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації. За таких обставин, суд вважає, позов обґрунтованим та задовольняє його в повному обсязі. Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що згідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо, судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо, іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Так, судові витрати, понесені позивачем та підтвердженні належними доказами, підлягають стягненню з Державного бюджету України у розмірі 32,19 грн. Керуючись ст. ст. 2-7, 9-11, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Одесагаз» - задовольнити повністю. Зобов'язати Управління Держкомзему у м.Одеса виготовити та видати ПАТ «Одесагаз» довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м.Одеса, вул.Шкодова гора, 1-а (кадастровий номер 5110137600:54:010:0004). Зобов'язати Управління Держкомзему у м.Одеса виготовити та видати ПАТ «Одесагаз» довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м.Одеса, вул.Вапняна, 58 (кадастровий номер 5110137600:57:001:0001). Зобов'язати Управління Державної казначейської служби України в м.Одесі стягнути судові витрати у сумі 32,19 грн. (тридцять дві гривні 19 копійок) на користь Публічного акціонерного товариства “Одесагаз”(код ЄДРПОУ 03351208) із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунку Управління Держкомзему у м.Одеса. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом. Повний текст виготовлено 18 жовтня 2012 року Суддя: В.В.Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2012 |
Оприлюднено | 19.10.2012 |
Номер документу | 26453943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні