2299/12/2170 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 09 жовтня 2012 р. Справа № 2-а-2299/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Великоолександрівського відділення Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби до виробничого кооперативу "Сількомунсервіс" про стягнення заборгованості по податку з доходів фізичних осіб, встановив: Великоолександрівське відділення Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби (далі–позивач, Великоолександрівське відділення Бериславської МДПІ) звернулось до суду з позовом до виробничого кооперативу "Сількомунсервіс" (далі–відповідач, ВК"Сількомунсервіс") про стягнення податкового боргу з доходів фізичних осіб в розмірі 2272 грн. 69 коп. , в тому числі за рахунок готівки. Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач є юридичною особою та платником податку з доходів фізичних осіб і зобов'язаний здійснювати утримання та внесення до бюджету зазначеного податку, як податковий агент. Станом на момент звернення до суду з позовом у виробничого кооперативу "Сількомунсервіс" існує зобов'язання по сплаті податку з доходів фізичних осіб в розмірі 2272 грн. 69 коп., нараховане відповідачем згідно поданої ним звітності до податкового органу, заборгованість не сплачена платником податку добровільно, а тому підлягає стягненню. Від позивача надійшла до суду заява про розгляд справи без участі його представника та підтримання позову в повному обсязі. Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не надав, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату , час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців виробничий кооператив "Сількомунсервіс" зареєстрований як юридична особа Великоолександрівською районною державною адміністрацією Херсонської області, дата деєстраційної дії - 26 травня 2005 року, ідентифікаційний код -
32619139. Відповідач перебуває на обліку у Великоолександрівському відділенні Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби як платник податків, зборів та платежів, зокрема податку з доходів фізичних осіб. Згідно з п.п. 41.1.1. п. 41.1. ст.41 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Пунктом 41.5. ст.41 ПКУ визначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень Відповідно до п. 15.1.ст. 15 ПКУ платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Підпунктом 14.1.180. п.14.1 ст.14 ПКУ встановлено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу; Згідно з п.п. 163.1.1. п. 163.1. ст. 16 ПКУ об'єктом оподаткування резидента є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Підпунктом 164.2.1. п. 164.2.ст. 164 ПКУ визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються: доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту). Відповідно до п. 168.1.2. ст. 168 ПКУ податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. На підставі п. 168.3.ст. 168 ПКУ розрахунок податкових зобов'язань з оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у джерела його виплати, проводиться податковим агентом (у тому числі роботодавцем). Згідно з п. 171.1.ст. 17 ПКУ особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку. Підпунктом 16.3.5. п.16.3 ст. 16 Закону № 889-IV встановлено, що відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід. Як вбачається з матеріалів справи, ВК "Сількомунсервіс" подано до податкового органу податкові розрахунки сум, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2011 року в сумі 2293 грн. 61 коп. та за 1 квартал 2012 року в розмірі 879 грн. 08 коп. Згідно з довідкою нарахованого та утриманого податку з доходів фізичних осіб, долученою позивачем до позову, ВК "Сількомунсервіс" перераховано податку на суму 900 грн. Станом на 09 жовтня 2012 року за відповідачем обліковується заборгованість в розмірі 2272 грн. 69 коп. Доказів повної сплати боргу ВК "Сількомунсервіс" суду не надано. Згідно з п. 95.4. ст. 95 ПКУ орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Оскільки виробничим кооперативом "Сількомунсервіс" не виконано обов'язку платника податку, передбаченого податковим законодавством, не сплачено у добровільному порядку податковий борг в розмірі 2272 грн. 69 коп. , а тому дану заборгованість належить стягнути в судовому порядку. З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Великоолександрівського відділення Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі. Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд, - постановив: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з виробничого кооперативу "Сількомунсервіс", ідентифікаційний код
32619139, заборгованість по податку з доходів фізичних осіб згідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку в розмірі 2272 (дві тисячі двісіті сімдесят дві) грн. 69 коп., в тому числі за рахунок готівки. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Гомельчук С.В. кат. 8.1.5