КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-2462/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Савченко А.І
Суддя-доповідач: Бабенко К.А
У Х В А Л А
Іменем України
"09" жовтня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Старової Н.Е., Чаку Є.В., розглянувши адміністративну справу за апеляційною скаргою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 квітня 2012 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами Авуар»до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними дій, визнання протиправними і скасування Рішення та Розпорядження,-
В С Т А Н О В И В:
В зв'язку з неприбуттям жодного з представників осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно до п. 2 частини першої ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 квітня 2012 року позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення, яким в позові відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.
Рішенням Відповідача «Щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Відкритого акціонерного товариства «Медбіоприлад»(код ЄДРПОУ 33806229)»від 12 січня 2012 року № 71 (далі -Рішення № 71) та його Розпорядженням від 18 січня 2012 року № 10-С-А (далі -Розпорядження № 10-С-А), копії яких наявні в матеріалах справи (а.с. 25, 24), на підставі Постанови Господарського суду Дніпропетровської області від 31 березня 2009 року у справі № А2/1286-07, яка набрала законної сили, що підтверджується Листом зазначеного суду від 17 жовтня 2011 року №А2/1315-07/34011/11, копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с. 27, 28), скасовано реєстрацію випуску акцій ВАТ «Медбіоприлад»та анульовано його свідоцтво про реєстрацію випуску акцій від 07.03.2006 року № 109/1/06.
Зазначеною вище Постановою юридичну особу -ВАТ «Медбіоприлад»(49000, м. Дніпропетровськ, пл. Леніна, 1, код ЄДРПОУ 33806229) припинено у зв'язку із неподанням ним до Державної податкової інспекції з моменту реєстрації податкових декларацій та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків і зборів; копію цієї Постанови направлено управлінню з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців для внесення державним реєстратором відповідного запису до ЄДРПОУ.
Відповідно до п. 3 Розділу ІІ «Скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його ліквідації»Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року № 222, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 24 березня 1999 р. за № 180/3473 (далі - Порядок), скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з ліквідацією акціонерного товариства здійснюється у такому порядку: протягом семи робочих днів з дати затвердження звіту комісії та ліквідаційного балансу комісія подає до реєструвального органу такі документи: а) заяву про скасування реєстрації випуску акцій (додаток 6); б) рішення загальних зборів акціонерів товариства про затвердження звіту комісії та ліквідаційного балансу товариства, оформлене відповідним протоколом, який повинен бути пронумерований, прошнурований та засвідчений підписами голови та секретаря зборів, або копію ухвали господарського суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, що засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства. У разі, якщо рішення про затвердження звіту комісії та ліквідаційного балансу товариства прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про: загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів; кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах; найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи; розмір статутного капіталу; кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про затвердження звіту комісії та ліквідаційного балансу товариства; порядок голосування; в) копію повідомлення (оголошення) про ліквідацію акціонерного товариства, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог статті 105 Цивільного кодексу України, статті 59 Господарського кодексу України, статті 20 Закону України "Про господарські товариства", статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; г) копію звіту комісії та ліквідаційного балансу товариства, засвідчені підписом голови комісії та печаткою товариства; ґ) копію опублікованого згідно з вимогами статті 43 Закону України "Про господарські товариства" повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про затвердження звіту комісії та ліквідаційного балансу товариства, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства; д) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження; е) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій. Уповноважена особа реєструвального органу видає розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій (додаток 7) протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження до реєструвального органу документів, зазначених у пункті 3.1 цього розділу. Розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій протягом трьох робочих днів з дати видання направляється емітенту та реєстроутримувачу (при документарній формі випуску акцій) або депозитарію (при бездокументарній формі випуску акцій), який обслуговує акції емітента. Реєструвальний орган забезпечує опублікування інформації про скасування реєстрації випуску акцій в одному зі своїх офіційних друкованих видань протягом п'ятнадцяти календарних днів з дати видання розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій. На підставі розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій реєструвальним органом уносяться відповідні зміни до загального реєстру випуску цінних паперів, а також здійснюється анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Крім того, згідно із частиною сьомою ст. 59 Господарського кодексу України, скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис вноситься лише після затвердження ліквідаційного балансу відповідно до вимог цього Кодексу та подання головою ліквідаційної комісії або уповноваженою ним особою документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
А відповідно до частини першої ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15.05.2003 року № 755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Як вбачається із Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 20-22), станом на 20 березня 2012 року ВАТ «Медбіоприлад»є зареєстрованою юридичною особою та будь-які відомості щодо її припинення відсутні.
Згідно із частиною першою, п'ятою, шостою та восьмою ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі -Закон № 755-ІV), суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій. Суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення. У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням. Документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - шостою статті 36 або частинами першою - сьомою статті 37 цього Закону. Тобто, усі обов'язки з припинення юридичної особи за умови припинення (ліквідації) акціонерного товариства на підставі судового рішення виконує ліквідаційна комісія, призначена судом або зазначена державним реєстратором в Єдиному державному реєстрі.
В зв'язку з вищенаведеним, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувані правові акти прийнято Відповідачем з порушенням чинного законодавства, а саме, Порядку, відповідно до якого скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій здійснюються лише після затвердження звіту ліквідаційної комісії (ліквідатора) та ліквідаційного балансу.
Згідно із частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої Відповідачем не виконано.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції -без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку залишити без задоволення , а Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 квітня 2012 року -без змін .
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили.
Головуючий суддя Бабенко К.А
Судді: Старова Н.Е.
Чаку Є.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2012 |
Оприлюднено | 19.10.2012 |
Номер документу | 26460970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні