Постанова
від 18.10.2012 по справі 2а/1270/7272/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7272/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Ковальовій Т.І.

при секретарі судового засідання - Ворошило О.Є.

за участю :

представника позивача - Пропльоткіної Н.В.

представника відповідача - Філіппова О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавча дирекція до Державного підприємства «Ровенькиантрацит» (відокремлений підрозділ «Шахта імені В.В. Вахрушева») про стягнення заборгованості зі сплати фінансової (штрафної) санкції та пені у сумі 48798,79 грн., -

20 вересня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавча дирекція до Державного підприємства «Ровенькиантрацит» (відокремлений підрозділ «Шахта імені В.В. Вахрушева») про стягнення заборгованості зі сплати фінансової (штрафної) санкції та пені у сумі 48798,79 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Державне підприємство «Ровенькиантрацит» є юридичною особою, зареєстровано платником збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Ровеньківській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності під № 440280000782.

За результатом перевірки відповідача складено акт № 36, яким були зафіксовано неправомірне витрачання коштів Фонду на суму 29335,01 грн.

На підставі акту перевірки № 36 у відношенні страхувальника винесено рішення про застосування фінансової та штрафної санкції на суму 44002,52 грн. Рішення в десятиденний термін відповідачем не виконано, на підставі чого винесене рішення про застосування штрафу та нарахування пені за несвоєчасне повернення коштів Фонду в розмірі 4796,27 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог та просив суд відмовити в їх задоволення пославшись на доводи викладені в запереченнях наданих суду (а.с.39,40).

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що Державне підприємство «Ровенькиантрацит» є юридичною особою, зареєстровано платником збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Ровеньківській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності під № 440280000782 (а.с.20-27).

21 березня 2012 року на підставі наказу виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 27.02.2012 року № 91 спеціалістами контрольно - ревізійного відділу була проведена планова документальна перевірка страхувальника ДП «Ровенькиантрацит» в особі ВП «Шахта імені В.В. Вахрушева» по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. За результатами проведеної перевірки відповідача було складено акт № 36, яким були зафіксовано неправомірне витрачання коштів Фонду на суму 29335,01 грн. (а.с.13-15).

Відповідно до ст. 30 Закону № 2240 директором виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за результатами розгляду акту перевірки у відношенні страхувальника винесено рішення про застосування фінансової та штрафної санкції на суму 44002,52 грн. від 04.04.2012 року, яке було отримане відповідачем 06.04.2012 року (а.с.9,10)

Рішення про застосування фінансової та штрафної санкції страхувальник повинен був виконати у десятиденний термін з дня отримання. Відповідачем рішення в зазначений термін не виконано, на підставі чого 25 квітня 2012 року директором робочого органу відділення Фонду Шевченко В.М. винесене рішення № 12 про застосування штрафу та нарахування пені за несвоєчасне повернення коштів Фонду соціального страхування у розмірі 4796,27 грн., яке було отримано відповідачем 27.04.2012 року (а.с.16,17,38).

Згідно звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, який подано страхувальником за І півріччя 2012 року, ДП «Ровенькиантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта імені В.В. Вахрушева» має просрочену заборгованість зі сплати фінансової, штрафної санкції та пені у сумі 48798,79 грн., яка складається з заборгованості, пов'язаної з неправомірним витрачанням коштів Фонду у сумі 29335,01 грн., штрафу за неправомірне витрачання коштів у сумі 14667,51 грн., штрафу за несвоєчасне перерахування фінансової та штрафної санкції у сумі 4400,25 грн., пені у сумі 396,02 грн.

Згідно сформованого звіту ф4 ФСС за І півріччя 2012 року зобов'язання страхувальника на кінець звітного періоду становить 48798,79 грн. (а.с.7).

Відповідно до акту звірки від 10 липня 2012 року сальдо станом на 01.07.2012 року у відповідача складає 48798,79 грн. (а.с.8).

Відповідно до ст.14 Основ законодавства України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 14.01.1998 року за № 16/98- ВР Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням тощо.

З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-УІ, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування та сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

До набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» діяв порядок, передбачений Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2011 року № 2240-111.

Згідно ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" страховик має право : здійснювати перевірку обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам; одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій (у тому числі від державних податкових органів, банківських, інших фінансово-кредитних установ) та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності відомості щодо використання страхових коштів; проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; одержувати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок; накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства; порушувати відповідно до законодавства питання про притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, вимагати надання інформації про вжиті заходи; користуватися відомостями Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, необхідними для забезпечення виконання покладених на нього функцій.

Відповідно до ст. 30 вказаного Закону страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

За порушення порядку використання страхових коштів, несвоєчасне або не в повному обсязі повернення страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону, несвоєчасне подання або неподання звітності про використання коштів Фонду, інших відомостей, передбачених цим Законом, страхувальник, інший отримувач страхових коштів несе відповідальність відповідно до закону.

Своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

У разі якщо страхувальники та інші отримувачі страхових коштів вважають, що орган Фонду неправильно визначив суми страхових коштів, використаних з порушенням встановленого порядку, та фінансових санкцій чи прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, або виходить за межі його компетенції, такі страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання такого рішення мають право в письмовій формі звернутися до зазначеного органу Фонду із скаргою про перегляд цього рішення.

Орган Фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів після отримання скарги страхувальника, іншого отримувача страхових коштів на їхню адресу поштою з повідомленням про вручення або надати під розписку. У разі якщо орган Фонду надсилає рішення про повну або часткову відмову у задоволенні скарги, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання відповіді мають право звернутися з повторною скаргою до органів Фонду вищого рівня або до суду.

На час розгляду справи у суді, відповідачем суму заборгованості у добровільному порядку не сплачено, рішення не оскаржено та не скасовано.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги знайшли своє підтвердження при розгляді адміністративної справи.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавча дирекція до Державного підприємства «Ровенькиантрацит» (відокремлений підрозділ «Шахта імені В.В. Вахрушева») про стягнення заборгованості зі сплати фінансової (штрафної) санкції та пені у сумі 48798,79 грн. задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства «Ровенькиантрацит» (відокремлений підрозділ «Шахта імені В.В. Вахрушева») заборгованість зі сплати фінансової, штрафної санкції та пені у сумі 48798,79 грн. (сорок вісім тисяч сімсот дев'яносто вісім гривень сімдесят дев'ять копійок) на користь виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та перерахувати на р\р 37172500100001 в ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 19 жовтня 2012 року.

СуддяТ.І. Ковальова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2012
Оприлюднено23.10.2012
Номер документу26469020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/7272/2012

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Кисіль

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Кисіль

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Постанова від 18.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні