Постанова
від 15.10.2012 по справі 9752/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 жовтня 2012 р. № 2-а- 9752/12/2070

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Чудних С.О. розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Приватного підприємства Приватна Виробничо-Комерційна Фірма "Спектр" про стягнення заборгованості ,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства ПВКФ "Спектр", в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 2379,00 грн. та заборгованість по комунальному податку в розмірі 2040,00 грн.

Згідно з ст.183-2 КАС України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.

Відповідач відповідно до ст.183-2 КАСУ відзив на позов та заяв до суду не надав.

При цьому, суд відзначає, що оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджено, що приватне підприємство ПВКФ "Спектр" перебуває на обліку у Західній міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби.

Як вбачається з матеріалів справи фахівцями податкової інспекції була проведена невиїзна документальна перевірка ПП ПВКФ "Спектр" (код ЄДРПОУ 22710759) з питання своєчасності подання податкової звітності.

В ході перевірки були виявлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" зі змінами та доповненнями, ст. 16.п.16.4 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94 - ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" зі змінами та доповненнями, платником податку на прибуток не подано декларацію з податку на прибуток підприємств за період з І півріччя 2007 року по І квартал 2010 року.

За результатами перевірки складено акт від 01.07.2010 р. № 1580/15-01-11/22710759.

З посиланням на зазначений акт перевірки податковим органом 09.08.2010 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003871510/0, яким відповідачу нараховано податкове зобов'язання за платежем - податок на прибуток приватних підприємств у сумі 2380,00 грн., яке було направлено на адресу відповідача, однак повернуто з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання", про що складено акт від 13.09.2010 р. № 2661/15-01-11. Не вручене податкове повідомлення-рішення було розміщене на дошці податкового оголошення 13.09.2010 року.

Також, фахівцями податкової інспекції була проведена невиїзна документальна перевірка ПП ПВКФ "Спектр" (код ЄДРПОУ 22710759) з питання несвоєчасності (неподання) розрахунків комунального податку з 2 кв.2007р. по 1 кв.2010р., за результатами якої було складено акт від 01.07.2010 року № 1590/15-03-37/2271059. Перевіркою було виявлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" зі змінами та доповненнями, п. 5 розділу ІІІ "Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку" затвердженого рішенням ХІІІ сесії Харківської міської ради народних депутатів ХХІ скликання від 21.03.1996 року "Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку, затвердженого рішенням виконкому Харківської міської ради народних депутатів від 08.06.1994 року №334 "зі змінами та доповненнями підприємством не подано розрахунки про сплату комунального податку з 2 кварталу 2007 року - 1 квартал 2010 року.

З посиланням на зазначений акт перевірки податковим органом 09.08.2010 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004231530/0, яким відповідачу нараховано податкове зобов'язання за платежем - комунальний податок у сумі 2040,00 грн. та було направлено на адресу відповідача, однак повернуто з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання", про що складено акт від 13.09.2010 р. № 2653/15-03-37. Не вручене податкове повідомлення-рішення було розміщене на дошці податкового оголошення 13.09.2010 року.

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України «Про систему оподаткування»втратили чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків неподання податкової звітності виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закону України «Про систему оподаткування», які були чинними на момент виникнення даних правовідносин.

Відповідно до Закону України «Про систему оподаткування»від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов'язання припиняється їх сплатою.

Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно п. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 цього ж Закону у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно з п.п. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Як встановлено судом, податкові повідомлення-рішення від 09.08.2010 р. № 0003871510/0 та № № 0004231530/0 не були вручені відповідачу у зв'язку з незнаходженням посадових осіб підприємства та були розміщені на дошці податкових оголошень 13.09.2010 року, що підтверджується матеріалами справи (а.с.22, 30), отже відповідно до норм законодавства вважаються врученими. Крім того, суд зазначає, що доказів того, що вказані податкові повідомлення - рішення в адміністративному або судовому порядку оскаржені та скасовані або відкликані сторонами не надано. Таким чином, суми нараховані вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями є узгодженими.

На підставі п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вищезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

У зв'язку з несплатою вищевказаної суми податкового зобов'язання у встановлені Законом строки Західною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Харкова Харківської області Державної податкової служби в порядку ст.6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. направила відповідачу першу податкову вимогу на суму 4419,00 грн. від 28.09.2010 року № 1/638, яка не була вручена адресату, у зв'язку з чим податковим органом було складено акт № 767/24-11 від 28.09.2010 року про неможливість вручення податкової вимоги.

18.08.2010 року податковим органом була сформована друга податкова вимога за № 2/746 та також не отримана відповідачем. Другу податкову вимогу було розміщено на дошці оголошень, про що складено відповідний акт № 897/24-11 від 02.11.2010 року.

Відповідно до п. 6.2.4 ст. 6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

03.12.2010 року податковим органом було прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Виходячи з приписів п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Як вбачається з матеріалів справи заборгованість відповідача перед бюджетом становить 4419,00 грн.

Наявність спірної суми заборгованості підтверджується наявною в матеріалах справи роздруківкою облікової картки, яка за правилами ст.70 КАС України та Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України (затверджено наказом ДПА України від 18.07.2005р. №276, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123; далі за текстом -Інструкція №276) є належним та допустимим доказом невиконаного податкового обов'язку з боку відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідач вимог суду не виконав, доказів оплати спірної суми заборгованості чи доказів відсутності обов'язку оплачувати спірну суму заборгованості не надав, заявлених до нього адміністративних позовних вимог не спростував.

За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.7-11, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Приватного підприємства ПВКФ "Спектр" про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства ПВКФ "Спектр" (61000, м. Харків, вул. Ползунова, буд.10, кв. 49, код ЄДРПОУ 22710759) заборгованість в розмірі 2379 (дві тисячі триста сімдесят дев'ять) грн. 00 коп. на р/р 31113029700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011 на користь Державного бюджету України та заборгованість в розмірі 2040 (дві тисячі сорок) грн. 00 коп. на р/р 33215828700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011 на користь Державного бюджету України.

Постанову звернути до негайного виконання.

У десятиденний строк з моменту отримання копії постанови сторона чи інша особа, стосовно якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може оскаржити дану постанову в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги, в порядку встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова є остаточною, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку.

Суддя Чудних С.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2012
Оприлюднено23.10.2012
Номер документу26469409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9752/12/2070

Постанова від 15.10.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 29.08.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні