Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7225/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Коршикова С.К.,
за участю секретаря судового засідання Гаркуши Ю.О.,
представників сторін:
від позивача - не прибув,
від відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальщик» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 6776,15 грн., з податку на прибуток підприємства у розмірі 0,94 грн., а всього в сумі 6777,09 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків,
ВСТАНОВИВ:
20 вересня 2012 року позивач, Стахановська об'єднана державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової служби (надалі-позивач), звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Комунальщик» (надалі-відповідач) про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 6776,15 грн., з податку на прибуток підприємства у розмірі 0,94 грн., а всього в сумі 6777,09 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в обґрунтування якого зазначив наступне.
Комунальне підприємство «Комунальщик» (код ЄДРПОУ 31348891) здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі статуту і є самостійним об'єктом, який має права юридичної особи. Підприємство зареєстровано рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області в якості юридичної особи 02.09.2005 за реєстраційним номером №1 392 120 0000 000371 та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Відповідачем не сплачено до бюджету узгоджену суму податкових зобов'язань у загальному розмірі 6777,09 грн., у тому числі:
- з податку на додану вартість в сумі 6776,15 грн. (основний платіж-3954,87 грн., штрафні санкції-2813,96 грн.,пеня-7,32 грн.), де податкові зобов'язання нараховані самостійно платником податку у податкових деклараціях з податку на додану вартість №9034286219 від 18.06.2012 за травень 2012 року на суму 4781,00 грн. (несплачений залишок складає 3650,87 грн.), №9049355372 від 15.08.2012 за липень 2012 року на суму 304,00 грн., крім того, визначені контролюючим органом на підставі податкових повідомлень-рішень №0000701600 від 20.07.2012 в сумі 1104,90 грн., №0000711600 від 20.07.2012 на суму 1709,60 грн., винесених на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №295/15-31348891 від 09.07.2012 з урахуванням пені, нарахованої за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань, що складає 7,32 грн.;
- з податку на прибуток підприємства в сумі 0,94 грн. (пеня).
Через несплату відповідачем у встановлені строки суми узгоджених податкових зобов'язань Стахановською ОДПІ Луганської області ДПС Комунальному підприємству «Комунальщик» була виставлена податкова вимога №52 від 06.07.2012 на суму 4172,87 грн., яка була отримана бухгалтером останнього 06.07.2012. Однак, до теперішнього часу зазначений податковий борг залишається непогашеним відповідачем та вважається узгодженим. На підставі викладеного, позивач просив стягнути в судовому порядку з Комунального підприємства «Комунальщик» кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 6776,15 грн., з податку на прибуток підприємства у розмірі 0,94 грн., а всього в сумі 6777,09 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
У судове засідання представник позивача не прибув, до податку судового засідання надав до канцелярії суду заяву №7495/7/10 від 15.10.2012, в якій наполягав на задоволенні позовних вимог та просив розглянути справу за його відсутності (а.с.28).
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с.26,27), про причини неприбуття суду не доповідав. Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. Так, 15.10.2012 до Луганського окружного адміністративного суду повернулося поштове відправлення з судовою повісткою з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає». Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місцязнаходження державному реєстратору не надавав. Відповідно до положень ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ст.6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1); податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1); штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1); пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1); податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності зі статтею 16 ПКУ від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний, зокрема, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Пунктом 31.1. статті 31 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.126.1. ст.126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до п.58.2. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення. Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. (п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Відповідно до пункту 129.1.1. статті 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
У судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Комунальне підприємство «Комунальщик» (код ЄДРПОУ 31348891) зареєстровано рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області в якості юридичної особи 02.09.2005 за реєстраційним номером №1 392 120 0000 000371, внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.5) та перебуває на податковому обліку Стахановської ОДПІ Луганської області ДПС.
Так, станом на 06.09.2012 відповідачем не сплачено до бюджету узгоджену суму податкових зобов'язань у загальному розмірі 6777,09 грн., у тому числі: - з податку на додану вартість в сумі 6776,15 грн. (основний платіж-3954,87 грн., штрафні санкції-2813,96 грн.,пеня-7,32 грн.), де податкові зобов'язання нараховані самостійно платником податку у податкових деклараціях з податку на додану вартість №9034286219 від 18.06.2012 за травень 2012 року на суму 4781,00 грн. (несплачений залишок складає 3650,87 грн.), №9049355372 від 15.08.2012 за липень 2012 року на суму 304,00 грн., крім того, визначені контролюючим органом на підставі податкових повідомлень-рішень №0000701600 від 20.07.2012 в сумі 1104,90 грн., №0000711600 від 20.07.2012 на суму 1709,60 грн., винесених на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №295/15-31348891 від 09.07.2012 з урахуванням пені, нарахованої за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань, що складає 7,32 грн.; з податку на прибуток підприємства в сумі 0,94 грн. (пеня) (а.с.12-13,14-15,16,17).
Наявність податкового боргу відповідача також підтверджується розшифровкою податкового боргу станом на 06.09.2012 (а.с.10).
Пунктом 59.1. ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Так, через несплату відповідачем суми узгоджених податкових зобов'язань в установлені законодавством строки, Стахановською об'єднаною державною податкової інспекцією Луганської області ДПС 06.07.2012 бухгалтеру КП «Комунальщик» вручено податкову вимогу від 06.07.2012 №52 на суму 4172,87 грн. (а.с.9).
Даних про оскарження відповідачем зазначеної податкової вимоги або про її відкликання податковим органом судом не встановлено, а тому вона є узгодженою та чинною на час розгляду справи.
Податкові повідомлення-рішення №0000701600 від 20.07.2012 та №0000711600 від 20.07.2012 Стахановською ОДПІ Луганської області ДПС вручені директору відповідача у день їх винесення - 20.07.2012 (а.с.16)
Даних про оскарження у встановленому законодавством порядку вищезазначених податкових повідомлень-рішень відповідачем судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими та такими, що підлягають виконанню.
Таким чином, ужиті Стахановською ОДПІ Луганської області заходи не призвели до добровільного погашення податкового боргу відповідачем.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 6776,15 грн., з податку на прибуток підприємства у розмірі 0,94 грн., а всього в сумі 6777,09 грн., про який він повідомлений, який ним не оспорено та до теперішнього часу в добровільному порядку не сплачено, а тому, суд дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом щодо стягнення з Комунального підприємства «Комунальщик» коштів у рахунок погашення податкового боргу з усіх наявних рахунків у банках платника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач згідно із пунктом 21 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (який набув чинності з 01.11.2011) від сплати судового збору звільнений, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 17 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 22 жовтня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальщик» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 6776,15 грн., з податку на прибуток підприємства у розмірі 0,94 грн., а всього в сумі 6777,09 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Комунальщик» (код ЄДРПОУ 31348891, місцезнаходження: 94000, Луганська область, м.Стаханов, вул.Б.Хмельницького,83) кошти за податковим боргом перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 6776,15 грн. (шість тисяч сімсот сімдесят шість гривень 15 копійок), з податку на прибуток підприємства у розмірі 0,94 грн. (нуль гривень 94 копійки), а всього в сумі 6777,09 грн. (шість тисяч сімсот сімдесят сім гривень 09 копійок), з розрахункових рахунків, відкритих у банках, обслуговуючих платника податків.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі та підписана 22 жовтня 2012 року.
СуддяС.К. Коршиков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2012 |
Оприлюднено | 23.10.2012 |
Номер документу | 26492565 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.К. Коршиков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні