Постанова
від 09.07.2012 по справі 2а/2370/2145/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

09 липня 2012 року Справа № 2а/2370/2145/2012

14 год. 30 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого -судді Бабич А.М.,

при секретарі -Хатковому А.В.,

представника позивача -Передрія А.С.,

відповідача -не прибув,

третьої особи -не прибув,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Черкаського міського центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю «Рось Агрохім», третя особа -ОСОБА_2, - про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

15.06.2012 Черкаський міський центр зайнятості звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Рось Агрохім»кошти виплачені ОСОБА_2 як допомога з безробіття в сумі 8761,60 грн. на користь Черкаського міського центру зайнятості.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що при проведенні звірки бази данний Черкаського МЦЗ та Пенсійного фонду України було виявлено розбіжність в нарахуванні відповідачем заробітної плати ОСОБА_2 За результатами звірки було складено Акт від 11.06.2012 №358 , яким встановлено, що довідка № 7 від 18.07.2011 видана відповідачем ОСОБА_2 для пред'явлення до Черкаського МЦЗ для визначення розміру допомоги з безробіття видана з порушенням вимог Постанови КМУ від 26.09.2001 № 1266.

Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними матеріалами та просив задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача та третя особа до зали судового засідання не прибули, заперечень на позов не надали, хоча були повідомлені про час та місце судового розгляду справи належним чином.

Виходячи з положень ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Рось Агрохім»зареєстроване як юридична особа 10.07.2009 та зареєстроване як платник внесків до Пенсійного фонду України.

Як встановлено судом, на підставі поданої заяви 28.07.2011 року ОСОБА_2 була зареєстрована в Черкаському міському центрі зайнятості, їй надано статус безробітної та призначено допомогу з безробіття.

24.04.2012 ОСОБА_2 було знято з обліку в Черкаському міському центрі зайнятості у зв'язку з невідвідуванням служби зайнятості більше 30 календарних днів без поважної причини.

Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з актом перевірки достовірності даних безробітних від 11.06.2012 № 358 встановлено, що дані довідки про середню заробітну плату від 18.07.2011 № 7 виданої відповідачем ОСОБА_2, відповідно до даних «Обліку даними ПФУ про дохід особи»щодо персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб не підтверджуються, що засвідчує незаконне отримання допомоги з безробіття за період з 28.07.2011 до 24.04.2012 в сумі 8761,60 грн.

З огляду на виявлені обставини, 12.06.2012 Черкаським міським центром зайнятості було видано наказ № 21 про утримання коштів з ТОВ «Рось Агрохім»та зобов'язання його відшкодувати виплачені ОСОБА_2 кошти як допомога з безробіття в сумі 8761,60 грн. протягом 15 календарних днів після отримання копії наказу.

Вказаний наказ було направлено на адресу відповідача 12.06.2012, яким запропоновано відповідачу повернути грошові кошти у розмірі 8761,60 грн. протягом 15-ти календарних днів.

У встановлений строк вказана сума коштів відповідачем сплачена не була, що стало підставою звернення Черкаського міського центру зайнятості до суду з даним позовом.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» , Законом України «Про зайнятість населення» , Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, наказом Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62 , постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1 , Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 р. № 219 , якою затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 «Про обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням».

Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України «Про зайнятість населення» .

Як передбачено ч. 1 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» зайнятість це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що приносить дохід у грошовій або іншій формі.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про зайнятість населення» для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості реєструє безробітних і подає їм у межах своєї компетенції допомогу, в т. ч. і грошову.

Частиною 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, зокрема, працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів.

За положеннями ч. 4 ст. 2 наведеного Закону, у разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу. Реєстрація громадян провадиться при пред'явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - військового квитка, документа про освіту або документів, які їх замінюють.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 № 219 затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних (далі - Порядок № 219), відповідно до абз.2 п.1 якого передбачено, що до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні можуть звертатись всі незайняті громадяни, які бажають працювати, а також зайняті громадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, влаштуватися на роботу за сумісництвом чи у вільний від навчання час.

Відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 №1533-ІІІ (далі -ЗУ №1533-ІІІ) роботодавець зобов'язаний подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.

Відповідно до п. 26 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266 робочі органи виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування мають право перевіряти обґрунтування видачі довідок про середню заробітну плату, достовірність зазначених у них відомостей шляхом звіряння даних, зазначених у довідках, з відомостями про нараховану заробітну плату на підприємствах, в установах чи організаціях або з базою даних персоніфікованого обліку застрахованих осіб Пенсійного фонду та базою даних ДПА.

Як встановлено з матеріалів справи, під час проведення Черкаським міським центром зайнятості перевірки достовірності даних довідки від 18.07.2011 № 7 про середню заробітну плату ОСОБА_2, виданої останній відповідачем встановлено, що згідно даних «Обліку даними -УПФУ про дохід особи»щодо персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб, нарахування заробітної плати ОСОБА_2 відповідачем не проводилось за період з січня до червня 2011 року, таким чином дані довідки від 18.07.2011 № 7 є безпідставними, а виплата допомоги з безробіття ОСОБА_2 є необґрунтованою та підлягає відшкодуванню.

Тобто, відповідач у порушення положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» надав недостовірні дані щодо нарахованої заробітної плати ОСОБА_2, які впливають на умови та розміри виплати допомоги з безробіття.

Згідно з ч. 3 ст. 35 ЗУ №1533-ІІІ достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.

Відповідно до п. 7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62 передбачено, що рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

У зв'язку із поданням недостовірної інформації Черкаським міським центром зайнятості в період з 28.07.2011 до 24.04.2012 було безпідставно нараховано та сплачено матеріальну допомогу з безробіття ОСОБА_2 у розмірі 8761,60 грн.

З матеріалів справи встановлено, що відповідно до наказу Черкаського міського центру зайнятості від 12.06.2012 № 21 були вжиті заходи до повернення відповідачем коштів, отриманих ОСОБА_2 незаконно як допомогу з безробіття.

Відповідно до п. 8 Порядку у разі неповернення коштів, незаконно виплачених в якості допомоги з безробіття, у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу .

Оскільки на час розгляду судом справи, відповідачем не повернуті кошти, які виплачені ОСОБА_2 як допомога з безробіття, суд вважає за необхідне позов задовольнити та стягнути з відповідача суму допомоги, в розмірі 8761,60 грн.

Несплата відповідачем вказаної суми наносить суттєвої шкоди державі, так як перешкоджає у повному обсязі Черкаському міському центру зайнятості забезпечувати соціальний захист громадян шляхом виплати допомоги з безробіття та матеріальної допомоги у передбачених законодавством випадках.

Ненадходження коштів до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, порушує державні інтереси в сфері соціального захисту населення в частині професійного навчання, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово непрацюючих громадян і завдає державі шкоду, яка може привести до посилення соціальної напруженості в суспільстві.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України , у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69 , 70 71 , 158-163 , 167 КАС України , суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Рось Агрохім»(18015, м. Черкаси, вул. Громова, 29/3, кв. 37; ідентифікаційний номер 36584566) на користь Черкаського міського центру зайнятості (18005, м. Черкаси, вул. Гоголя, 330; код ЄДРПОУ 21367756) кошти виплачені ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_2) як допомога з безробіття в сумі 8761,60 (вісім тисяч сімсот шістдесят одна гривня 60 коп.).

3.Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з моменту отримання повного тексту постанови в порядку передбаченому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

4.Копію постанови направити сторонам.

Суддя А.М. Бабич

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2012
Оприлюднено23.10.2012
Номер документу26493019
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/2145/2012

Ухвала від 03.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Постанова від 09.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні