Ухвала
від 18.10.2012 по справі 1570/2295/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2012 р.Справа № 1570/2295/2012

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Тарасишина О.М.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді -Яковлева Ю.В. судді -Запорожана Д.В. судді -Шевчук О.А. при секретарі -Синявській І.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 липня 2012 року по адміністративній справі за позовом малого приватного підприємства «ДЕН-ВІК»до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії щодо складання акту № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року,

встановила:

Позивач МПП «ДЕН-ВІК» 04.04.2012 року звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області про визнання протиправними дії щодо складання акту № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 02.11.2011 року співробітником ДПІ у Суворовському районі м. Одеси було проведено зустрічну звірку МПП «ДЕН-ВІК»щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року. За результатами звірки було складено акт № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки контрагента МПП «ДЕН-ВІК»(код ЄДРПОУ 22468821) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року», в якому відповідачем зроблено висновок, що у зв'язку з відсутністю МПП «ДЕН-ВІК»та посадових осіб підприємства за податковою адресою, проведення зустрічної звірки МПП «ДЕН-ВІК»щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року не є можливим. Позивач вказував, що зустрічна звірка була проведена з порушенням вимог ст. 73 Податкового Кодексу України , а сам акт про неможливість проведення звірки складено з порушенням вимог, встановлених Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236. Позивач зазначав, що відомості та висновки що містяться в акті не відповідають дійсності та негативно впливають на господарську діяльність товариства, оскільки вищезазначений акт було розповсюджено серед податкових органів, на обліку в яких перебувають контрагенти товариства, через що руйнуються стабільні господарські відносини. З урахуванням викладеного, позивач просив захистити його права шляхом визнання протиправними дії ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області ДПС.

В ході розгляду справи представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити.

У судовому засіданні суду 1-ї інстанції 19.07.2012 року замінено відповідача - Державну податкову інспекцію у Суворовському районі м. Одеси на належного - державну податкову інспекцію у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби.

Представник відповідача -ДПІ в Суворовському районі м. Одеси Одеської області ДПС в судові засідання не з'явився, про дату час та місце судових засідань відповідача було повідомлено належним чином, наказу (розпорядження) хто саме супроводжує справу суду не надано, доказів неможливості прибути у судові засідання, також не надано.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19 липня 2012 року адміністративний позов малого приватного підприємства «ДЕН-ВІК»до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії щодо складання акту № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року було задоволено повністю.

Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області щодо складання акту № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року про неможливість проведення зустрічної звірки контрагента МПП «Ден-Вік»(код ЄДРПОУ 22468821) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року.

В апеляційній скарзі ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби, з посиланням на порушення судом 1-ї інстанції норм матеріального та процесуального права, ставить питання щодо скасування оскаржуваної постанови та прийняття нової про відмову в задоволенні позову.

Заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом 1-ї інстанції встановлено, що 02.11.2011 року старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Суворовському районі м. Одеси було проведено зустрічну звірку МПП «ДЕН-ВІК»щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року, за результатами якої було складено акт № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки контрагента МПП «ДЕН-ВІК»(код ЄДРПОУ 22468821) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року», в якому відповідачем зроблено висновок, що у зв'язку з відсутністю МПП «ДЕН-ВІК»та посадових осіб підприємства за податковою адресою, проведення зустрічної звірки МПП «ДЕН-ВІК»щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року не є можливим. (а.с. 23-24).

Відповідно до положень п. 73.5 ст. 73 Податкового Кодексу України , з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

За результатами перевірки відповідачем в порушення податкового законодавства був складений саме акт перевірки.

Відповідно до положень п. 2.1 Наказу ДПА України № 236 від 22.04.2011 року «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» , для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

В актах відповідача не зазначені суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків) щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних (а.с. 23-24).

Відповідно до п. 2.2 Наказу № 236, необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т. ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

Обґрунтування необхідності проведення зустрічної звірки в акті взагалі не зазначено.

Відповідно до п. 3.1. Наказу № 236, з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС-виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи «Зустрічні звірки»(далі - ІС «Зустрічні звірки»).

В акті перевірки відповідачем не зазначено орган ДПС - ініціатор, та орган ДПС -виконавець.

З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій.

При цьому, інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС - виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо.

У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.

Згідно матеріалів справи керівнику позивача вручено запити ДПІ у Суворовському районі м. Одеси № 12737/10/23-016 від 20.04.2011 року та №24256/10/23-0 від 23.08.2011 року про надання підтверджуючих документів з питань підтвердження господарських відносин в тому числі з ТОВ «Октан»за лютий 2011 року (а.с. 25, 26).

Листом від 29 квітня 2011 року (вих. № 12) та листом від 07 вересня 2011 року (вих. № 21), які були отримані відповідачем, МПП «ДЕН-ВІК»надало підтверджуючі документи з питань підтвердження господарських відносин за лютий 2011 року (а.с. 27-31), однак в акті такі обставини не було відображено перевіряючим.

Відповідно до положень п. 73.3 ст. 73 Податкового Кодексу України , платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту.

Відповідно до положень п.4.4. Наказу № 236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

В акті перевірки ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області зроблені висновки, що у зв'язку з відсутністю МПП «ДЕН-ВІК»та посадових осіб підприємства за податковою адресою, проведення зустрічної звірки МПП «ДЕН-ВІК»щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року не є можливим.

Зазначені відомості були спростовані спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в якому, підтверджено відомості про юридичну особу та зазначено місцезнаходження - 65003, Одеська обл., місто Одеса, Суворовський район, вулиця Щеголева, 14 (а.с. 59-61).

З урахуванням викладеного, судом 1-ї інстанції було обгрунтовано встановлено, що зустрічна звірка МПП «ДЕН-ВІК»була проведена з порушенням вимог Податкового Кодексу України та відомчих нормативно - правових актів, висновки які містяться в акті про неможливість проведення зустрічної звірки зроблені безпідставно та ґрунтуються на недостовірних даних.

З огляду на вищевказане колегія суддів вважає, що суд 1-ї інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив зазначену постанову з додержанням норм матеріального та процесуального права. Підстав для скасування або зміни вказаної постанови колегія суддів не вбачає, а доводи апеляційної скарги суттєвими не являються та висновків суду 1-ї інстанції не спростовують.

Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч.1 ст.198, ст. 200 та п.1 ч.1 ст. 205 КАС України, колегія суддів -

ухвалила:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби -залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 липня 2012 року по адміністративній справі за позовом малого приватного підприємства «ДЕН-ВІК»до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії щодо складання акту № 512/23-1/22468821 від 02.11.2011 року -залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.

Головуючий: Ю.В. Яковлев Суддя: Д.В. Запорожан Суддя: О.А. Шевчук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2012
Оприлюднено23.10.2012
Номер документу26495991
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/2295/2012

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 29.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Постанова від 23.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 05.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні