Постанова
від 05.09.2012 по справі 6091/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6091/12/2070       Харківський окружний адміністративний суд 61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків    05 вересня 2012 р.                                                                                 № 2-а- 6091/12/2070             Харківський окружний адміністративний суд  у складі головуючого судді   Волкова Л.М. розглянувши у приміщенні суду в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом  Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до ТОВ Будівельно-монтажне управління «Бурспецстрой»про припинення юридичної особи,- В С Т А Н О В И В:           Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд  припинити юридичну особу ТОВ Будівельно-монтажне управління «Бурспецстрой»(код ЄДРПОУ 33608086).           В обґрунтування позовних вимог позивачем в позові та уточненні зазначено наступне. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців наявний запис про відсутність відповідача за місцезнаходженням, що є підставою для припинення юридичної особи. Виходячи із вказаного позивач просив суд задовольнити позов. Представник відповідача в судове засідання не прибув, по час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Відповідно до ч. 8, 11 ст. 35 КАС України  вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Згідно з  ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Суд вважає, що перешкод для розгляду справи немає, а саме: відсутня потреба заслухати свідка чи експерта; особи, які беруть участь у справі, були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, а тому справу слід розглянути за наявними в ній матеріалами в порядку письмового провадження з огляду на приписи ч. 6 ст. 128 КАС України. Суд,  дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов не задоволенню з наступних підстав. В Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців щодо ТОВ Будівельно-монтажне управління «Будспецстрой»міститься запис 14801430006012236 про відсутність  юридичної особи за вказаною адресою. Частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»  визначено вичерпний перелік підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з п банкрутством, якими є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Станом на дату подання податковим органом даного позову до суду діяв Закон України «Про державну податкову службу в Україні». Так, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»до функцій органів державної податкової служби належить контроль за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів. Згідно з п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України, яка набрала чинності 12.08.12р., до функцій органів державної податкової служби віднесено, зокрема,  здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом,  своєчасністю подання передбаченої законом звітності (податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та зборів), а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів. Вказані норми кореспондує з нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та звичних осіб-підприємців», якими визначені підстави для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця внаслідок неподання податкової звітності У свою чергу, державні органи згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відносини у сфері оподаткування. Враховуючи наведене, органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а лише у тих, коли податкові органи діються на реалізацію своє владної компетенції.  Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання лише у разі якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством, або ж у випадку здійснення діяльності безпосередньо спрямованої на ухилення від оподаткування. Доказів порушення відповідачем правил та порядку сплати податків та інших обов'язкових платежів суду не надано. Таким чином, суд приходить до висновку про  відсутність у позивача права на звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи з підстав наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходження.             На підставі викладеного, керуючись  Конституцією України, Податковим кодексом України,  Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ст.ст. 94, 160, 161, 162,  ст.ст. 163, 167, 186, 254  Кодексу адміністративного судочинства України, суд – П О С Т А Н О В И В:           1. В задоволенні адміністративного позову Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до ТОВ Будівельно-монтажне управління «Бурспецстрой»про припинення юридичної особи - відмовити в повному обсязі.             2. Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови           3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.   Суддя                                                                                      Волкова Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2012
Оприлюднено24.10.2012
Номер документу26507324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6091/12/2070

Ухвала від 10.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

Ухвала від 23.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

Ухвала від 23.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні