Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 жовтня 2012 р. № 2а- 9974/12/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Чудних С.О. розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" про стягнення податкового боргу ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Куп'янська об'єднана державна податкова інспекція у Харківській області Державної податкової служби, звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" , в якому просить стягнути з рахунків відповідача суму податкового боргу у розмірі 4530,46 грн.
Згідно з ст.183-2 КАС України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.
Відповідач у відповідності до ст.183-2 КАСУ, відзив на позов та заяв до суду не надав.
При цьому, суд відзначає, що оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю виробниче - торгівельне підприємство "Теплотехнік" перебуває на обліку у Куп'янській об'єднаній державній податковій інспекції у Харківській області Державної податкової служби.
Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У спірних правовідносинах порядок сплати податків, зборів стосовно спірної суми заборгованості визначений Податковим кодексом України.
Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" органи податкової служби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та забезпечують правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.
Відповідно п.3 ст. 10 вищезазначеного Закону України органи податкової служби контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Відповідно до облікових даних Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" станом на 18.07.2012 року відповідач має податковий борг на загальну суму 4530,46 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, податковим розрахунком земельного податку № 1054 за 2011 рік відповідачем самостійно узгоджені суми податкових зобов'язань по зазначеному платежу на загальну суму 817,09 грн. Податковою декларацією з плати за землю № 10063 платником самостійно нараховано до збільшення податкового зобов'язання по земельному податку за 2011 рік на загальну суму 1175,35 грн.
Станом на 18.07.2012 року залишок несплаченої суми по вказаному платежу складає 100,98 грн.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно з статтею 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
У встановлений Податковим кодексом України строк для погашення податкового зобов'язання, самостійно визначеного відповідачем у податкових деклараціях з плати за землю, відповідач не сплатив узгоджену суму податкового зобов'язання з плати за землю у розмірах, визначених у податкових деклараціях.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що фахівцями податкової інспекції були проведені камеральні перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік", за результатами яких складено акти № 22/15-21243988 від 12.01.2012 року, № 98/15-21243988 від 26.01.2012 року, № 1155/15-21243988, № 1156/15-21243988, № 1157/15-21243988 від 14.12.2011 року.
З посиланням на зазначені акти перевірок податковим органом були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000291520 від 20.01.2012 року, яким відповідачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій по земельному податку у розмірі 9,48 грн., № 0001261520 від 01.03.2012 року, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 2040,00 грн., № 0000251520, №0000261520, №0000271520 від 26.01.2012 року, відповідно до яких відповідачу визначено суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 340, 00 грн., 1020,00 грн. та 1020,00 грн. відповідно.
Зазначені податкові повідомлення - рішення були направленні на адресу відповідача, однак поштою були повернуті конверти з відмітками про причини повернення.
Згідно п. 58.3 ст. 58 Податкового Кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового Кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового Кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Як встановлено судом, відповідач не скористався своїм правом щодо оскарження вказаних податкових повідомлень - рішень, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку, що вони є узгодженими.
Як вбачається з матеріалів справи, перебіг визначених ст. 57 Податкового кодексу України строків виконання податкового обов'язку у спірних правовідносинах скінчився. Однак, доказів виконання податкового обов'язку в повному обсязі відповідно до положень ст.ст. 37 та 38 Податкового кодексу України щодо визначеної до стягнення суми заборгованості сторони до суду не подали.
В ході розгляду справи доказів відсутності обов'язку платника податків у спірних правовідносинах здійснити платіж на користь Державного бюджету України внаслідок дефектів у формі, змісті правових підстав походження такого обов'язку сторонами до суду не подано, а судом самостійно при виконанні вимог ст.11 КАС України в частині офіційного з'ясування всіх обставин по справі не виявлено.
Наявність спірної суми заборгованості підтверджується долученою до справи роздруківкою картки особового рахунку, котра за правилами ст.70 КАС України та Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України (затверджено наказом ДПА України від 18.07.2005р. №276, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123; далі за текстом -Інструкція №276) є належним та допустимим доказом невиконаного податкового обов'язку з боку відповідача.
В силу приписів п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. При цьому, суд зважає, що за визначенням п.14.1.39 ст.14 Податкового кодексу України під грошовим зобов'язанням платника податків розуміється сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Судом встановлено, що суб'єктом владних повноважень 6 грудня 2010 року була сформована податкова вимога за № 1/165, яка була отримана відповідачем 16.12.2010 року.
Оцінивши наявні у справі документи за правилами ст.86 КАС України, суд відзначає, що заявлена суб'єктом владних повноважень до стягнення сума заборгованості відповідає визначенню податкового боргу згідно з п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, де указано, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до довідки №642/18-065 від 24.07.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" має відкриті рахунки у Ф-Я АТ "Укрексімбанк" м. Харків № 26004000127594, який відкритий 17.12.2008 року, у Харків. ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк", м. Харків № 26004052200516, який відкритий 01.04.2003 року, № 26004052297778, який відкритий 21.01.2004 року, № 26051052200343, який відкритий 01.04.2003 року, № 26060052200516, який відкритий 15.04.1993 року.
Пунктом 20.1.18 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На час розгляду справи вказана сума податкового боргу у розмірі4530,46 грн. не сплачена, доказів самостійної сплати зазначеної заборгованості відповідачем до суду не надано.
Таким чином, сума боргу Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" підлягає погашенню шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків за рішенням суду.
Станом на день розгляду даної справи податковий борг в розмірі 4530,46 грн. відповідачем не сплачено.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача правомірні, обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.7-11, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю виробничого - торгівельного підприємства "Теплотехнік" (63701, Харківська область, м. Куп'янськ, вул. Комсомольська,4, код 21243988, відкриті рахунки у Філії АТ "Укрексімбанк" м. Харків № 26004000127594, який відкритий 17.12.2008 року, у Харків. ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк", м. Харків № 26004052200516, який відкритий 01.04.2003 року, № 26004052297778, який відкритий 21.01.2004 року, № 26051052200343, який відкритий 01.04.2003 року, № 26060052200516, який відкритий 15.04.1993 року) суму податкового боргу у розмірі 4530,46 грн. (чотири тисячі п'ятсот тридцять гривень 46 коп.).
Постанову звернути до негайного виконання.
У десятиденний строк з моменту отримання копії постанови сторона чи інша особа, стосовно якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може оскаржити дану постанову в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги, в порядку встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова є остаточною, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку.
Суддя С.О. Чудних
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2012 |
Оприлюднено | 24.10.2012 |
Номер документу | 26507392 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Чудних С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні