ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2012 року Справа № 2а/2370/1193/2012
м. Черкаси
08 год. 30 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого -судді Бабич А.М.,
при секретарі -Сидорець І.С.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора Христинівського району в інтересах держави в особі Христинівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Христинівського району в інтересах держави в особі Христинівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 податковий борг в сумі 335 грн. 10 коп.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що відповідач, відповідно до Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва»від 03.07.1998 № 727/98 та Податкового кодексу України зобов'язаний вчасно та в повному обсязі сплачувати податки та збори. Відповідач свій обов'язок не виконував належним чином, внаслідок чого утворився податковий борг зі сплати єдиного податку в сумі 335 грн. 10 коп.
Прокурор та представник позивача направили до суду заяви про підтримання позовних вимог та розгляд справи без їх участі за наявними у справі матеріалами.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (витяг станом на 28.03.2012 року).
Виходячи з положень ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Таким чином суд вирішив провести розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані прокурором документи і матеріали адміністративного позову, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа-підприємець Христинівською районною державною адміністрацією Черкаської області 01.04.2011. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 15.04.2011 № 705 відповідач взята на облік платників податків в державній податковій інспекції у Христинівському районі 04.04.2011 за № 4786.
На підставі заяви ОСОБА_1 про право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності від 18.04.2011, відповідачу було видано свідоцтво, згідно з яким він є платником єдиного податку.
Відповідно до п. 2 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності»(№727/98) від 03.07.1998 (далі -Указ), суб'єкти малого підприємництва - фізичні особи мають право самостійно обрати спосіб оподаткування доходів за єдиним податком шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку.
Пунктом 2 Указу визначено, що ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць. У разі коли фізична особа - суб'єкт малого підприємництва здійснює кілька видів підприємницької діяльності, для яких установлено різні ставки єдиного податку, нею придбавається одне свідоцтво і сплачується єдиний податок, що не перевищує встановленої максимальної ставки. Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах: до місцевого бюджету - 43 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки; на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.
Згідно з пп.3 п.1 підрозділу 8 Податкового кодексу України єдиний податок сплачується на рахунок відповідного бюджету в розмірі частини єдиного податку, що підлягає перерахуванню до цих бюджетів відповідно до норм Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва». При цьому розподіл коштів єдиного податку на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або до Пенсійного фонду України Державним казначейством України не здійснюється.
За даними облікової картки платника податків станом 04.04.2012 відповідач частково сплатив борг, у зв'язку з чим станом на час судового розгляду справи сума заборгованості зі сплати єдиного податку за період з квітня до листопада 2011 року становить 335 грн. 10 коп.
Частиною першою статті 67 Конституції України закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.14.1.175. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг -сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з підрозділом 8 розділу ХХ Податкового кодексу України «Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку»з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податкового кодексу України в частині оподаткування суб'єктів малого підприємництва застосовується Указ Президента України від 3 липня 1998 року № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва»(з наступними змінами) .
Оподаткування єдиним податком за своєю суттю є спрощеним порядком оподаткування, оскільки він встановлюється у вигляді платежу, який не залежить від розміру доходів платника такого податку, за фіксованою ставкою відповідно до рішення місцевої ради. Обрання такої системи оподаткування є правом фізичної особи-підприємця. Таким чином, платник податків, надаючи до органу податкової служби заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, погоджується на сплату єдиного податку щомісяця у розмірі, встановленому місцевою радою. Тобто, сума єдиного податку є узгодженою з моменту видачі такому платнику податків свідоцтва про сплату єдиного податку і у подальшому узгодження щомісяця не потребує. За таких обставин, сума єдиного податку узгоджена відповідачем з моменту отримання ним свідоцтва про сплату єдиного податку, а саме 26.04.2011.
Виходячи із зазначених норм, суд прийшов до висновку, що сплата єдиного податку не пов'язана з отриманням доходу, отже єдиний податок відповідачем повинен сплачуватись.
Оскільки податкове зобов'язання відповідача в сумі 335 грн. 10 коп. не було сплачене у встановлені строки, таке зобов'язання визнається податковим боргом, який підлягає сплаті.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Беручи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки, не сплатив єдиний податок, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 128, 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до бюджету через Христинівську міжрайонну державну податкову інспекцію Черкаської області (20000, Черкаська область, м. Христинівка, вул. Гонти, 2, код ЄДРПОУ 38031229) податковий борг з єдиного податку за період з квітня до листопада 2011 року в сумі 335 (триста тридцять п'ять) грн. 10 коп.
3. Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
5. Копії постанови направити сторонам.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2012 |
Оприлюднено | 24.10.2012 |
Номер документу | 26507528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні