Постанова
від 22.10.2012 по справі 2а-10222/12/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-10222/12/0170/2 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ   вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013          ПОСТАНОВА Іменем України 22 жовтня 2012 р. (10:20) Справа №2а-10222/12/0170/2    Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В., за участю секретаря Проніна Є.С. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Кримському регіоні» (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)   до Комунального підприємства «Молодіжне -1» про стягнення 5100,00 грн. заборгованості за участю представників: від позивача – не з'явився від відповідача – не з'явився Суть спору: Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Кримському регіоні» (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Комунального підприємства «Молодіжне -1» (далі – відповідач) 5100,00 грн. заборгованості зі штрафних санкцій, нарахованих за порушення вимог законодавства про електроенергетику. Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 22.10.2012 року, не забезпечив, про час, день та місце розгляду справи повідомлений належним чином, 22.10.2012 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, у зв'язку з неможливістю явки.   Відповідач явку свого представника не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, про причин неявки суд не повідомив. Суд, приймаючи до уваги клопотання позивача, враховуючи належним чином повідомлення відповідача про час, день та місце проведення судового засідання, відсутність в матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи за відсутності його представника, керуючись ст.128 КАСУ, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.   Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд ВСТАНОВИВ:           Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України «Про електроенергетику» від 16.10.1997, № 575/97-ВР (далі - Закон). Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Відповідно до ст. 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення. ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні» створено відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Кримському регіоні» Державного підприємства НЕК «Укренерго», затвердженого наказом НЕК «Укренерго» від 20.02.2006 року № 63 «Про утворення відокремлених підрозділів НЕК «Укренерго» і здійснює свою діяльність у складі ДП НЕК «Укренерго». Відповідно до Положення метою і завданням ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні» є сприяння забезпеченню належного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно – правових і нормативно – технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії. Таким чином, судом встановлено, що ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні», реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень. Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України «Про електроенергетику», «Про захист прав споживачів», «Про захист економічної конкуренції», «Про енергозбереження», іншими нормативно-правовими актами. Обов'язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доповненнями. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України. Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону. Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону). Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі – Положення). Згідно з п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання. Судом встановлено, що посадовими особами позивача 30.09.2011р. винесено припис №04/03-22-017, яким відповідачу приписано в строк до 18.10.2011р. надати план заходів щодо виконання припису, а також повідомити до 01.12.2011 року про його виконання.    26.01.2012р було проведено перевірку щодо виконання вимог зазначеного припису, за результатами якої складено акт (протокол) № 04/03-22-002 від 26.01.2012р., в якому зафіксовано невиконання відповідачем вимог припису №04/03-22-017 від 30.09.2012р. в частині пунктів 1-39. На підставі зазначеного акту перевірки 15.02.2012р. позивачем прийнято постанову № 31кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 5100,00 грн. за порушення статті 27 Закону України «Про електроенергетику» та ст. 31 Закону України «Про теплопостачання» в частині ухилення від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Згідно з пунктом 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Відповідачем не надано суду доказів оскарження зазначеної постанови або доказів сплати заборгованості в сумі 5100,00 грн., у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.   За таких обставин,  позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись ст. ст. 160-163, 167  Кодексу адміністративного судочинства України, суд   ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Стягнути з Комунального підприємства «Молодіжне -1» (97501, АР Крим, Сімферопольський район, смт. Молодіжне, вул. Шкільна, 3; р/р 26003134454001 в ФОАО МКБ КРД, МФО 384685, ЄДРПОУ 34842870) заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 5100,00 грн. в доход Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходів: 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" на р/р 31116106700268 (отримувач - державний бюджет Сімферопольського району, 21081100, ЄДРПОУ 37978655, УДК в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026). Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                                                                         Яковлєв С.В.                                                                                                                                                                            

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.10.2012
Оприлюднено25.10.2012
Номер документу26515597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10222/12/0170/2

Ухвала від 18.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Постанова від 22.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні