Постанова
від 23.10.2012 по справі 2а/1270/7623/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7623/2012

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Широка К.Ю., розглянувши у м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрхім-консалтінгвест» про стягнення заборгованості у сумі 11 291,44 грн.-

В С Т А Н О В И В:

01 жовтня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрхім-консалтінгвест» про стягнення заборгованості у сумі 11 291,44 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.

Відповідач зареєстрований платником податків та зборів та перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби. Станом на вересень 2012 року підприємство має заборгованість перед бюджетом, яка складається з: податку на прибуток у сумі 8493,00 грн., що підтверджується податковою декларацією від 06.08.2012 р. №9046502978. Враховуючи переплату у сумі 3285,79 грн. - сума до стягнення становить 5207,21 грн.; податку на додану вартість за травень 2012 р. на суму 5372, 00 грн.; податку на додану вартість за червень 2012 р. на суму 2155, 00 грн.; податку на додану вартість за липень 2012 р. на суму 2074, 00 грн.. Загальний борг з податку на додану вартість складає 9601,00 грн., враховуючи часткову сплату у сумі 3531,61 грн., сума до стягнення становить 6069,39.; пені за несвоєчасну сплату вищезазначених сум -14,84 грн..

Органом державної податкової служби було направлено податкову вимогу форми «Ю» №132 від 18.06.2012 року.

Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг на час звернення до суду залишався несплаченим.

На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

02 жовтня 2012 року було відкрито скорочене провадження по справі. Відповідач повідомлений належним чином про відкриття провадження у скороченому провадженні (а.с. 30, 31). У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Так, 12.10.2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі в скороченому провадженні, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки форми ф.20 причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Дослідивши матеріали справи та надані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги, виходячи з наступного.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач - ТОВ «Укрхім -консалтінгвест» зареєстрований виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради 19.09.2006 року за № 13831020000001800, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (а.с.5).

Відповідач взятий на облік до ДПІ у м.Сєвєродонецьку як платник податків з 21.09.2006 року за № 234, що підтверджується довідкою від 25.05.2012 року №108 та є платником податку на додану вартість з 04.10.2006 року, номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №200042226 (а.с.11).

Відповідачем 06.08.2012 подано до податкового органу звітну податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2012 року № 9046502978, у якій відповідач самостійно визначив суму податкових зобов'язань, що підлягає сплаті в розмірі 8493,00 грн.(а.с.22-23). Враховуючи переплату у сумі 3285,79 грн., сума до стягнення становить 5207,21 грн., що зазначено в розрахунку ціни позову (а.с. 4).

Відповідачем 15.06.2012 подано до податкового органу звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2012 року, в якій відповідач зазначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду за даними платника в сумі 5372,00 грн. (а.с.16-17).

Відповідачем 18.07.2012 подано до податкового органу звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2012 року, в якій відповідач зазначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду за даними платника в сумі 2155,00 грн. (а.с.18-19).

Відповідачем 17.08.2012 року подано до податкового органу звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2012 року, в якій відповідач зазначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду за даними платника в сумі 2074,00 грн. (а.с.20-21).

Відповідно до п.п.41.1.1. п.41.1. ст.41 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI контролюючими органами, зокрема, є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Пунктом 41.5. ст.41 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

У відповідності зі статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до ст.20 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Позивачем було направлено на адресу відповідача податкову вимогу від 18.06.2012 року № 132 на суму 4014,51 грн., Акт опису №35 від 19.06.2012 р. та Рішення про опис майна №28 від 19.06.2012 р. (а.с.24 -25).

Крім того, податковим органом було нараховану пеню за несвоєчасну сплату боргу у сумі 14, 84 грн.

Відповідно до розрахунку позовних вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрхім -консалтінгвест» станом на 13.09.2012 року за відповідачем числиться заборгованість перед бюджетом на загальну суму 11291,44 грн.(а.с.4), що також підтверджується обліковою карткою платника (а.с.13-15).

Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, майно відповідача згідно акту опису від 19.06.2012 №35/19-071 знаходиться в податковій заставі.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Внаслідок того, що відповідач станом на дату розгляду адміністративного позову податкового органу про стягнення коштів за податковим боргом, у добровільному порядку у розмірі 11291,44 грн., не сплатив, вимоги податкового органу про стягнення коштів в сумі 11291,44 грн. визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 16, 20, 54, 57, 87, 95, 102 Податкового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрхім -консалтінгвест» про стягнення заборгованості у сумі 11 291,44 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрхім -консалтінгвест» ( код ЄДРПОУ 34596480 місцезнаходження: вул. Донецька, 37а, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 94204) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, у загальному розмірі 11 291,44 грн., а саме:

- з податку на прибуток у сумі 5207,21 грн. на р/р 31119009700080, банк ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код платежу 11021000, отримувач УДКСУ у м. Сєвєродонецьку, код отримувача 37944909.

- з податку на додану вартість у сумі 6069,39 грн. та пені 14,84 грн. на р/р 31111029700080 код платежу 14010100, банк ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, отримувач УДКСУ у м. Сєвєродонецьку, код отримувача 37944909.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суду першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2012
Оприлюднено25.10.2012
Номер документу26516463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/7623/2012

Постанова від 23.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні