Постанова
від 17.01.2012 по справі 2а-14805/11/0170/24
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 січня 2012 р. (15:22) Справа №2а-14805/11/0170/24

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Бахчисарайського районного центру зайнятості

до Комунального підприємства "Качинський оазис"

про стягнення

за участю:

представник позивача - Ісаєва О.Г., довіреність № 05-2227 від 25.08.2011,

представник відповідача - не з'явився

Обставини справи. До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Бахчисарайського районного центру зайнятості (далі - позивач) до Комунального підприємства «Качинський оазис» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, штрафу та пені в сумі 1255,22 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заборгованості у загальній сумі 1255,22 грн., яка складається з недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у сумі 479,78 грн., пені, нарахованої за їх несвоєчасну сплату в розмірі 127,96 грн. та штрафу за приховування фонду в розмірі 647,48 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.

У судовому засіданні, яке відбулося 17.01.2012 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, правом надати заперечення не скористався, будь-яких клопотань не надсилав.

Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає за можливе, керуючись положеннями ст. 128 КАС України розглянути справу за відсутності сторін.

Проаналізувавши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство «Качинський оазис» є юридичною особою, яка зареєстрована 28.08.2006 року Бахчисарайською районною державною адміністрацією АР Крим, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 571030 (а.с. 13).

Відповідач зареєстрований як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у Бахчисарайському районному центрі зайнятості з 31.08.2006 року за реєстраційним номером 11874072.

Відповідно до Указу Президента України «Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 року № 1573/99 Міністерство праці та соціальної політики України є центральним органом виконавчої влади України.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Питання Міністерства праці та соціальної політики» від 03.09.1997 року № 966 державний центр зайнятості входить до сфери управління Міністерства праці та соціальної політики.

Частиною першою статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ (далі - Закон № 1533) встановлено, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, проведення збору та акумулювання страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону № 1533 функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Приймаючи до уваги те, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI, тобто до 01.01.2011 року, суд вважає за необхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону № 1533 загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Суб'єктами страхування на випадок безробіття є застраховані особи, а у випадках, передбачених цим Законом, також члени їх сімей та інші особи, страхувальники та страховик (п. 2 ч. 1 ст.1 Закону № 1533).

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону № 1533 страхувальники - роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.

Роботодавцем відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону № 1533 є власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання та фізичні особи, які використовують найману працю.

Відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону № 1533 перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення з цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

Згідно з абзацом 1 ч. 1 ст. 19 Закону № 1533 розміри страхових внесків установлюються на календарний рік: для роботодавця - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошове забезпечення військовослужбовців, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб.

Страхові внески нараховуються на зазначені у цій статті фактичні виплати (доходи), що не перевищують максимальної величини фактичних витрат страхувальника на оплату праці найманих працівників і доходу фізичних осіб, грошового забезпечення військовослужбовців, з якої справляються внески до Фонду, що встановлюється щороку на рівні п'ятнадцяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб (ч. 2 ст. 19 Закону № 1533).

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1533 роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Відповідальність за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків передбачена ст. 38 Закону № 1533.

Частиною першою зазначеної статті передбачено, що роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

При цьому, строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується (ч. 1 ст. 38 Закону № 1533).

Відповідно до п. 7.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України від 16.01.2001 року за № 30/5221 (далі - Інструкція № 339) з набранням чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій (пені та штрафів) центри зайнятості мають право здійснювати перевірки щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування та застосовувати фінансові санкції відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Перевірка платників щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування страхових внесків за період з дня проведення останньої перевірки або з дати набуття статусу платника страхових внесків (якщо перевірка проводиться вперше) до 1 січня 2011 року здійснюється центрами зайнятості одноразово.

Згідно з п. 7.2 Інструкції № 339 контроль на підприємствах, в установах, організаціях, військових формуваннях та у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, проводиться шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, грошове забезпечення, повноти нарахування страхових внесків, платіжних документів про перерахування сум страхових внесків на рахунок Фонду, розрахункових та касових документів.

Судом встановлено, з 07.10.2011 року по 13.10.2011 року позивачем проведена перевірка КП «Качинський оазис» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року.

Відповідно до п 7.4 Інструкції № 339 за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку.

За результатами перевірки складений акт від 13.10.2011 року № 37 (а.с. 4-5).

Перевіркою встановлено: заборгованість по внескам станом на 01.01.2011 року складає 2495,87 грн., у т.ч. недоїмка у сумі 2058,04 грн. Сума невиплаченої заробітної плати за грудень 2010 року на 01.01.2011 року 16805,78 грн. була виплачена у січні-лютому 2011 року, внеску на вказану заробітну плату у сумі 437,83 грн. не перераховані на момент перевірки. Таким чином на момент перевірки недоїмка склала 2495,87 грн. Недоїмка у сумі 2016,09 грн. підлягає стягненню згідно з рішенням суду, різниця складає 479,78 грн. Недоїмка утворилась у зв'язку з порушенням п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1533 та тягне за собою відповідальність відповідно ст. 38 вказаного Закону у вигляді пені, сума якої за перевірений період склала 127,96 грн. У ході перевірки виявлена прихована сума виплат, на які нараховуються страхові внески, що тягне за собою відповідно до ст. 38 вказаного Закону накладення штрафу у розмірі прихованої суми виплат, на які нараховуються страхові внески, сума штрафу склала 647,48 грн.

У разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.

Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.

Рішення приймається, якщо загальна сума недоїмки, пені та штрафу складає не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, та протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

На підставі акта перевірки позивачем винесено рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу від 26.10.2011 року № 3, яким прийнято стягнути з відповідача прострочену заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмки) в розмірі 2495,87 грн., у т.ч. донараховано страхових внесків (недоїмки) на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 7,11 грн., пеню в розмірі 127,96 грн. та штраф у розмірі 647,48 грн. (а.с. 9).

Зазначене рішення направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією 27.10.2011 року та отримано останнім 01.11.2011 року, про що свідчить поштове повідомлення (а.с. 10).

Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку (п. 7.4 Інструкції № 339).

Згідно з п. 7.5 Інструкції № 339 у разі коли роботодавець не згоден з розрахунком суми недоїмки, пені та штрафу, зазначених у рішенні, він має право протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання рішення, звернутися до центру зайнятості, який його прийняв, із скаргою про перегляд цього рішення. У разі, коли центр зайнятості відмовив у задоволенні скарги повністю або частково, роботодавець має право звернутися до центру зайнятості вищого рівня.

Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, роботодавець також має право оскаржити в судовому порядку, про що він повідомляє центр зайнятості, який прийняв зазначене рішення.

Судом встановлено, що Бахчисарайський районний центр зайнятості звертався Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративними позовами до КП «Качинський оазис» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття, які задоволені у повному обсязі. Заборгованість, яка стягнена за постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.01.2011 року у справі № 2а-15253/10/5/0170 становить 734,40 грн. Відповідно до постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.03.2011 року по справі № 2а-2229/11/0170 заборгованість, яка стягнута за постановою становить 1281,69 грн.

З урахуванням того, що частина заборгованості зі сплати страхових внесків вже була стягнута у судовому порядку, залишок заборгованості яка не була предметом судового розгляду складає 3271,31 грн. - 734,40 грн. - 1281,69 грн. = 1255,22 грн., з яких недоїмка по внескам в розмірі 479,78 грн., пеня у розмірі 127,96 грн. та штраф за приховування фонду в розмірі 647,48 грн.

На підставі викладеного, суд погоджується з висновками позивача про стягнення заборгованості в сумі 1255,22 грн.

Відповідач в свою чергу не надав до суду жодних доказів щодо оскарження рішення позивача або доказів сплати заборгованості в розмірі 1255,22 грн. та не спростував позицію позивача щодо заявлених до нього позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 та 4 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи з викладеного позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

У судовому засіданні 17.01.2012 року судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову складено у повному обсязі 18.01.2012 року.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунального підприємства «Качинський оазис» на користь Бахчисарайського районного центра зайнятості заборгованість в сумі 1255,22 грн., у т.ч.:

- недоїмку по внескам в розмірі 479,78 грн. на р/р 37173301900048, код бюджетної класифікації 50040100;

- штраф в розмірі 647,48 грн. та пеню в розмірі 127,96 грн. на р/р 37179305900048, код бюджетної класифікації 50040500, отримувач Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, ЗКПО 20708563, банк отримувача ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.01.2012
Оприлюднено26.10.2012
Номер документу26525664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14805/11/0170/24

Постанова від 17.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні