Ухвала
від 02.10.2012 по справі 9101/74272/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" жовтня 2012 р.справа № 2а-14558/11/0470

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Лукманової О.М.

суддів: Прокопчук Т.С. Божко Л.А.

при секретарі судового засідання: Песенко Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2011 року у справі № 2а-14558/11/0470 за позовом ОСОБА_1 до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и л а:

У листопаді 2011 року ОСОБА_1 (далі -позивач) звернувся до суду з позовом до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області (далі -відповідач), в якому просив визнати дії відповідача неправомірними щодо відмови йому у наданні даних Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по АДРЕСА_1, для розрахунку плати за землю; зобов'язати відповідача надати позивачу дані Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:09:135:0016, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, для розрахунку плати за землю на 2011 рік із застосуванням коефіцієнту Кф=0,5.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2011 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено, визнано протиправними дії відповідача щодо відмови позивачу у наданні даних Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою АДРЕСА_1 для розрахунку плати за землю на 2011 рік із застосуванням коефіцієнту Кф=0,5; зобов'язано відповідача надати ОСОБА_1 дані Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:09:135:0016, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, для розрахунку плати за землю на 2011 рік із застосуванням коефіцієнту Кф=0,5.

Відповідач не погодившись з постановою суду першої інстанції подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду та прийняти нову, якою у задоволені позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 24.06.2010 року між позивачем та Дніпропетровською міською радою було укладено договір оренди землі (а.с. 5). Відповідно до вищезазначеного договору Дніпропетровська міська рада передала, а позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:135:0016. Даний договір підписано сторонами та посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу за реєстровим номером 1296. Крім цього, даний договір зареєстровано ДМВ ДРФ ДП «Центр державного земельного кадастру»на підставі чого у Державному реєстрі земель було здійснено запис №041010400525 від 02.08.2010 року.

Пунктом 3.1 вищезазначеного договору передбачено, що даний договір укладено на десять років.

Пунктом 4.1 договору встановлено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі».

Також, в договорі зазначено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, що визначаються у встановленому порядку.

На підставі Висновку щодо можливості проектування, реконструкції та будівництва об'єкта (в межах землекористування) від 08.07.2011 року №03/1876 Дніпропетровською міською радою прийнято рішення від 10.08.2011 року №1098 відповідно до якого позивачу надано дозвіл на почергове проектування, будівництво, проведення реконструкції існуючих будівель і споруд рибопереробного підприємства по АДРЕСА_1 у межах території, яка входить до складу наданої замовнику земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:09:135:0016).

Відповідно до п. 3 Рішення термін дії дозволу встановленого п. 1 цього рішення -до 02.08.20 року.

На підставі вищезазначеного рішення позивач звернувся до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську з проханням надати дані про структуру та вартість земельної ділянки розташованої за адресою: АДРЕСА_1 із застосуванням коефіцієнту функціонального використання 0,5.

Листом від 01.11.2011 року №І/12295/6/8 позивачу у наданні даних Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:09:135:0016, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, для розрахунку плати за землю із застосуванням коефіцієнту Кф=0,5 було відмовлено.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі»орендна плата за землю -це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пп. 5 п. 4 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 року №224, Держкомзем відповідно до покладених на нього завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки земель, організовує та забезпечує виконання відповідних робіт, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, яким видано кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель.

Оцінка земель здійснюється відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 N 18/15/21/11.

Пунктом 1.1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів зазначено, що цей Порядок розроблено у відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель», Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року №213.

Відповідно до п.1.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Нормативна грошова оцінка здійснюється з обов'язковим урахуванням коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), який залежить від категорії земель за функцією використання.

Класифікація земель за функціональним використанням та розмір коефіцієнту, що підлягає застосуванню, визначається Додатком 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Відповідно до даного Порядку, при нормативній оцінці земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, застосовується Кф=0,5.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що проведення нормативної грошової оцінки земель має відбуватися в порядку встановленому Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, а також Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що відповідачем неправомірно та необґрунтовано було відмовлено позивачу у наданні даних Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:09:135:0016, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, для розрахунку плати за землю на 2011 рік із застосуванням коефіцієнту Кф=0,5.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, постанову суду -без змін.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, ст.ст. 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Апеляційну скаргу Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області -залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2011 року у справі № 2а-14558/11/0470 -залишити без змін.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: О.М. Лукманова

Суддя: Т.С. Прокопчук

Суддя: Л.А. Божко

Дата ухвалення рішення02.10.2012
Оприлюднено26.10.2012
Номер документу26530886
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —9101/74272/2012

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні