Постанова
від 22.10.2012 по справі 2а-1670/5763/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/5763/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бойка С.С.,

при секретарі - Пехоті М.О.,

за участю:

представника позивача - Мостовенко Л.М,

представників відповідачів - Лелюк В.А., Гречиної З.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління пенсійного фонду в Полтавській обл. Управління Ленінського району в м. Полтаві до Комунального підприємства "Рятувально - водолазна служба" Полтавської обласної ради про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, -

В С Т А Н О В И В:

03 вересня 2012 року Управління пенсійного фонду в Полтавській обл. Управління Ленінського району в м. Полтаві звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Рятувально - водолазна служба" Полтавської обласної ради про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що в порушення пункту "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відповідач не відшкодував за період з 2009 по 2012 роки витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 1 в сумі 22 784,18 грн. Оскільки вказана сума витрат не була сплачена відповідачем самостійно, ця сума підлягає стягненню у судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнали частково. У наданих до суду письмових запереченнях просили відмовити в задоволенні адміністративного позову в частині стягнення пільгових пенсій призначених ОСОБА_4, посилаючись на те, що видача Комунальним підприємством Рятувально-водолазної служби Полтавської обласної ради ОСОБА_4 довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній не є підставою для стягнення з нього витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених колишньому працівнику Світлогірскьої рятувально-водолазної станції ОСОБА_5

Суд, вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Полтавська центральна обласна рятувальна станція складалась з структурних підрозділів: Аварійної рятувально-маневрової групи, рятувальної станції ІІІ-го розряду м. Полтави, рятувальної станції І-го розряду м. Кременчука, рятувальної станції ІІІ-го розряду м. Комсомольська, рятувальної станції ІІІ-го розряду м. Лубни, рятувальної станції ІІІ-го розряду м. Миргорода, рятувальної станції ІІІ-го розряду м. Гадяча, рятувальної станції ІІІ-го розряду с Градязьк Глобинського району, рятувальної станції ІІІ-го розряду с. Світлогірське Кобеляцького району.

Постановою Ради Міністрів УРСР від 18 січня 1987 року № 38 Полтавська центральна обласна рятувальна станція перейменована в Полтавську центральну рятувальну станцію Полтавської обласної ради товариства порятунку на водах УРCP.

Дванадцятою сесією Полтавської обласної ради народних депутатів двадцять першого скликання прийнято рішення від 29 квітня 1993 року "Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності області, що передаються в управління обласній державній адміністрації" Рятувально-водолазна служба передана з державної власності до комунальної власності області.

Наказом управління житлово-комунального господарства Полтавської області від 20 травня 1993 року № 44 Полтавська центральна рятувальна станція Полтавської обласної ради товариства порятунку на водах УPCP перейменована в Полтавську обласну державну комунальну рятувальну службу управління житлово- комунального господарства Полтавської обласної ради народних депутатів.

В 1996 році за погодженням Кобеляцької районної державною адміністрації було проведено ліквідацію Світлогірської рятувально-водолазної станції ІІІ-го розряду згідно чинного законодавства.

Рішенням третьої сесії обласної ради двадцять третього скликання від 17.11.1998 було скасовано рішення дванадцятої сесії Полтавської обласної ради народних депутатів двадцять першого скликання від 29 квітня 1993 року "Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності області, що передаються в управління обласній державній адміністрації" та передано в оперативне управління обласної державної адміністрації Обласну державну комунальну рятувальну службу.

На виконання вимог закону України "Про підприємство в Україні" та розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 31.12.1999 № 744 "Про вдосконалення системи реагування на надзвичайні ситуації на водних об'єктах області" Полтавську обласну державну комунальну pятyвальну службу управління житлово-комунального господарства Полтавської обласної ради народних депутатів перейменовано в Рятувально-водолазну службу Полтавської області, яка зі своїми структурними підрозділами стала відноситись до комунальних підприємств.

Судом встановлено, що Світлогірська рятувальна станція ІІІ-го розряду була структурним підрозділом Рятувально-водолазної служби Полтавської області та не мала статусу юридичної особи. Громадянин ОСОБА_4 приймався та звільнявся з роботи Рятувально-водолазною службою Полтавської області, як юридичної особи і працював на різних посадах в цій організації. Особова книжка водолаза № 134 від 01.02.1995 видана Полтавською обласною Рятувальною службою про що свідчить довідка про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Відповідно до статуту Комунального підприємства Рятувально-водолазної служби Полтавської обласної ради (в новій редакції) Комунальне підприємство Рятувально-водолазна служба Полтавської обласної ради є правонаступницею Рятувально-водолазної служби Полтавської області.

В судовому засіданні встановлено, що код ЄДРПОУ № 22551953 Полтавської центральної обласної рятувальної станції, Полтавської центральної рятувальної станції Полтавської обласної ради товариства порятунку на водах УРCP, Полтавської обласної державної комунальної рятувальної служби управління житлово- комунального господарства Полтавської обласної ради народних депутатів та Рятувально-водолазної служби Полтавської області не змінювався про, що свідчить Довідка про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій № 19/3110, Свідоцтво про державну реєстрацію юридичною особи Серія А00 № 081955, та не заперечується представниками відповідача в судовому засіданні у зв'язку з чим суд приходить до висновку, що відбувалась перереєстрація підприємства.

Представниками відповідача суду не надано доказів того, що було здійснено реорганізацію Полтавської центральної обласної рятувальної станції та її структурних підрозділів та її правонаступником є інша юридична особа.

Наявні в матеріалах справи статут та реєстраційні документи свідчать про те, що відповідач є правонаступником Полтавської центральної обласної рятувальної станції та її структурних підрозділів, в тому числі й Світлогірської рятувальної станції ІІІ-го розряду на якій працював громадянин ОСОБА_4

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач має відшкодовувати позивачу витрати на виплату і доставку пільгових пенсій як своїм працівникам ОСОБА_7, ОСОБА_8., ОСОБА_9 так колишньому працівнику свого структурного підрозділу - Світлогірської рятувальної станції ІІІ-го розряду ОСОБА_4 до настання його пенсійного віку.

Згідно з пунктом "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 № 1788 працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Постановою Кабінету Міністрів, і за результатами атестації робочих місць мають право на пенсію на пільгових умовах.

Відповідно до пункту 2 прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

З урахуванням приписів зазначених норм відповідач зобов'язаний відшкодовувати Управлінню Пенсійного фонду України Ленінського району в м. Полтаві витрати на витрату та доставку пенсій, призначених за списком № 1, за 2009 рік в розмірі 70 %, за 2010 рік в розмірі 80 % за 2011 рік в розмірі 90 % за 2012 рік в розмірі 100 % фактичних витрат.

Згідно з пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.03 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (далі - Інструкція № 21-1), розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Судом встановлено, що відповідачу надсилались розрахунки сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених застрахованим особам відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", та повідомлення № 7 від 18.01.2012, із визначенням суми відшкодування у розмірі 22 784,18 грн.

Склад витрат та їх фактичне понесення позивачем підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Докази оскарження відповідачем розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та визнання їх недійсними суду не надано.

Відповідно до пункту 6.8. Інструкції № 21-1 підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Проте, відповідачем в порушення вимог зазначеної Інструкції, витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в добровільному порядку не відшкодовані в розмірі 22 784,18 грн.

Відповідно до статті 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

Таким чином, дослідивши докази у справі в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заперечення відповідача є безпідставними, а вимога позивача ґрунтується на законі, доведена в належний спосіб і тому підлягає задоволенню.

Згідно з частиною четвертою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства "Рятувально - водолазна служба" Полтавської обласної ради (код ЄДРПОУ 22551953, вул. Р. Люксембург, 14, м. Полтава) на користь Управління пенсійного фонду Ленінського району в м. Полтаві (вул. Пролетарська, 39, м. Полтава, р/р 25604301300 в ОПЕРВ Полтавське обласне управління "Державний ощадний банк України ", МФО 331467, код ЄДРПОУ 22529712) витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 1 за січень 2012 року у розмірі 22 784,18 грн. (двадцять дві тисячі сімсот вісімдесят чотири гривні вісімнадцять копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 26 жовтня 2012 року.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2012
Оприлюднено31.10.2012
Номер документу26539067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/5763/12

Постанова від 22.10.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 25.09.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 17.09.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні