ЗОЛОЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
62203, смт Золочів, вул. Комсомольська, 13, inbox@zl.hr.court.gov.ua, (05764) 5-01-93
Справа № 2015/1008/2012
3/2015/211/2012
ПОСТАНОВА
іменем України
10 липня 2012 року суддя Золочівського районного суду Харківської області Шабас О.С., при секретарі Цилюрик Т.А., за участі прокурора Сорокіна Є.М., розглянувши матеріал, який надійшов від заступника начальника Управляння Служби Безпеки України в Харківській області ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2; громадянки України, з вищою освітою; працюючої на посаді голови комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Харківської області, що проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3 6.84; до адміністративної відповідальності за вчинення корупційних правопорушень раніше не притягувалась, ідентифікаційний код НОМЕР_1,
за ч. 2 ст. 172-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 обіймаючи посаду голови комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Харківської області, допустила порушення обмежень, щодо використання службового становища та пов'язаних з цим можливостей з одержанням неправомірної вигоди іншими особами у розмірі, що не перевищує 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а саме: неправомірно сприяла ПП "СПІКА" в укладенні контракту на закупівлю товарів за державні кошти за наступних обставин.
Так, відповідно до наказу № 306 від 17 листопада 2010 року затверджено новий склад комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації, головою комітету призначена ОСОБА_2
Відповідно до положення "Про комітет з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації", затвердженого наказом № 256 від 13 жовтня 2010 року (далі Положення), на ОСОБА_2, як члена комітету, покладено здійснення адміністративно-господарських функцій з організації та проведення процедур закупівель, забезпечення рівних умов для всіх учасників процедур закупівель, об'єктивного вибору переможця, визначення в установленому порядку переможців процедур закупівель, тощо. Крім того, на ОСОБА_2 як на голову комітету з конкурсних торгів покладено виконання розпорядчо-організаційних функцій, в тому числі керівництво роботою комітету, призначення заступника голови і секретаря, організація роботи комітету, прийняття рішення про проведення засідань комітету, тощо. ОСОБА_2, як і інші члени комітету зобов'язана дотримуватись вимог положення про комітет з конкурсних торгів, Закону України "Про здійснення державних закупівель" та інших нормативно- правових актів, об'єктивно та неупереджено розглядати пропозиції конкурсних торгів учасників процедур закупівель.
Враховуючи викладене, ОСОБА_2 є посадовою особою органу державної влади, тобто суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, визначеним у п.п. "ж" п. 1 ст.4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції".
Відповідно до абз. 2 ч.5 ст.11 Закону України "Про здійснення державних закупівель" члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України. Аналогічне положення міститься у Положенні п.1 розділу 5 який встановлює: „члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України".
Наприкінці 2011 року - на початку 2012 конкурсним комітетом відділу освіти Золочівської РДА було проведено конкурс на закупівлю продуктів нафтоперероблення рідких (Бензину А - 95 - 43200 л., А - 80 - 38120 л., дизельного палива - 14330 л.)
На підставі проведеного конкурсу переможцем було обрано ПП "СПІКА", з яким відділом освіти Золочівської РДА укладено договір на закупівлю товарів за державні кошти № 119 від 14 лютого 2012 року, а також додаткові угоди № 1 від 06.03.2012 року і № 2 від 20.03.2012 року.
При проведенні конкурсу на закупівлю продуктів нафтопереробки рідких брали участь 2 юридичні особи: ПП "СПІКА" код - 31645642 та ТОВ "АВІТАН" код - 30235759. При розкритті конвертів конкурсних пропозицій до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів № 74 було внесено відомості про відповідність пропозицій конкурсних торгів, документації конкурсних торгів.
На підставі складеного протоколу відкриття конкурсних пропозицій до участі у конкурсі було допущено 2 юридичні особи ПП "СПІКА" і ТОВ "АВІТАН".
Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" встановлено, що для участі у процедурах закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають критеріям наявності обладнання і матеріально-технічної бази, наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, наявності фінансової спроможності. У випадку встановлення невідповідності конкурсних пропозицій документації конкурсних торгів, такі пропозиції не підлягають допуску до участі у конкурсі на підставі ч.5 ст.16 Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Крім того відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України "Про здійснення державних закупівель" замовник зобов'язаний відмінити торги у разі якщо, до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.
Пункти 1.1, 1.2, 1.3 Додатку 2 до Документації конкурсних торгів для закупівлі продуктів нафтоперероблення рідких затвердженої на засіданні комітету з конкурсних торгів 08 грудня 2011 року встановлює перелік документів, що подаються учасником торгів у складі пропозиції.
Всупереч вказаних вимог конкурсна пропозиція ТОВ "АВІТАН" не відповідала вимогам документації з конкурсних торгів, а саме на час проведення конкурсу у ТОВ "АВІТАН" не було фактичної можливості поставки нафтопродуктів до Відділу освіти Золочівської РДА через відсутність матеріально-технічної бази, документів підтверджуючих виконання аналогічних угод, інформації про кількість працюючих на підприємстві осіб.
Розуміючи те, що конкурсна пропозиція ТОВ "АВІТАН" не відповідає документації конкурсних торгів, та що у випадку відмови ТОВ "АВІТАН" в участі у конкурсі на підставі невідповідності поданих документів документації конкурсних торгів, конкурс підлягав відміні, ОСОБА_2 свідомо допустила до участі у конкурсі ТОВ "АВІТАН", тим самим надала останньому право на укладення договору. Прийнявши пропозицію ТОВ "АВІТАН" ОСОБА_2 усвідомлювала, що діє всупереч вимогам ст.16 і ч. 1 ст. 30 Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Враховуючи викладене ОСОБА_2, всупереч вимогам вказаних норм законодавства, не вжила заходів, спрямованих на відмову в участі у процедурі закупівлі ТОВ "АВІТАН" та подальшій відміні торгів.
Натомість ОСОБА_2, діючи умисно, усвідомлюючи неправомірний характер своїх дій, проголосувала та у подальшому підписала протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів № 74.
Зазначені неправомірні дії ОСОБА_2 у подальшому були покладені в основу звіту про результати проведення процедури відкритих торгів № 12 від 02.03.2012 року підписаних усім складом комітету з конкурсних торгів, в яких до п.п. 13, 13.1 внесено недостовірні дані про те, що членами комітету з конкурсних торгів серед учасників конкурсу не встановлено обставин, визначених статтею 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Згідно довідки, наданої ПП "СПІКА" від 21 травня 2012 року за № 170 ПП "СПІКА" у результаті виконання угоди № 119 з поставки товарів до відділу освіти Золочівської РДА отримано прибуток від реалізації нафтопродуктів на загальну суму 10 538 грн.
13.06.2012 року прокуратурою Золочівського району Харківської області за результатами проведеної перевірки, в порушенні кримінальної за ст.ст. 364, 365 у відношенні голови комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_2 відмовлено на підставі відсутності у її діях складу злочину.
ОСОБА_2 в судове засідання з'явилася свою вину у вчиненні корупційного правопорушення визнала у повному обсязі. Пояснила, що дійсно розуміючи, невідповідність положенням ч.2 ст.16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" документації конкурсної пропозиції ТОВ "АВІТАН" допустила його до участі у конкурсі, замість того, щоб скасувати проведення торгів на підставі ч.5 ст.16 Закону України "Про здійснення державних закупівель", в результаті чого торги відбулися, а в подальшому ПП "СПІКА" уклало договір та отримало прибуток від реалізації нафтопродуктів.
Прокурор у судовому засіданні, вважав вину ОСОБА_2 у вчиненні корупційного правопорушення доведеною та просив притягнути останню до відповідальності за ч. 2 ст. 172-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення з накладанням адміністративного стягнення у вигляді штрафу.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, суд доходить висновку, що обіймаючи посаду голови комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_2 своїми діями порушила ч.1 ст. 6 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», та кваліфікує її дії за ч. 2 ст.172-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, як порушення обмежень щодо використання службового становища та пов'язаних з цим можливостей з одержанням неправомірної вигоди іншими особами у розмірі, що не перевищує ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Окрім повного визнання своєї вини, факт скоєння ОСОБА_2 правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.172-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, підтверджується дослідженими матеріалами справи: Постановою про відмову у порушенні кримінальної справи відносно ОСОБА_2; Наказом відділу освіти Золочівської РДА № 695-к; Наказом відділу освіти Золочівської РДА № 306 від 17.11.2010 року; Наказом відділу освіти Золочівської РДА № 256 від 13 жовтня 2010 року; Положенням про комітет з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської РДА; Письмовими пояснення ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_6 від 18.05.2012 року та письмовими пояснення ОСОБА_2, ОСОБА_6, ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_5А, ОСОБА_7 від 18.04.2012 року; Довідкою ПП "СПІКА" про величину прибутку від виконання контракту № 119 на поставку нафтопродуктів до відділу освіти Золочівської РДА; Запитом Управління СБ України в Харківській області від 29.03.12 № 70/8-3468; Супровідним листом Відділу освіти Золочівської РДА № 03-62/675 від 03.04.2012; Документацією конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги по предмету закупівлі продуктів нафто перероблення рідких.(3атверджена комітетом з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської РДА від 08 грудня 2011 року); Протоколом № 86 засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської РДА; Оголошенням про проведення відкритих торгів № 151 від 19.12.2011 року; Реєстром отриманих пропозицій конкурсних торгів(продукти нафтоперероблення рідкі); Протоколом№74 розкриття цінових пропозицій; Протоколом № 75 оцінки пропозицій конкурсних торгів; Оголошенням про результати проведення процедури закупівлі № 22 від 20.02.2012 року; Протоколом № 77/а засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської РДА; річним планом закупівель на 2012 рік; Повідомленням учасникам про результати процедури закупівлі; Повідомленням про акцепт пропозиції конкурсних торгів № 11 від 25.01.2012 року; Протоколом № 76 засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти Золочівської РДА від 23.01.2012 року; Звітом про результати проведення процедури закупівлі продуктів нафтоперероблення рідких № 12 від 02.03.2012 року; Додатком до річного плану закупівель на 2012 рік; Кошторисом відділу освіти РДА на 2012 рік; Договором про закупівлю № 119 від 14 лютого 2012 року з додатками та додатковими угодами; Випискою по рахункам Золочівської РДА; Платіжними дорученнями № 1113 від 30 березня 2012 року, накладною на бензин марки А-80, № 1112 від 30 березня 2012 року, видатковою накладною № 485 від 20 березня 2012 року, платіжним дорученням № 1114 від 30 березня 2012 року, накладною на бензин марки А-95, А-80 і дизпаливо; Матеріалами конкурсних пропозицій ПП "СПІКА"; Матеріалами конкурсних пропозицій ТОВ "АВІТАН".
При накладенні стягнення судом враховується характер вчиненого правопорушення, ступінь вини ОСОБА_2, її майновий стан. Обставин, що пом'якшують чи обтяжують відповідальність судом не встановлено. Крім того, судом враховується, що ОСОБА_2 вперше вчинила адміністративне правопорушення.
За таких обставин суд вважає за необхідне накласти на ОСОБА_2 адміністративне стягнення в мінімальних межах санкції відповідної статті Кодексу України про адміністративні правопорушення, при цьому не застосовуючи додаткового виду стягнення - конфіскації незаконно одержаної неправомірної вигоди матеріального характеру, оскільки вона отримана не суб'єктом адміністративного правопорушення, а іншими особами.
Керуючись ч.1 ст. 6 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», ч. 2 ст. 172-2, ст.ст. 221, 245, 268, 280, 283, 284, Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати винною ОСОБА_2 у скоєнні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.172-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 2550 (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят ) грн.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Харківської області через Золочівський районний суд Харківської області, або на неї принесено протест прокурором протягом 10 днів з дня винесення постанови
Постанова може бути пред'явлена до виконання до 10.10.2012р.
Суддя: Шабас О. С.
Суд | Золочівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2012 |
Оприлюднено | 21.01.2014 |
Номер документу | 26700211 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Золочівський районний суд Харківської області
Шабас О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні