ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2012 року 17 год. 55 хв. Справа № 0870/9382/12
м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., за участю секретаря судового засідання Тєтєрєва В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс»
про стягнення коштів з рахунків платника податку у банках, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - позивач або ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» (далі - відповідач або ТОВ «Електрод-Сервіс») про стягнення коштів з рахунків платника податку у банках.
Позов обґрунтовано тим, що за Товариством з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» обліковується податковий борг на загальну суму 250888 грн. 70 коп., яка складається із заборгованостей: податку на прибуток у розмірі 226958 грн. 62 коп., податку на додану вартість у розмірі 170 грн. 00 коп., комунального податку у розмірі 850 грн. 00 коп., податку з доходів найманих працівників у розмірі 22910 грн. 08 грн.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2012 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду.
Представник позивача через службу діловодства суду подав клопотання, в якому просить розглянути справу за відсутності представника Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби, на позовних вимогах наполягає.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від відповідача не надходило.
За таких обстави суд приходить до висновку, що є можливим розглянути адміністративну справу без участі представників сторін на підставі матеріалів, які містяться в адміністративній справі.
Відповідно ч.1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
15.12.2011 ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби проведено документальну позапланову виїзну податкової Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» з питань дотримання вимог діючого податкового валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 по 30.11.2011, за результатами якої складено Акт перевірки № 5084/23/25216847 від 13.12.2011.
Перевіркою встановлено, що відповідачем порушено:
п.п. 8.1.1 п. 8.1. п.п.8.3.1. п. 8.3. ст. 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (занижено податок на прибуток);
пп. 4.1.4 п.4.1 «б» ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» (не надані до податкового органу у встановлені законодавством строки декларації з податку на прибуток підприємств);
пп. 4.1.1 п.4.1. пп. «а» пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (не подано розрахунок комунального податку);
п.п. 4.2.1 п.4.2 ст.4. п.8.1 ст.8, ст.16, ст.17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» підприємством не утримувався та не перераховувався до бюджету податок з доходів фізичних осіб з доходу виплаченого фізичним особам.
На підставі Акту перевірки 5084/23/25216847 від 15.12.2011 податковим органом винесені податкові повідомлення - рішення:
№ 0000122302 від 19.01.2012, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» застосовано штрафні санкції з податку на додану вартість у розмірі 170 грн.00 коп.
№ 0000073500 від 20.01.2012, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» збільшено суму основного платежу податку з доходів найманих працівників у розмірі 18328 грн. 07 коп. та застосовані штрафні санкції у розмірі 4582 грн. 01 коп.
№ 0000092302 від 19.01.2012, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» збільшено суму основного платежу з податку на прибуток у розмірі 51202 грн. 00 коп. та застосовані штрафні санкції у розмірі 15920 грн. 00 коп.,
№ 0000172302 від 19.01.2012, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» застосовані штрафні санкції з комунального податку у розмірі 850 грн. 00 коп.
Крім того, Товариству з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс», за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов'язань з податку на прибуток за період з 20.08.2012 по 07.09.2012, нарахована пеня у розмірі 2502 грн. 99 коп.
Відповідно до абз. 2 пп. 5.3.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення податкових зобов'язань (далі по тексту Закон України № 2181-III від 21.12.2000) у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
У відповідності до ст. 7 Закону України від 23.12.2010 p. № 2857-VI «Про Державний бюджет України на 2011 рік», встановлено, що податки і збори, які справлялися до 1 січня 2011 року, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами обов'язковими платежами, сплачуються платниками податку у порядку, встановленому Податковим Кодексом України.
Аналогічна вимога міститься й у п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
За правилами пп. 7.1.1 ст. 7 Закону України № 2181-III від 21.12.2000 джерелами самостійної сплати податкових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна і немайнових цінностей, випуску цінних паперів, у тому числі корпоративних прав, отримані у позику (кредит), а також з інших джерел з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.
Так, п.87.9 ст.87 Податкового кодексу України встановлює, що у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Всупереч вимогам ст.7 Закону України № 2181-III від 21.12.2000 та п.87.9 ст.87 Податкового кодексу України платник самостійно не сплатив суму податкового зобов'язання.
Як зазначено у п.4.2.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державна податкова адміністрація України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом - Інструкція №276), податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.
З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п.3.1 Інструкції №276).
У п.3.6. Інструкції №276 зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано облікову картку відповідача (зворотній бік, скорочена форма станом на 15.10.2012), згідно якої за Товариством з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» обліковується борг у розмірі 250888 грн. 70 коп.
Відповідач не надав до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Аналогічні норми містить і пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до приписів п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Так, судом встановлено що перша податкова вимога №1/695 від 21.08.2010 направлена на адресу боржника. 21 жовтня 2010 року податковим органом складено Акт № 136 про розміщення податкової вимоги № 1/695 на дошці оголошень у зв'язку з неможливістю вручення платнику податку (повернуто поштовий конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання» 20.10.2010). Друга податкова вимога № 2/951 від 23.11.2010 направлена на адресу боржника. 30 грудня 2010 року податковим органом складено Акт № 170 про розміщення податкової вимоги № 2/951 на дошці оголошень у зв'язку з неможливістю вручення платнику податку (повернуто поштовий конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання» 29.12.2010).
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Станом на час розгляду справи Товариство з обмеженою відповідальністю «Електрод-Сервіс» має податковий борг з податку на прибуток у розмірі 226958 грн. 62 коп. (в тому числі пеня у розмірі 2502 грн. 99 коп.), з податку на додану становить 170 грн. 00 коп., з комунального податку 850 грн. 00 коп., з податку з доходів найманих працівників у розмірі 22910 грн. 08 коп. - який самостійно відповідачем не погашено, що підтверджується обліковою карткою платника податків (зворотній бік скорочена форма) - відповідача, наявною в матеріалах справи станом на 15.10.2012, а тому суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Електрод - Сервіс» (код ЄДРПОУ 25216847) на користь Державного бюджету Ленінського району м. Запоріжжя (код одержувача 38025423 в ГУДКС України у Запорізькій області МФО 813015) податкового боргу з податку на прибуток у розмірі 226 958 грн. 62 грн. (двісті двадцять шість тисяч дев'ятсот п'ятдесят вісім гривень 62 копійки) (код платежу 11021000 на р/р 31117009700006 ); з податку на додану вартість у розмірі 170 грн. 00 грн. (сто сімдесят гривень 00 копійок) (код платежу 14010100 на р/р 31119029700006);
на користь місцевого бюджету Ленінського району м. Запоріжжя податкового боргу з комунального податку у розмірі 850 грн. 00 коп. (вісімсот п'ятдесят гривень 00 копійок) (код платежу 16010200 на р/р 33211828700006); податку з доходів найманих працівників у розмірі 22 910 грн. 08 коп. (двадцять дві тисячі дев'ятсот десять гривень 08 копійок) (код платежу 11010100 на р/р 33217800700006).
Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.В. Горобцова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2012 |
Оприлюднено | 30.10.2012 |
Номер документу | 26774422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні