Постанова
від 25.10.2012 по справі 2а/0570/13813/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а/0570/13813/2012    Україна  ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД   П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И      25 жовтня 2012 р.                                                   Справа № 2а/0570/13813/2012 приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17 Суддя Донецького окружного адміністративного суду Лазарєв В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до акціонерного товариства закритого типу «Продторг» про припинення юридичної особи, - В  С Т А Н О В И В: Горлівська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом до акціонерного товариства закритого типу «Продторг» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої вимоги тим, що зазначена юридична особа зареєстрована 07.02.1994 року і перебуває на обліку в податковій інспекції як платник податків. Проте, в порушення норм чинного законодавства податкову звітність до податкового органу відповідач не подає більше року. Просили припинити юридичну особу. Згідно із ухвалою суду від 15 жовтня 2012р. розгляд справи здійснюється у порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України. Відповідачу надсилалась копія зазначеної ухвали, але конверт повернувся з відміткою «за зазначеною адресою не проживає» (а.с. 20). Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження. Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, вважаю, що у даному випадку  наявні достатні підстави для прийняття рішення у справі. З матеріалів справи вбачається, що акціонерного товариства закритого типу «Продторг» зареєстроване 07.02.1994 року виконавчим комітетом Горлівської міської ради, що підтверджується довідкою Донецького обласного управління статистики (а.с. 7), свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 8), статутом відповідача (а.с. 9-10), довідкою Горлівської ОДПІ (а.с. 13). З 01.06.1998 року відповідач перебуває на податковому обліку в Горлівській ОДПІ, що підтверджується відповідною довідкою (а.с. 11). Згідно акту Горлівської ОДПІ від 09.07.2012 (а.с. 3) акціонерне товариство закритого типу «Продторг»  не подає податкову звітність з ІІ кварталу 2006 року по теперішній час, тобто більше року. Як вбачається з довідки Горлівської ОДПІ (а.с. 12), відповідач заборгованості з платежів перед бюджетом не має. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 4-6) місцезнаходженням юридичної особи зазначено адресу: 84646, Донецька область, м. Горлівка, вул. Кірова, буд. 25. Відповідно до даних довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 4-6) було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою. Згідно із п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, який набрав чинності з 01 січня 2011 року, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 1 статті 59 ГК України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. За змістом ч. 6 ст. 59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується, у тому числі, у разі  скасування  його  державної  реєстрації  у  випадках, передбачених законом. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом. Такі випадки передбачені ст. 247 Господарського кодексу України, згідно з якою у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу. Частина 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» розширює підстави для постановлення судового рішення щодо припинення  юридичної  особи,  що  не  пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, такими підставами є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону,  допущені при створенні  юридичної  особи, які не можна усунути; провадження нею    діяльності,   що   суперечить   установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального  розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом  року  органам державної податкової служби податкових декларацій,  документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Згідно із п.п. 16.1.3. п. 16.1. ст. 16 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» Горлівська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби, уповноважена здійснювати контроль за своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. У відповідності до п. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Відповідно до ст. 93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України всі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом. Відповідно п.п. 20.1.6. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право: для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом. Згідно із п.п. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового Кодексу України, органи державної податкової служби мають право, у тому числі у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. У відповідності до п. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Тобто, органи державної податкової служби у випадку неподання суб'єктом господарювання протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону та у випадку відсутності юридичної особи за вказаним місцем реєстрації, мають право звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Таким чином, оскільки судом встановлено, що акціонерне товариство закритого типу «Продторг» не подає протягом року органам державної податкової служби податкові декларації і інші документи фінансової звітності відповідно до закону, а також в Єдиному державному реєстрі мається запис про відсутність юридичної особи акціонерного товариства закритого типу «Продторг» за вказаною адресою, суд приходить до висновку про необхідність припинення цієї юридичної особи. На підставі викладеного,  керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 40, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 183-2, 256 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до акціонерного товариства закритого типу «Продторг» про припинення юридичної особи - задовольнити. Припинити юридичну особу – акціонерного товариства закритого типу «Продторг» (код ЄДРПОУ 00182662; юридична адреса: 84646, м. Горлівка, вул. Кірова, буд. 25). Копію постанови у день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Постанова суду прийнята в порядку скороченого провадження виконується негайно. Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з моменту отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.           Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.  У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.           Постанова складена та підписана 25 жовтня 2012 року.            Суддя                                                                            Лазарєв В.В.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2012
Оприлюднено30.10.2012
Номер документу26774425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13813/2012

Постанова від 25.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні