Постанова
від 16.10.2012 по справі 2а-19536/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-19536/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б.

Суддя-доповідач: Бабенко К.А

ПОСТАНОВА

Іменем України

"16" жовтня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Горяйнова А.М., Гром Л.М., секретаря Козійчук О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційними скаргами Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс»та Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 квітня 2012 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс»до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування Наказу,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 квітня 2012 року адміністративний позов задоволено частково.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, сторонами подано апеляційні скарги, в яких Позивач просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні адміністративного позову та прийняти нове судове рішення в цій частині, яким задовольнити його позовні вимоги повністю, а Відповідач - скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника Позивача, перевіривши доводи апеляційних скарг, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга Позивача задоволенню не підлягає, а апеляційна скарга Відповідача підлягає частковому задоволенню, Постанова суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог -скасуванню, з ухваленням нової Постанови в цій частині, якою у задоволені адміністративного позову слід відмовити, з наступних підстав.

Відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з Товариством з обмеженою відповідальністю «Леопром»та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рейнкол»за період з 01 січня 2008 року по 31 грудня 2010 року, про що складено Акт від 11 листопада 2011 року №1469/29-10/33744037.

Відповідно до п. 75.1, п.п. 75.1.2 ст. 75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Згідно із п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні .

Постановою про призначення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності від 07 вересня 2011 року слідчого слідчої оперативної групи - старшого слідчого Слідчого відділу Податкової міліції Державної податкової адміністрації у м. Києві у кримінальній справі № 79-00236 за фактом вчинення службовими особами ТОВ «НВФ ТОРГ-СЕРВІС», ТОВ «НВФ ПРАЙМ-СЕРВІС», ТОВ «НВФ ПРІНТ-ПРАЙМ», ТОВ «НВФ МЕДІА СЕРВІС», ТОВ «НВФ ПРІНТ-СЕРВІС», ТОВ «НВФ ОПТІМА»та ТОВ «АРЕНА»злочинів передбачених ч.2 ст. 205 та ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України, копія якої наявна в матеріалах справи (а.с. 106), призначено документальну перевірку фінансово-господарської діяльності Позивача з питань правильності нарахування та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток щодо фінансово-господарських взаємовідносин з Товариством з обмеженою відповідальністю «Леопром»та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рейнкол»за період 2008-2010 років, що є підставою для її проведення податковим органом.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Згідно із п.п. 79.2, 7.9.3 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом , та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

На підставі Наказу «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»від 04 листопада 2011 року № 4213, Позивачу надіслано відповідне Повідомлення від 04 листопада 2011 року №1192/23-10, копії яких наявні в матеріалах справи (а.с. 56, 55), а Повідомленням від 04 листопада 2011 року №438 керівника Позивача запрошено 08 листопада 2011 року на 16:00 год. для підписання акту документальної позапланової невиїзної перевірки, ознайомлення та підписання протоколу про адміністративне правопорушення, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с. 57).

Як вбачається з рекомендованого зворотного повідомлення, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 105), вищезазначені документи отримано представником Позивача 09 листопада 2011 року, в зв'язку з чим, Відповідачем виконано всі вимоги законодавства щодо повідомлення Позивача про проведення перевірки.

Відповідно до п. 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність .

А згідно із частиною першою ст. 179 Кримінального процесуального кодексу України, посадові особи і громадяни не мають права відмовлятися пред'явити або видати документи чи їх копії або інші предмети, які вимагає слідчий під час обшуку і виїмки.

Позивач звернувся до Відповідача із Заявою від 17 листопада 2011 року №10, копія якої наявна в матеріалах справи (а.с. 59), про видачу йому завіреної копії акту перевірки від 04 листопада 2011 року для ознайомлення і подання своїх заперечень та зауважень. Проте, на підставі Протоколу виїмки та огляду від 16 листопада 2011 року, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с. 107), зазначений акт вилучено у Відповідача та долучено до матеріалів кримінальної справи № 79-00236, в зв'язку з чим, Відповідач був позбавлений можливості виконати зазначені в Заяві Позивача вимоги.

Згідно із ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції скасовує постанову суду першої інстанції та приймає нове рішення, якщо встановить порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

А відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

В зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, тому, апеляційна скарга Позивача залишається без задоволення, апеляційна скарга Відповідача задовольняється частково, Постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 квітня 2012 року в частині задоволення позовних вимог скасовується, з ухваленням нової Постанови в цій частині, якою у задоволені адміністративного позову відмовляється.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс»залишити без задоволення, апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва задовольнити частково, Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 квітня 2012 року в частині задоволення адміністративного позову щодо визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва, пов'язаних з проведенням документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс»на підставі Наказу від 04 листопада 2011 року № 4213 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»скасувати, ухвалити в цій частині нову Постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.

В іншій частині Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 квітня 2012 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Постанову складено у повному обсязі 22.10.2012 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А

Судді: Горяйнов А.М.

Гром Л.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2012
Оприлюднено29.10.2012
Номер документу26825754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19536/11/2670

Ухвала від 30.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Постанова від 16.10.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні