Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0570/12635/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Лазарєва В.В.
при секретарі Бобирь Г.Г.
за участю
представника позивача Кутенко А.В.,
представника відповідача Василевської Л.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Краматорського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до дочірнього підприємства «Житлове-комунальне господарство» відкритого акціонерного товариства «Краматорський металургійний завод імені Куйбишева» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Краматорський міський центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття звернувся до суду з позовом до дочірнього підприємства «Житлове-комунальне господарство» відкритого акціонерного товариства «Краматорський металургійний завод імені Куйбишева» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Краматорським міським центром зайнятості, згідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» було проведено перевірку відповідача, під час якої було встановлено, що відповідач має недоїмку зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн., про що складений відповідний акт.
За несвоєчасну сплату внесків, відповідно до вимог ст. 38 Закону, на суму недоїмки відповідачу була нарахована пеня у розмірі 1244,28 грн. У добровільному порядку відповідачем заборгованість сплачена не була. Просив суд стягнути з відповідача суму недоїмки зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн. у судовому порядку.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував проти наявності у підприємства заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн. та визнав позовні вимоги Краматорського міського центру зайнятості у повному обсязі, про що надав письмову заяву (а.с. 34).
Частиною 3 ст. 136 КАС України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.
Згідно вимог ст. 112 КАС України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Таким чином, суд приймає визнання адміністративного позову, оскільки ці дії представника відповідача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, та приймає постанову про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Згідно розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010, № 2464-VI, суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.
Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Згідно до п. 9.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, до страхувальників за порушення норм законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування застосовуються фінансові санкції відповідно до повноважень, якими органи Пенсійного фонду були наділені до 1 січня 2011 року.
Відповідно до ст. 8. Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року № 1533-III (у редакції, що діяла на момент виникнення спірної заборгованості) (надалі Закон) фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом. Діяльність Фонду регулюється Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Законом України «Про зайнятість населення», цим Законом та статутом Фонду, який затверджується правлінням Фонду.
Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону на Фонд покладений обов'язок: забезпечувати збір страхових внесків; виплачувати забезпечення та надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; вживати заходів до раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду; контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю; щорічно складати звіт про результати своєї діяльності та подавати його Кабінету Міністрів України; інформувати застрахованих осіб про результати своєї роботи через засоби масової інформації.
Як встановлено у судовому засіданні, Краматорський міський центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є юридичною особою та згідно із Положенням про Краматорський міський центр зайнятості, позивач виконує функції робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Центр зайнятості підпорядковується Донецькому обласному центру зайнятості та забезпечує реалізацію державної політики зайнятості населення, працевлаштування, професійну орієнтацію, підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації, соціальну підтримку тимчасово не працюючих громадян на території міста, а також забезпечує виконання рішень Правління Фонду.
Згідно з п. п. 9.11 п. 9 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 р. № 339, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 р. за № 30/5221 (надалі Інструкція), позивач має право звернення до суду з позовом про стягнення суми недоїмки зі страхових внесків.
Так, відповідач - дочірнє підприємство «Житлове-комунальне господарство» відкритого акціонерного товариства «Краматорський металургійний завод імені Куйбишева» є юридичною особою (ЄДРПОУ 25902755); відповідно до п. 2.1 Інструкції є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно з актом № 152 від 27 липня 2012р. про результати проведення планової перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, за період з 01 січня 2009 по 31 грудня 2010 року, за підприємством враховується недоїмка зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн., на яку нарахована пеня у розмірі 1244,28 грн. (а.с. 10-11).
Статтею 38 Закону передбачено, що роботодавець несе відповідальність зокрема за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
Відповідно до п.п. 7.4 п. 7 Інструкції, рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу (додаток 7) (далі - рішення), приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.
Рішення приймається, якщо загальна сума недоїмки, пені та штрафу складає не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, та протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.
На підставі вищезазначеного акту № 152 від 27 липня 2012р., Краматорським міським центром зайнятості було прийнято рішення № 1 від 13 серпня 2012р. про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків (недоїмки) у розмірі 17740,73 грн. (а.с. 9).
Відповідач отримав зазначене рішення № 1 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків (недоїмки) у розмірі 17740,73 грн. 16.08.2012р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 6).
Зазначена сума заборгованості відповідачем у добровільному порядку сплачена не була.
З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, а також, письмової заяви представника відповідача про визнання позову, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Краматорського міського центру зайнятості є обґрунтованими та вважає їх такими, що підлягають задоволенню повністю.
Керуючись статтями 69-71, 94, 112, 136, 160-163, 167, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Краматорського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до дочірнього підприємства «Житлове-комунальне господарство» відкритого акціонерного товариства «Краматорський металургійний завод імені Куйбишева» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 17740,73 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з дочірнього підприємства «Житлове-комунальне господарство» відкритого акціонерного товариства «Краматорський металургійний завод імені Куйбишева» (ЄДРПОУ 25902755) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття через Краматорський міський центр зайнятості (р/р 37179305900059 ГУДКСУ у Доенцькій області, отримувач Краматорський міський центр зайнятості, МФО 834016, код ЄДРПОУ 23419575) недоїмку зі сплати страхових внесків у розмірі 17740 (сімнадцять тисяч сімсот сорок) грн. 73 коп.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 24 жовтня 2012 року.
Постанова виготовлена у повному обсязі 29 жовтня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2012 |
Оприлюднено | 05.11.2012 |
Номер документу | 26849375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні