0870/9045/12 ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 23 жовтня 2012 року о 10 год. 23 хв. Справа № 0870/9045/12 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шари І.В. при секретарі судового засідання Ткаченко А.П. за участю представників прокурора – Чеканової С.С. (наказ від 12.10.12 №1197к) відповідача – не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Токмацького міжрайонного прокурора до Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» про припинення діяльності громадського формування ВСТАНОВИВ: 18 вересня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов від Токмацького міжрайонного прокурора (далі – прокурор, позивач) до Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» (далі – відповідач), в якому прокурор просить суд припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» шляхом примусового розпуску. Позовні вимоги обґрунтовані Законом України «Про прокуратуру» та Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону». Прокурор зазначає, що проведеною ним перевіркою встановлено, що відповідач не виконує покладених на нього Законом та статутом формування обов'язків. Позивач посилається на ст. 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», відповідно до якої діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону, а у разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути припинення шляхом примусового розпуску. Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та дав пояснення в їх обґрунтування аналогічні викладеним у позовній заяві, просив позов задовольнити. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. У судовому засіданні, відповідно до ст.160 КАС України, проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Суд, заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного. Відповідно до Довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств, установ та організацій України №24/2173 від 22.05.2003 Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» є юридичною особою, зареєстроване 24.04.2003 Виконавчим комітетом Токмацької міської ради за адресою: 71700, Запорізька область, м. Токмак, вул. Володарського, 180, ідентифікаційний код 26374502. Судом встановлено, що Токмацьким міжрайонним прокурором було проведено перевірку, якою було встановлено, що рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради від 24.04.2003 №99/12 зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» за юридичною адресою: м. Токмак, вул. Володарського, 180. Правовий статус громадських формувань з охорони громадського порядку визначається Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» від 22.06.2000 №1835-ІІІ (далі – Закон №1835-ІІІ). Статтею 3 Закону №1835-ІІІ визначено, що громадські формування створюються і діють, дотримуючись принципів гуманізму, законності, добровільності, дотримання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань. Взаємовідносини держави і громадських формувань правоохоронної та правозахисної спрямованості значною мірою регулюються нормами адміністративного права. Ці норми визначають правовий статус громадських, формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, а саме сукупність прав та обов'язків, які реалізуються у правовідносинах, що виникають між ними і суб'єктами виконавчої влади. Відповідно до статті 9 Закону №1835-ІІІ основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є: 1) у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушенням неповнолітніх. Стаття 11 Закону №1835-ІІІ визначає, що громадські формування проводять свою діяльність шляхом спільного патрулювання разом з працівниками органів внутрішніх справ, прикордонниками, виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Прикордонними військами України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування; проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб, а також участь у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень. Судом встановлено, що Токмацьким міжрайонним прокурором було проведено перевірку, під час проведення якої було встановлено, що Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» не виконує покладені законом та Статутом формування обов'язки, а саме: протягом 2003-2012 років участь у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території дане об'єднання громадян не приймало, у зазначений період взагалі не співпрацювало з Токмацьким МВ ГУМВС України в Запорізькій області, припинилося інформування про вчинені злочини або ті злочини, що готуються, тобто будь-яке сприяння у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань. Крім того, в матеріалах адміністративної справи міститься подання начальника Токмацького МВ ГУМВС України в Запорізькій області від 19.04.2012 до Токмацької міжрайонної прокуратури, в якому керівництво Токмацького МВ ГУМВС України в Запорізькій області просить розглянути питання про ліквідацію діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» у зв'язку з тим, що Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» протягом 2003-2012 років не виконує покладені на нього законом та Статутом формування обов'язки. Відповідно до статті 20 Закону №1835-ІІІ визначає, що контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Відповідно до п.1. Розділу 1 Статуту Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» метою діяльності громадського формування є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захист життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій. Пунктом 3 Розділу 1 Статуту Громадського формування передбачено, що правовою основою діяльності формування є Конституція України, Закон України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», рішення органів місцевого самоврядування з питань охорони громадського порядку, боротьби із злочинністю та адміністративними правопорушеннями, а також статут формування. Відповідно до Розділу 2 Статуту, основними завданнями формування є: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готується злочини, місця зосередження злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх; у разі виникнення надзвичайних ситуацій надання допомоги особам, які потерпілі від нещасних випадків чи порушень, участь у рятуванні людей і майна, підтримання громадського порядку. Відповідно до статті 13 Закону №1835-ІІІ та пункту 1 Розділу 6 Статуту члени громадського формування з охорони громадського порядку зобов'язані брати активну участь в охороні громадського порядку і припиненні адміністративних правопорушень і злочинів та запобіганні їм. Таким чином, під час перевірки було встановлено, що Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» не виконує свої обов'язки, визначені Законом №1835-ІІІ та Статутом, для виконання яких відповідач і зареєстрований як громадське формування, тобто порушує вимоги чинного законодавства. Згідно зі статтею 8 Закону №1835-ІІІ, діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку. Такі ж самі положення містить і Розділ 14 Статуту формування. Відповідно до частини 4 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України - громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень, зокрема: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи відповідач проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував. Статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право прокурора звертатися до адміністративного суду із адміністративним позовом про захист прав , свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює у суді представництво інтересів держави в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України та іншими законами України. Це право також передбачено частиною 2 статті 121 Конституцій України та статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру». Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги Токмацького міжрайонного прокурора про припинення діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» шляхом примусового розпуску обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Позовні вимоги Токмацького міжрайонного прокурора – задовольнити. Припинити Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Калінінський» шляхом його примусового розпуску. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя І.В.Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 26849649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні