ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2012 року Справа № 0870/9435/12
м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Шари І.В.
при секретарі судового засідання Ткаченко А.П.
за участю представників:
позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приморського районного центру зайнятості до ОСОБА_1, м. Приморськ про стягнення незаконно виплачених сум дотацій на створення робочого місця
ВСТАНОВИВ:
01 жовтня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов позов від Приморського районного центру зайнятості (далі - Приморський РЦЗ, позивач) до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, відповідач), в якому позивач просить стягнути на його користь незаконно виплачену суму дотацій на створення робочого місця.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги приписами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 №1533-ІІІ (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №1533-ІІІ) та зазначає, що, у зв'язку з тим, що відповідач під час поновлення йому статусу безробітного та перебування на обліку у Приморському РЦЗ не повідомив про обставини, які впливають на умови надання йому соціальних послуг, ОСОБА_1 повинен повернути незаконно (з його вини) перераховані суми дотації ФОП ОСОБА_2 у сумі 6 052, 91 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте 23.10.2012 подав до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій зазначив, що станом на 22.10.2012 сума боргу відповідача складає 2 052,00 грн. та просив розглянути справу без участі представника Приморського районного центру зайнятості.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення - отримання повістки з підписом відповідача. Заперечень на позовні вимоги, заяв, клопотань чи доказів сплати суми заборгованості до суду з боку відповідача не надходило.
З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
09.08.2012 ОСОБА_1 за його зверненням до Приморського районного центру зайнятості було поновлено статус безробітного. В заяві від 09.08.2010 про поновлення статусу безробітного, копія якої наявна у матеріалах справи, ОСОБА_1 вказав, що на день подання заяви не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, в тому числі на пільгових умовах, та на пенсію за вислугу років.
Із матеріалів справи вбачається, що 17.09.2012 між Приморським РЦЗ та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 (далі - ФОП ОСОБА_2) було укладено договір №53 (далі - договір №53) про працевлаштування безробітного з наданням дотації, відповідно до якого ОСОБА_2 працевлаштовує на постійну роботу за направленням Центру зайнятості безробітного ОСОБА_1, а центр зайнятості надає дотацію ОСОБА_2 на створення додаткового робочого місця для працевлаштування безробітного у розмірі витрат на заробітну плату прийнятої за направленням державної служби зайнятості особи.
20.09.2010 відповідач знятий з обліку у центрі зайнятості у зв'язку з працевлаштуванням ОСОБА_1 до ФОП ОСОБА_2 за трудовим договором №263 від 20.09.2010 (далі - договір №263), який міститься у матеріалах справи.
В матеріалах справи наявні документи необхідні для перерахування ФОП ОСОБА_2 сум дотації, які ФОП ОСОБА_2 згідно з п.2.3.3 договору №53 надавав до Приморського РЦЗ, а саме: заяви від ФОП ОСОБА_2 про компенсацію сум затрат; рахунки на сплату; довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, та сплату страхових внесків відповідно до законодавства; табелі обліку робочого часу, відомості про нарахування та видачу заробітної плати. Відповідно до вищезазначених документів ФОП ОСОБА_2 було перераховано:
- за вересень 2010 року 734,53 грн.;
- за жовтень 2010 року 1855,28 грн.;
- за листопад 2010 року 1855,28 грн.;
- за грудень 2010 року 1607,82 грн.
Загальна сума коштів перерахованих дотацій склала 6 052,91 грн.
Перерахування сум дотації було припинено після звільнення ОСОБА_1 від ФОП ОСОБА_2 за власним бажанням 28.12.2010.
Під час електронної звірки з податковою адміністрацією позивачем встановлено, що на момент знаходження на обліку ОСОБА_1 працював в дитячому оздоровчому таборі «Прометей».
Для проведення перевірки первинних документів було надіслано запит до Запорізького міського центру зайнятості. За результатами перевірки 08.05.2012 за № 290 складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Перевіркою встановлено, що відповідно до трудового договору від 01.04.2012, копія якого міститься у матеріалах адміністративної справи, ОСОБА_1 прийнятий на роботу теслярем з 01.04.2010 по 01.09.2010. Відповідно до умов трудового договору дитячий оздоровчий табір щомісячно сплачував відповідачу заробітну плату у розмірі 884,00 грн. Вказані обставини підтвердилось перевіркою прокуратури Приморського району, про що свідчить лист від 20.07.2012 №103-145-12 від прокурора Приморського району О.Токмакова до директора Приморського районного центру зайнятості Рязанцева С.Н.
02.08.2012 Приморським РЦЗ виданий наказ №203 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю. Крім того, позивачем надіслано лист №717 від 02.08.2012, в якому відповідача повідомляли про необхідність повернення коштів у розмірі 6 052,91 грн., виплачених за договором щодо надання дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних. Вказаний наказ та лист надіслано відповідачу поштою та отримано ним особисто 16.07.2012, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
В рахунок погашення боргу ОСОБА_1 відповідно до виписок з банку 06.08.2012 сплатив 200,00 грн., 03.09.2012 сплатив 1000,91, 02.10.2012 сплатив 1000,00 грн. Отже станом на день розгляду справи сума боргу складає 2 052,00 грн.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
Відповідно до положень ст.18 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 №803-ХІІ (далі - Закон №803-ХІІ), державна служба зайнятості створена для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Правовідносини щодо надання роботодавцю дотацій на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних врегульовано Конституцією України, Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 року № 16/98-ВР (далі Основи), Законом № 1533-III та Порядком надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 січня 2001 № 1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26 січня 2001 за №75/5266 (далі Порядок №75/5266).
Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону № 1533-III фондом може надаватися дотація роботодавцям для працевлаштування безробітних, у тому числі молоді на перше робоче місце, у розмірі витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб (але не вище за середній рівень у галузях національної економіки відповідної області) в розрахунку на рік.
Абзацом 1 п. 4 Порядку №75/5266 дотація може надаватися роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості як безробітні не менше 1 місяця, а нижчезазначених категорій безробітних, які направляються державною службою зайнятості на дотаційні робочі місця у першу чергу, - з дня надання статусу безробітного.
Пунктом 7 Порядку №75/5266 передбачено, що дотація надається щомісячно протягом року в розмірі фактичних витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб, але не вище за середній рівень заробітної плати за всіма видами економічної діяльності у відповідній області за місяць, за який нараховано заробітну плату, або обчисленої з неї відповідної суми в разі, якщо особа працювала неповний місяць. Ці витрати включають основну та додаткову заробітну плату, визначену відповідно до першої та другої частин статті 2 Закону України «Про оплату праці», та суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Стаття 25 Основ встановлює види соціальних послуг та матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням до яких, зокрема, відноситься дотація роботодавцю для працевлаштування безробітних.
Відповідно до ст. 7 Закону №1533-ІІІ серед видів соціальних послуг є пошук підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, у тому числі шляхом надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст. 36 Закону №1533-ІІІ, якою встановлюються права, обов'язки та відповідальність застрахованих осіб, зазначається, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно п.6 «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним» зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 за №232/16248 у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно ст. 2 Закону №803-ХІІ, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Відповідач 09.08.2012 подав до центру зайнятості заяву, в якій зазначив трудовою діяльністю не займається.
Із наданої позивачем копії трудового договору від 01.04.2012 вбачається, що ОСОБА_1 працював теслярем з 01.04.2010 по 01.09.2010 у дитячому оздоровчому таборі «Прометей».
Тобто, на момент подання заяви про поновлення статусу безробітного та знаходження на обліку у центрі зайнятості ОСОБА_1 належав до зайнятого населення, а тому при зверненні до позивача із заявою про надання статусу безробітного відповідачем подано неправдиві дані, в наслідок чого йому було надано статус безробітного за відсутності на те у нього правових підстав.
Відповідно до Положення про Приморський районний центр зайнятості, затвердженого та погодженого з Запорізьким обласним центром зайнятості 10.03.2011, Приморський РЦЗ, зокрема, стягує в установленому порядку штрафні санкції з роботодавців та застрахованих осіб за порушення вимог законодавства у сфері зайнятості та загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Враховуючи вищевикладене, виплачені позивачем суми дотації роботодавцю на працевлаштування ОСОБА_1 за період з вересня 2010 року по грудень 2010 року включно, мають бути повернуті відповідачем.
Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 94, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приморського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплачених сум дотацій на створення робочого місця - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1) незаконно виплачені суми дотації на створення робочого місця у сумі 2 052,00 грн. (дві тисячі п'ятдесят дві гривні 00 копійок)на користь Приморського районного центру зайнятості з зарахуванням коштів на р/р 37171300901276 в ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015, ОКПО 20524030.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 26849856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні