ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"16" жовтня 2012 р. м. Київ К/9991/45743/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого Донця О.Є.,
суддів: Логвиненка А.О.,
Мороза В.Ф.,
розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Радехівського районного суду Львівської області від 24.01.2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2012 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Радехівської міської ради Львівської області про припинення дії та скасування рішення,
в с т а н о в и л а:
У серпні 2007 року ОСОБА_2 звернулася до Радехівського районного суду Львівської області з позовом до Радехівської міської ради Львівської області про припинення дії та скасування рішення.
Постановою Радехівського районного суду Львівської області від 24.01.2012 року у задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 було відмовлено.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2012 року апеляційну скаргу ОСОБА_2 було залишено без задоволення, а постанову Радехівського районного суду Львівської області від 24.01.2012 року -без змін.
У касаційній скарзі ОСОБА_2, не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Радехівського районного суду Львівської області від 24.01.2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2012 року, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.
Перевіривши наведені в касаційній скарзі доводи, заперечення на неї, рішення судів першої та апеляційної інстанції щодо правильності застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно із договором дарування жилого будинку від 09.12.2003 року, ОСОБА_3 подарувала, а ОСОБА_4 та ОСОБА_5 прийняли в дар жилий цегляний будинок з господарськими будівлями в АДРЕСА_1. Рішенням ХХ сесії ІV скликання Радехівської міської ради від 17.12.2004 року «Про безоплатну передачу земельних ділянок у власність громадян» ОСОБА_4 передано земельну ділянку площею 0,28 га, яка розташована по АДРЕСА_1, для ведення особистого селянського господарства у власність за рахунок земельної ділянки, яка є в його користуванні.
Рішенням Радехівського районного суду Львівської області від 02.12.2005 року, яке залишене без змін ухвалою апеляційного суду Львівської області від 06.03.2006 року, визнано недійсним договір дарування жилого будинку у АДРЕСА_1 Львівської області, укладений 09.12.2003 року між ОСОБА_3 та ОСОБА_4 і ОСОБА_5 та визнано недійсними усі правовстановлюючі документи, видані на будинок АДРЕСА_1.
Згідно із договором дарування жилого будинку від 16.01.2007 року, ОСОБА_3, від імені якої діяла ОСОБА_6, подарувала, а ОСОБА_2 прийняла у дар цегляний житловий будинок з господарськими будівлями та спорудами, що розташований по АДРЕСА_1
Рішенням ХVІ сесії V скликання Радехівської міської ради Радехівського району Львівської області від 23.07.2007 року № 3 ОСОБА_2 безоплатно передано у власність земельну ділянку для обслуговування житлового будинку та господарських споруд площею 0,10 га по АДРЕСА_1
Відповідно до статті 118 Земельного кодексу України (в редакції чинній на час прийняття оскаржуваного рішення) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення. Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування. Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
За змістом позовної заяви, предметом позову є вимоги про скасування рішення XX сесії IV скликання Радехівської міської ради від 17.12.2004 року «Про безоплатну передачу земельних ділянок у власність громадян»в частині передачі ОСОБА_4 0,28 га землі в АДРЕСА_1 та визнання недійсним Державного акту на право власності на землю ОСОБА_4 оскільки він виданий на підставі даного рішення.
Судове рішення судів першої та апеляційної інстанції не відповідають вимогам статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України.
Зокрема, відповідно до положень статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, законним є рішення, ухвалене відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно та всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були дослідженні в судовому засіданні.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема передбачено, що кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним і неупередженим судом.
Зі змісту оскаржуваних рішень не вбачається, що судами достеменно досліджено наявність (відсутність) факту порушення рішенням відповідача, що оскаржується у межах даного позову, певних прав, свобод або інтересів позивача.
Згідно із частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Розглядаючи справу по суті заявлених вимог, судом не було досліджено, чи оскаржуване рішення прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України судами також не досліджено, чи дотримана відповідачем процедура прийняття рішення щодо надання у власність земельної ділянки для ведення особистого самостійного господарства.
Відповідно до статті 227 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.
Таким чином, порушення судом першої інстанції норм процесуального права, на які не звернув увагу суд апеляційної інстанції, призвело до ухвалення рішення, яке не відповідає вимогам щодо законності та обґрунтованості і таке неправильне вирішення справи не може бути усунено судом касаційної інстанції, а тому рішення судів першої та апеляційної інстанції підлягають скасуванню, а справа -направленню на новий розгляд до суду першої інстанції.
Під час нового розгляду суду першої інстанції слід врахувати вищенаведене та прийняти обґрунтоване та законне рішення за результатами повного, всебічного та об'єктивного розгляду всіх обставин справи в їх сукупності.
Керуючись статтями 220, 222, 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,
у х в а л и л а:
Касаційну скаргу ОСОБА_2 -задовольнити.
Постанову Радехівського районного суду Львівської області від 24.01.2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2012 року -скасувати.
Справу за позовом ОСОБА_2 до Радехівської міської ради Львівської області про припинення дії та скасування рішення -направити на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий О.Є. Донець
судді: А.О. Логвиненко
В.Ф. Мороз
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2012 |
Оприлюднено | 30.10.2012 |
Номер документу | 26863642 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Донець О.Є.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні