Постанова
від 25.10.2012 по справі 2а-11237/12/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 жовтня 2012 р. Справа №2а-11237/12/0170/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу, за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представників позивача- не з'явився, відповідача - не з'явився,

за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-бізнес XXI вік"

про стягнення заборгованості у сумі 2241,51 грн.,

Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-бізнес XXI вік" про стягнення заборгованості у сумі 2241,51 грн..

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи зща його відсутністю.

Відповідач у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби; митні органи - щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони.

Розмежування повноважень і функціональних обов'язків між контролюючими органами визначається цим Кодексом та Митним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість, акцизного податку та екологічного податку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Приватне підприємство "Фірма "Вікторія-Віта" 26.07.1994 зареєстроване рішенням виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АРК як юридичну особу, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи від 15.09.2005 №1882 105 0005 005286.

Відповідно до пункту 20.1.4. статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно із статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» було встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин Було врегульовано Законом України «Про податок на додану вартість», який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинності Податковим кодексом України.

Відповідальність платників податків за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету було встановлено пунктом 10.2 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість».

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до набрання чинності Податковим кодексом України було встановлено Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року N 333/94 (далі по тексту - Закон), підпункту 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Згідно з підпунктом 16.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону (п.п. 16.4 зазначеного Закону).

Згідно з підпунктом 20.1. статті 20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 12.06.2009 проведено державну реєстрацію юридичної особи- Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-бізнес XXI вік", що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим 16.06.2010 проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки складено акт №19164/15-1 від 16.06.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"- несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 3 квартал 2009 року, за 2009 рік, 1 квартал 2010 року.

На підставі даних акту перевірки позивачем 16.06.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009901501 про застосування до відповідача 510,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток підприємств.

Посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим 22.09.2010 проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки складено акт №13450/15-1 від 22.09.2010, в якому зафіксовано порушення відповідачем підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"- несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за півріччя 2010 року.

На підставі даних акту перевірки позивачем 22.09.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0014921501 про застосування до відповідача 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток підприємств.

Посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим 06.10.2011 проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки складено акт №14264/15-1 від 06.10.2011, в якому зафіксовано порушення відповідачем підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49Податкового кодексу України- не подані декларації з податку на прибуток за 3 квартал 2010 року, 2010 рік, 1квартал 2010 року.

На підставі даних акту перевірки позивачем 20.10.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0027211501 про застосування до відповідача 1360,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток підприємств.

Посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим 21.10.2011 проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість.

За результатами перевірки складено акт 14973/15-2 від 21.10.2011, в якому зафіксовано порушення відповідачем пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України- несвоєчасно сплачено податок на додану вартість

На підставі даних акту перевірки позивачем 27.10.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0022321502/0 про застосування до відповідача 96,31 грн. штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість. Вказане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу 27.10.2011 та отримано останнім.

Посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим 09.12.2010 проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки складено акт №19352/15-1 від 09.12.2010, в якому зафіксовано порушення відповідачем підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»- несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2009 року.

На підставі даних акту перевірки позивачем 13.12.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0021001502 про застосування до відповідача 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість.

Як свідчать матеріали справи, у визначені законодавством строки сума штрафних санкцій відповідно до податкових повідомлень-рішень відповідачем сплачена не була.

Згідно з пунктом 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (пункт 59.3 статті 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).

Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу за податковими деклараціями є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.

На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача була направлена:

- перша податкова вимога від 01.07.2010 №1/2054, яка розміщена на дошці оголошень 22.07.2010;

- друга податкова вимога від 21.08.2010 №2/2643, яка розміщена на дошці оголошень 30.08.2010.

Станом на день розгляду справи у відповідача існує податковий борг у сумі 2241,51 грн., у тому числі 201,51 грн. з податку на додану вартість та 2040,00 грн. з податку на прибуток).

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені статтею 20 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 20.1.28 пункт 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

У порядку, передбаченому статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не надано доказів протиправності прийнятих позивачем податкових повідомлень-рішень та не надано доказів сплати заборгованості у розмірі 2241,51 грн.

Відтак, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-бізнес XXI вік" (95493, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Московське шосе, 11км; ЄДРПОУ 36539911) податковий борг у розмірі 2241,51 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «Гладіатор», у тому числі:

2040,00 грн. з податку на прибуток підприємств- код платежу 3011021000 (р/р3111209700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим м.Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФо 824026

201,51 грн. з податку на додану вартість- код платежу 3014010100 (р/р 31114029700002 в ГУДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ольшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.10.2012
Оприлюднено02.11.2012
Номер документу26941316
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11237/12/0170/13

Постанова від 25.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні