Постанова
від 08.10.2012 по справі 2а-9804/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 жовтня 2012 р. Справа №2а-9804/12/0170/3

(16:40) м.Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовом Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бейрут-Дента"

про стягнення

за участю представників сторін:

від прокуратури - Приймак А.О., нак.,

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи:

Прокурор Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бейрут-Дента" про стягнення заборгованості у сумі 1350,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на порушення відповідачем вимог чинного законодавства про рекламу.

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

У судому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Враховуючи вищезазначені обставини, вивчивши матеріали справи, заслухавши представника прокуратури, з урахуванням положень ст.ст. 122, 128 КАС України, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

ТОВ "Бейрут-Дента" є юридичною особою, ЄДРПОУ 36583033, зареєстровано 11.08.2009 р. виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95051, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Дзюбанова, буд. 6/4, кв. 2, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 613293, свідчить наявна в матеріалах справи копія довідки статистики № 05.3-8.1/1347 від 11.07.12 р.; підтверджується даними Державного підприємства "Інформаційно-ресурсний центр", на офіційному сайті якого розміщені дані з ЄДРПОУ згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

19.01.12 р. вих.№ 22 Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим на адресу ТОВ "Бейрут-Дента" направлено вимогу про надання інформації, з якої вбачається, що в ході здійсненого контролю в м. Сімферополі по адресам: пр. Перемоги, 218 та вул.Київська, 100 зафіксовано розповсюдження зовнішньої реклами та друкованої рекламної продукції з інформацією про стоматологічні послуги, яка направлена на формування та/або підтримання інтересів споживачів реклами.

Зокрема, у вказаній вимозі вказано, що в м. Сімферополі на вул. Київська, напроти будинку № 100 на пішохідній доріжці розміщений рекламний носій (стоппер) з інформацією: "Стоматологія. Всі види протезування. Сучасні методи лікування. Художня реставрація зубів", який не містить тексту попередження "самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я" 15% від загальної площі реклами, що є ознакою порушення ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу". Вказана зовнішня реклама розповсюджена з ознаками порушення ч.ч.1, 3 ст.16 Закону України "Про рекламу" (без дозволу на розміщення зовнішньої реклами), оскільки наявне порушення вимог п. 44 Постанови КМУ від 29.12.2003 р. № 2067 "Про затвердження типових правил розміщення зовнішньої реклами": спеціальні конструкції повинні маркуватись з вказанням на каркасі спеціальної конструкції власника конструкції, номера дозволу та строку його дії, а також розміщення зовнішньої реклами на пішохідній доріжці забороняється.

У вимозі також вказано, що друкована продукція з інформацією про стоматологічні послуги: "Стоматологія "Марі-Дент". Всі види протезування. Сучасні методи лікування. Художня реставрація зубів..." розповсюджується без зазначення у змісті реклами 15% від загальної площі реклами, тексту попередження: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", що є ознакою порушення ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу" Інформація про скидки на стоматологічні послуги до 20% містить ознаки порушення ч. 5 ст. 8 Закону України "Про рекламу", оскільки реклама про зниження цін на продукцію повинна містити інформацію про місце, дату початка та закінчення зниження цін на продукцію.

На підставі п. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу" ТОВ "Бейрут-Дента" зобов'язано надати Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим на розгляд справи за ознаками порушення чинного законодавства про рекламу наступну інформацію у вигляді завірених належним чином копій:

1. документально підтверджену інформацію про вартість вищевказаної виготовленої реклами у відповідності з п. 5ст. 27 Закону України "Про рекламу" (акт виконаних робіт, рахунок, платіжне доручення та інш.) або пояснення з вказанням причини неможливості надати таку інформацію;

2. свідоцтво про державну реєстрацію, копію ліцензії на вищевказаний вид господарської діяльності (мед. практика), дозвіл на розміщення зовнішньої реклами;

3. надати пояснення по факту встановлених ознак порушення та інформацію про усунення порушень до 30.01.12 р.

09.02.12 р. Інспекцією з питань захисту прав споживачів прийнято рішення про початок справи за порушення ч.ч.1, 3 ст. 16, ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу" стосовно ТОВ "Бейрут-Дента".

Вхід.№ 243 від 19.03.12 р. ТОВ "Бейрут-Дента" повідомило Інспекцію з питань захисту прав споживачів про те, що вивіска-покажчик ТОВ "Бейрут-Дента" була розташовано біля входу в стоматологічний кабінет, з урахуванням ч. 6 ст. 9 Закону України "Про рекламу" не є рекламним носієм; вивіска-покажчик розташована не на пішохідній доріжці, а біля входу в приміщення, якими користується ТОВ "Бейрут-Дента". ТОВ "Бейрут-Дента" повідомило також про вилучення з розповсюдження рекламної продукції з інформацією про стоматологічні послуги та знижки на них.

24.04.12 р. Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим складено протокол засідання по справі за порушення законодавства про рекламу стосовно ТОВ "Бейрут-Дента".

Зі змісту вказано протоколу вбачається, що встановлено в м. Сімферополі на вул. Київська, напроти будинку № 100 на пішохідній доріжці розміщений рекламний носій (стоппер) з інформацією: "Стоматологія. Всі види протезування. Сучасні методи лікування. Художня реставрація зубів", який не містить тексту попередження "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я" 15% від загальної площі реклами, що є ознакою порушення ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу". Вказана зовнішня реклама розповсюджена з ознаками порушення ч.ч.1, 3 ст.16 Закону України "Про рекламу" (без дозволу на розміщення зовнішньої реклами), оскільки наявне порушення вимог п. 44 Постанови КМУ від 29.12.2003 р. № 2067 "Про затвердження типових правил розміщення зовнішньої реклами": спеціальні конструкції повинні маркуватись з вказанням на каркасі спеціальної конструкції власника конструкції, номера дозволу та строку його дії, а також розміщення зовнішньої реклами на пішохідній доріжці забороняється.

Друкована продукція з інформацією про стоматологічні послуги: "Стоматологія "Марі-Дент". Всі види протезування. Сучасні методи лікування. Художня реставрація зубів..." розповсюджується без зазначення у змісті реклами 15% від загальної площі реклами, тексту попередження: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", що є ознакою порушення ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу".

Інформація про скидки на стоматологічні послуги до 20% є порушенням ч. 5 ст. 8 Закону України "Про рекламу", оскільки реклама про зниження цін на продукцію не містить інформацію про місце, дату початку та закінчення зниження цін.

В протоколі вказано, що в поясненнях (вх.№ 243 від 19.03.12 р.) ТОВ "Бейрут-Дента" вказало, що порушення усунуто. Надана вартість виготовлення реклами в сумі 135,00 грн.

Згідно з вказаним протоколом вирішено прийняти рішення про накладення штрафних санкцій згідно з Постановою КМУ № 693 від 26.05.2004 р. "Про порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу", на ТОВ "Бейрут-Дента" згідно ч. 4 ст. 27 Закону України "Про рекламу" як на рекламодавця, розповсюджуючого рекламу самостійно та винного в недотриманні встановлених законом вимог порядка розміщення та змісту реклами порушеннями вимог Закону України "Про рекламу":

1) за порушення ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу" штраф у розмірі 5-кратної вартості виготовлення реклами 550,00 грн. (110,00 грн.*5);

2) за порушення ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу" штраф в розмірі 5-кратної вартості розповсюджуваної реклами 675 грн. (135,0 грн. *5);

3) за порушення ч. 5 ст. 8 Закону України "Про рекламу" штраф у розмірі 5-кратної вартості розповсюджуваної реклами 125,00 грн. (25,0 грн. *5),

що у загальному розмірі дорівнює 1350,00 грн.

24.04.2012 р. Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим при здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів ТОВ "Бейрут-Дента" на підставі матеріалів справи та протоколу засідання від 24.04.12 р. № 8 прийнято рішення № 51-р про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, а саме недотримання вимог, встановлених чч.1,3 ст. 16 Закону України "Про рекламу", у розмірі 1350,00 грн.

Підстави участі прокурора Центрального району м. Сімферополя при представництві інтересів держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів з урахуванням положень ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст. 60 КАС України засновані на законі.

Загальні правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, в тому числі, спосіб (процедура) здійснення державного нагляду (контролю) для широкого кола державних органів нагляду (контролю), обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), передбачені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05.04.2007 р. (далі -Закон України № 877).

Так, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України № 877 дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно з абз.1 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України № 877 виключно законами встановлюються:

органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

спосіб здійснення державного нагляду (контролю);

санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Тобто органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, спосіб здійснення державного нагляду (контролю) встановлюються виключно законами.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Тобто положення Закону України № 877 встановлює загальні засади державного нагляду (контролю) по відношенню всіх сфер діяльності суб'єктів господарювання, конкретні ж засоби, порядок та процедура здійснення державного нагляду (контролю) можуть деталізовуватись спеціальними законами.

Зокрема, спеціальним нормативним актом, що безпосередньо регулює спірні правовідносини, які виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, контролю в сфері дотримання вимог законодавства у вказаній сфері, є Закон України «Про рекламу» № 270 від 03.07.1996 р. (далі Закон України № 270).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України № 270 контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України "Про захист прав споживачів" № 1023 від 12.05.1991 р. спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів.

Таким чином, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері виробництва, розповсюдження та споживання реклами щодо захисту прав споживачів реклами, встановлюються законом.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 465/2011 (далі - Положення № 465), Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є центральним органом виконавчої влади; входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Держспоживінспекція України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Відповідно до п.п. 1) п. 3 Положення № 265 основними завданнями Держспоживінспекції України є реалізація державної політики, в тому числі, щодо державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.

Відповідно до п.п. 1) п.4 Положення № 265 Держспоживінспекція України відповідно до покладених на неї завдань в тому числі здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Відповідно до п. 6, 11 Положення № 265 Держспоживінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку проводити контрольні перевірки правильності здійснення розрахунків зі споживачами; давати суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи щодо припинення порушень прав споживачів; вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами надання документів, усних чи письмових пояснень, відео- та звукозаписів, іншої інформації, необхідної для здійснення Держспоживінспекцією України повноважень щодо контролю за додержанням законодавства про рекламу.

Тобто Держспоживінспекція як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів має відповідні владні повноваження щодо здійснення контролю за дотриманням положень законодавства про рекламу.

Відповідно до п. 7 Положення № 265 Держспоживінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної інспекції з питань захисту прав споживачів" № 755 від 29.06.2011 р. утворено Держспоживінспекцію в Автономній Республіці Крим.

Відповідно до Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим, затвердженого Головою Держінспекції України з питань захисту прав споживачів 29.11.2011 р., Інспекція з питань захисту прав споживачів в АР Крим є територіальним органом Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів.

Згідно з п.п. 4.1 Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим Держспоживінспекція в АР Крим відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням законодавства щодо захисту прав споживачів реклами та державний ринковий нагляд.

Відповідно до абз.5 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Відповідно до абз.2 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Тобто заходи державного контролю можуть бути проведені як шляхом перевірок (планових або позапланових), ревізій оглядів, обстежень, так і шляхом вчинення інших дій, спрямованих на реалізацію суб'єктом владних повноважень відповідних владних функцій під час здійснення процедури державного контролю, яка визначена законом.

Відповідно до ч. 10 Закону України № 877 посадові особи органу державного нагляду (контролю) з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу, здійснюють у межах повноважень, передбачених законом, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України № 270 на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Таким чином, з урахуванням понять способу, заходів державного нагляду (контролю), встановлених Законом України № 877, Законом України № 270 встановлений спосіб здійснення державного нагляду (контролю) у межах повноважень, передбачених законом, органами державної влади, на яких покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу.

Відповідно до п.п.11, 13 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 693, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу:

перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження;

отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу;

готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.

Згідно з п.п. 6.1.1 Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим Держспоживінспекція в АР Крим має право у сфері захисту прав споживачів реклами вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами надання документів, усних чи письмових пояснень, відео- та звукозаписів, іншої інформації, необхідної для здійснення Держспоживінспекцією в АР Крим повноважень щодо контролю за додержанням законодавства про рекламу.

Отже здійснення державного нагляду (контролю) органами виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів в сфері дотримання вимог законодавства про рекламу за наявності ознак порушення законодавства про рекламу шляхом перевірки відповідності реклами вимогам чинного законодавства, витребування необхідної інформації, що стосується суті ознак порушення (в тому числі, документів, доказів та пояснень) як заходу державного нагляду (контролю) з урахуванням положення абз.2 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 під час реалізації уповноваженим органом владних повноважень не суперечить вимогам Закону України № 877.

З урахуванням того, що Закон України № 877 є загальним нормативним актом по відношенню до широкого кола державних органів нагляду (контролю), у зв'язку з чим встановлює загальні правила (засади) підстав та процедури проведення заходів державного нагляду (контролю), Закон України "Про рекламу" є спеціальним нормативним актом, який визначає владні повноваження спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів щодо здійснення контролю за дотриманням положень законодавства про рекламу, в тому числі, що стосується її виробництва, розповсюдження та споживання.

Таким чином, здійснення відповідачем контролю за дотриманням позивачем вимог законодавства про рекламу не суперечить вимогам Закону України № 877 та відповідає вимогам чинного законодавства.

Більш того, порушення порядка проведення перевірки не є підставою для скасування рішення в разі наявності встановленого правопорушення.

Спеціальним нормативним актом, що регулює правовідносини, які виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, контролю в сфері дотримання вимог законодавства у вказаній сфері, є Закон України «Про рекламу» № 270 від 03.07.1996 р. (далі Закон України № 270).

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України від 03.07.1996 р. № 270 "Про рекламу" розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Типові правила розміщення зовнішньої реклами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. N 2067, регулюють відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

Відповідно до п. 3 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 1 Закону України "Про рекламу" зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Забороняється розташовувати засоби зовнішньої реклами, зокрема, на пішохідних доріжках та алеях.

Відповідно до п. 44 Типових правил рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.

З наявної в матеріалах справи копії фотокартки вбачається розміщення реклами на спеціальній пересувній конструкції, яка розташована на облицьованій доріжці.

Тобто вказана конструкція має ознаки зовнішньої реклами, не є вивіскою-покажчиком або табличкою реклами відповідача, адже в розумінні ч. 6 ст. 9 Закону України "Про рекламу" вивіска чи табличка має бути розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення.

Вказана конструкція містить в собі зображення реклами з надписом "Стоматологія. Всі види протезування. Сучасні методи лікування. Художня реставрація зубів". Також вказаний номер телефону.

Відповідачем в матеріали справи доказів наявності відповідного дозволу на розміщення зовнішньої реклами на час здійснення Інспекцією з захисту прав споживачів контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу; доказів маркування із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії - не надано.

Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу" реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації повинна містити, зокрема, текст попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", який займає не менше 15 відсотків площі чи обсягу (тривалості) всієї реклами.

Доказів розміщення тексту попередження відповідно вимог ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу" відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України "Про рекламу" реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.

Доказів надання відповідачем інформації на адресу споживачів про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію (послуги), співвідношення розміру знижки до попередньої ціни надання послуг при розповсюдженні рекламної продукції в матеріалах справи відсутні.

Відповідно до п. 1), п. 3) ч. 2 ст. 27 Закону України "Про рекламу" відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: рекламодавці, винні, зокрема, у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004 р. штрафи відповідно до статті 27 Закону України "Про рекламу" накладаються у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами - на рекламодавців, винних, зокрема, у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо вона розповсюджується ними самостійно; п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами - на розповсюджувачів реклами, винних у порушенні порядку її розповсюдження та розміщення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Докази наявності у відповідача дозволу на розміщення зовнішньої реклами; маркування відповідачем із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії; вказання у змісті реклами 15% від загальної площі реклами тексту попередження "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я"; відомостей про місце, дату початку та закінчення зниження цін - в матеріалах справи відсутні.

Штрафні санкції в розмірі 1350,00 грн. за порушення законодавства про рекламу, застосовані до відповідача як на рекламодавця, який розповсюджує рекламу самостійно, винного в недотриманні встановлених законом вимог порядка розміщення та змісту реклами, а саме порушення ч. 5 ст. 8, ч. 1 ст. 16, ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу", про що Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим винесено рішення №51-р від 24.04.12 р., - на дату розгляду справи відповідачем не погашені.

Мають місце правові підстави для стягнення штрафних санкцій в розмірі 1350,00 грн.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 08.10.12 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. У повному обсязі постанову складено 12.10.12 р.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Бейрут-Дента" (ЄДРПОУ 36583033) в дохід Державного бюджету України 1350,00 грн. штрафу.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення08.10.2012
Оприлюднено02.11.2012
Номер документу26941367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9804/12/0170/3

Постанова від 08.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 07.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні