Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 жовтня 2012 р. № 2-а- 10017/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Піскун В.О.,
при секретарі судового засідання - Мараєвій О.В.,
за участі:
представника позивача - Носенко О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Богодухівського районного центру зайнятості до Харківського комунального підприємства "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапора ім. 60-річчя Радянської України, третя особа - ОСОБА_2 про стягнення суми, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Богодухівського районного центру зайнятості, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив стягнути з Харківського комунального підприємства "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапору ім. 60-річчя Радянської України на його користь незаконно виплачену ОСОБА_2 допомогу по безробіттю в сумі 2094,46 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 23.11.2011 року ОСОБА_2 звернувся за сприянням у працевлаштуванні до Богодухівського районного центру зайнятості, де був зареєстрований як шукаючий роботу з відкриттям персональної картки. 23.11.2011 року ОСОБА_2 надав довідку про середню заробітну плату (доход) від 18.10.2011 року за № 2262, в якій було зазначено про виплату ОСОБА_2 заробітної плати та про сплату єдиного соціального внеску за період з березня 2011 року по серпень 2011 року. 30.11.2011 року за заявою ОСОБА_2 йому було надано статус безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю з 30.11.2011 року по 23.11.2012 року. Шляхом перевірки даних, безпосередньо на підприємстві, встановлено, що заробітна плата працівнику нараховувалась, але єдиний соціальний внесок до Пенсійного фонду України не сплачувався. Дані обставини призвели до незаконної виплати ОСОБА_2 допомоги по безробіттю в сумі 2094,46 грн. за період з 30.11.2011 року по 31.01.2012 року. Вказана сума відповідачем не сплачена та підлягає стягненню у судовому порядку.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги адміністративного позову підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, до суду повернуто конверт з відміткою "за закінчення терміну зберігання". У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Третя особа в судове засідання не з'явилась, про час, дату та місце розгляду справи повідомлялась належним чином, що підтверджено матеріалами справи, будь-яких клопотань або заяв до суду не надала.
Таким чином, суд вирішив можливим розглянути справу у відсутності представника відповідача та третьої особи за наявними в ній матеріалами.
Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що 23.11.2011 року ОСОБА_2 звернувся за сприянням у працевлаштуванні до Богодухівського районного центру зайнятості, де був зареєстрований як шукаючий роботу з відкриттям персональної картки.
23.11.2011 року ОСОБА_2 надав довідку про середню заробітну плату (доход) від 18.10.2011 року за № 2262, видану Харківським комунальним підприємством "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапору ім. 60-річчя Радянської України, в якій було зазначено про виплату ОСОБА_2 заробітної плати та про сплату єдиного соціального внеску за період з березня 2011 року по серпень 2011 року в таких розмірах: березень 2011 року - заробітна плата 3171,31 грн., страхові внески - 114,17 грн.; квітень 2011 року - заробітна плата 2998,46 грн., страхові внески - 107,94 грн.; травень 2011 року - заробітна плата 2779,59 грн., страхові внески - 100,07 грн.; червень 2011 року - заробітна плата 2830,85 грн., страхові внески - 101,91 грн.; липень 2011 року - заробітна плата 3316,75 грн., страхові внески - 119,40 грн.; серпень 2011 року - заробітна плата 3475,61 грн., страхові внески - 125,12 грн.
З 30.11.2011 року за заявою ОСОБА_2 наказом від 25.11.2011 року №НТ111130 йому було надано статус безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю з 30.11.2011 року по 23.11.2012 року відповідно до п.п. 1, 3, 4 ст. 22, п. 1 ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п. 2.1 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової виплати для організації безробітними підприємницької діяльності".
Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» (далі - Закон) виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням Фонду.
Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
Відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України 13.02.2009 р. № 60/62 (далі - Порядок), розслідування здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Згідно з п. 3 Порядку перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли: подані застрахованою особою документи дають право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»; під час перебування на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.
Відповідно до п. 5 Порядку за результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили.
Статтею 28 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 року №16/98-ВР передбачено, що роботодавці несуть відповідальність за шкоду, заподіяну застрахованим особам або страховикам внаслідок невиконання або неналежного виконання своїх обов'язків із загальнообов'язкового державного соціального страхування, відповідно до законодавства.
Відповідно до ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п. 2 ч. 2, ч. 3 ст. 35 Закону , роботодавець зобов'язаний подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про прийняття на роботу працівників; розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних. Роботодавцеві забороняється вчиняти будь-які дії, що можуть призвести до прийняття ним разом із застрахованою особою спільного рішення, яке може в подальшому зашкодити цій особі або членам її сім'ї реалізувати своє право на забезпечення та отримання соціальних послуг відповідно до цього Закону.
Достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Пунктом 6 Порядку передбачено, якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем. Виплата коштів, недоотриманих особою внаслідок зниження суми страхових виплат, здійснюється за рахунок коштів Фонду.
Відповідно до п.п. 7, 8 Порядку протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути виплачені кошти.
У разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у раз неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, 28.11.2011 року (вих. №641) Богодухівським районним центром зайнятості направлено запит до Харківського комунального підприємства "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапору ім. 60-річчя Радянської України щодо підтвердження достовірності даних зазначених у довідці про середню заробітну плату (дохід) №2262 від 18.10.2011 року. На який відповіді не надійшло.
29.03.2012 року за №242 Богодухівським районним центром зайнятості направлено запит до Харківського міського центру зайнятості з проханням здійснити перевірку довідки про середню заробітну плату (дохід) №2262 від 18.10.2011 року, що видана Харківським комунальним підприємством "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапору ім. 60-річчя Радянської України, сплату єдиного соціального внеску за період, зазначеній в довідці.
04.04.2012 року Харківським міським центром зайнятості здійснено перевірку Харківського комунального підприємства "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапору ім. 60-річчя Радянської України, результати якої оформлено актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №915 від 04.04.2012 року, що надійшов до Богодухівського районного центру зайнятості 24.07.2012 року.
Розслідуванням встановлено, що ОСОБА_2 дійсно працював у Харківському комунальному підприємстві "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапору ім. 60-річчя Радянської України. Заробітна плата працівнику нараховувалась, проте єдиний соціальний внесок до Пенсійного фонду України не сплачувався.
Керуючись пунктами 6, 7 Порядку та на підставі зазначеного акту №915 від 04.04.2012 року, заступником директора Богодухівського районного центру зайнятості видано наказ №292 від 25.07.2012 року про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю ОСОБА_2 за період з 30.11.2011 року по 31.01.2012 року.
26.07.2012 року Богодухівським районним центром зайнятості направлено до відповідача рекомендованим листом з повідомленням копію вказаного наказу разом з листом - претензією №1161 від 25.07.2012 року з вимогою про повернення коштів незаконно виплачених безробітному ОСОБА_2 в розмірі 2094,46 грн. протягом 15 календарних днів з моменту отримання зазначених документів. Протягом місяця з моменту відправлення повідомлення про вручення зазначеного листа до районного центру зайнятості не повернулось
Наказ №292 від 25.07.2012 року відповідачем не було оскаржено та не було повернуто зазначені кошти.
Станом на час розгляду справи вказана заборгованість відповідачем не відшкодована та складає 2094,46 грн..
Доказів щодо сплати боргу у повному обсязі відповідач до суду не надав.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Богодухівського районного центру зайнятості до Харківського комунального підприємства "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапора ім. 60-річчя Радянської України, третя особа - ОСОБА_2 про стягнення суми - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Харківського комунального підприємства "Міськелектротранс" ордена трудового Червоного прапора ім. 60-річчя Радянської України (вул. Молодої Гвардії, 5, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 03328623, р/р 2600830123031 в ПАТ "КП "Актив банк", МФО 300852) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Богодухівського районного центру зайнятості (вул. Генерала Моргунова, 7, м. Богодухів, Харківська обл., 62103, р/р 37170300900081 в ГУДКСУ у Харківській обл., МФО 851011, код ЄДРПОУ 22683092) незаконно виплачену ОСОБА_2 допомогу по безробіттю в сумі 2094.46 грн. (дві тисячі дев'яносто чотири гривні. 46 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 29.10.2012 року.
Суддя Піскун В.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2012 |
Оприлюднено | 08.11.2012 |
Номер документу | 26942908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Піскун В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні