Ухвала
від 15.08.2012 по справі 2а/1770/1061/2012
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Щербаков В.В.

Суддя-доповідач:Жизневська А.В.

УХВАЛА

іменем України

"15" серпня 2012 р. Справа № 2а/1770/1061/2012

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегіі:

головуючого судді Жизневської А.В.

суддів: Котік Т.С.

Малахової Н.М.,

при секретарі Луценку Т.М. ,

за участю представників сторін,

розглянувши апеляційну скаргу Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "03" травня 2012 р. у справі за позовом приватного підприємства "Євробуд-М" до Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 3 травня 2012 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції від 12 грудня 2011 року № 0000832342 та №0000842342.

Апелянт в апеляційній скарзі, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову, прийняти нову про відмову у задоволені позову.

Перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає до задоволення з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Костопільською міжрайонною державною податковою інспекцією (далі-МДПІ) було проведено документальну виїзну позапланову перевірку Приватного підприємства "Євробуд-М" (далі-Підприємство) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) при проведенні фінансово-господарських операцій з ТОВ "ЛОМЕКС" та ТОВ "Торгово-будівельна компанія Укрбудіндустрія" за період з 01.06.2011 року по 30.06.2011 року. За результатами складено акт № 823/23/32600531 від 29 листопада 2011 року. На підставі акту прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000832342 від 12 грудня 2011 року, яким, за порушення Підприємством п. 1.38.2 ст. 138. п.п.139.1.9 п.1.39.1 ст.139 Податкового кодексу України (далі ПК України) йому збільшено суму грошового зобов'язання за податком на прибуток підприємств в сумі 399390 грн., та податкове повідомлення-рішення № 0000842342 від 12 грудня 2011 року, яким, за порушення п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 347296 грн., з яких: 347295 грн. основний платіж; 1,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Суд встановив, що підставою для перевірки та прийняття оспорюваних рішень покладено висновки, викладені у листі ДПІ у Шевченківському районі м.Києва від 30.08.2011 року за № 4342/7/16-08, щодо контрагента ТОВ "ЛОМЕКС", який, за даними податкового органу, має стан платника 9 - направлене повідомлення про відсутність за місцезнаходженням та висновки, викладені в листі № 32556/7/23-1110 від 20.09.2011 року ДПІ у Печерському районі м.Києва, щодо взаємовідносин контрагента ТОВ "ТБК "УКРБУДІНДУСТРІЯ", із його контрагентами: ПП "Володар" та ПП "Дніпрорембудсервіс".

При розгляді справи з'ясовано, що відповідно до установчих документів основною діяльністю Підприємства є здійснення будівництва.

Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 13.03.2012 року ТОВ "ЛОМЕКС" зареєстровано Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією. На момент вчинення правочинів ТОВ "ЛОМЕКС" було зареєстроване у Єдиному державному реєстрі, а згідно останнього запису від 07.02.2012 року за № 1 074 106 0005 012520 - відбулося підтвердження відомостей про юридичну особу. На момент вчинення правочинів, а також на момент проведення перевірки Підприємства, ТОВ "ЛОМЕКС" мало Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість.

04 травня 2011 року між ТОВ "ЛОМЕКС" (Продавець) та Підприємством (Покупець) було укладено Договір поставки № 040511. За даним договором, Продавець зобов'язувався передавати у власність Покупця матеріали, запчастини, інструменти, обладнання та комплектуючі до них, а Покупець зобов'язувався прийняти цей товар та оплатити його. На виконання вказаного договору ТОВ "ЛОМЕКС" поставило позивачу товарно-матеріальних цінностей на суму 1269181,75 (у тому числі ПДВ - 211530,28 грн.). Здійснення вказаної угоди підтверджується видатковими накладними на загальну суму 1269181.75 у т.ч. ПДВ - 211530.28 три., з них: № 0206-11 від 02.06.2011 року на загальну суму 91130.32 грн., у т.ч. ПДВ 15188,36 грн.; № 0306-11 від 03.06.2011 року на загальну суму 141224,89 грн., у т.ч. ПДВ 23537,48 грн.; № 1006-11 від 10.06.2011 року на загальну суму 156165,60 грн.. у т.ч. ПДВ 26027,60 грн.; № 0606-11 від 06.06.2011 року на загальну суму 27717,22 грн., у т.ч. ПДВ 4619,54 грн.; № 0706-11 від 07.06.2011 року на загальну суму 111613,52 грн.. у т.ч. ПДВ 18602,25 грн.; № 1406-11 від 14.06.2011 року на загальну суму 186909,12 грн.. у т.ч. ПДВ 31151.52 грн.; № 2106-11 від 21.06.2011 року на загальну суму 60470.64 грн.. у т.ч. ПДВ 10078,44 грн.; № 1606-11 від 16.06.2011 року на загальну суму 93731,95 грн., у т.ч. ПДВ 15621,99 грн.; № 2006-11 від 20.06.2011 року на загальну суму 218739,91 грн., у т.ч. ПДВ -36456.65 грн.; № 2106-11 від 21.06.2011 року на загальну суму 18836,06 грн., у т.ч. ПДВ -3139,34 грн.; № 2306-11 від 23.06.2011 року на загальну суму 12724,69 грн.. у т.ч. ПДВ -2120,78 грн.; № 2406-11 від 24.06.2011 року на загальну суму 112474,22 грн.. у т.ч. ПДВ -18745,70 грн.; № 2406-11 від 24.06.2011 року на загальну суму 37443,61 грн., у т.ч. ПДВ 6240,60 грн.; податковими накладними на загальну суму 1269181.75 у т.ч. ПДВ - 211530.28 гри., з них: № 2 від 02.06.2011 року на загальну суму 91130,32 грн., у т.ч. ПДВ - 15188,36 гри.: № 3 від 03.06.2011 року на загальну суму 141224,89 грн., у т.ч. ПДВ - 23537,48 гри.: № 61 від 10.06.2011 року на загальну суму 156165,60 грн., у т.ч. ПДВ - 26027,60 грн.; № 4 від 03.06.2011 року на загальну суму 27717,22 грн., у т.ч. ПДВ - 4619,54 грн.; № 5 від 07.06.2011 року на загальну суму 111613,52 грн., у т.ч. ПДВ - 18602,25 грн.; № 62 від 14.06.2011 року на загальну суму 186909,12 грн., у т.ч. ПДВ - 31151,52 грн.; № 81 від 21.06.2011 року на загальну суму 60470,64 грн., у т.ч. ПДВ - 10078,44 грн.; № 71 від 16.06.2011 року на загальну суму 93731,95 грн., у т.ч. ПДВ - 15621,99 грн.: № 72 від 20.06.2011 року на загальну суму 218739,91 грн., у т.ч. ПДВ - 36456,65 грн.; № 82 від 21.06.2011 року на загальну суму 18836,06 грн., у т.ч. ПДВ - 3139,34 три.; № 91 від 23.06.2011 року на загальну суму 12724,69 грн., у т.ч. ПДВ - 2120.78 грн.; № 121 від 24.06.2011 року на загальну суму 112474,22 грн., у т.ч. ПДВ - 18745,70 грн.; № 122 від 24.06.2011 року на загальну суму 37443,61 грн., у т.ч. ПДВ 6240,60 грн.

Підприємством проведено повну оплату, що підтверджено банківськими виписками від 01.06.2011 року в сумі 16988,83 грн., від 03.06.2011 року в сумі 92527,40 грн., від 07.06.2011 року в сумі 20958,11 грн., від 08.06.2011 року в сумі 238268,22 грн., від 01.07.2011 року в сумі 7183,17,72 грн., від 05.07.2011 року в сумі 14712,80 грн., від 07.07.2011 року в сумі 219693,46 грн., від 11.07.2011 року в сумі 6890,00 грн., від 29.07.2011 року в сумі 7774,24 грн., від 05.08.2011 року в сумі 620634,05 грн.

Щодо відсутності товарно-транспортних накладних, то суд вірно зазначив, що така ситуація свідчить лише про порушення законодавства про автомобільний транспорт, а не податкового законодавства та з'ясував, що Підприємство не відносило до складу витрат та податкового кредиту з ПДВ вартість транспортування будівельних матеріалів до місця будівництва, а транспортування здійснювалося та оплачувалося контрагентом.

Суд вірно визнав безпідставними посилання податкового органу щодо ненадання актів приймання та списання матеріалів, так як оприбуткування товару відбувалося по видаткових накладних, виписаних ТОВ "ЛОМЕКС", а списання здійснювалося по матеріальним звітам та актам виконаних підрядних робіт форми КБ-2в. Тобто, фактично податковий орган вимагає від Підприємства вторинні документи внутрішнього бухгалтерського обліку, що дублюють наявні первинні документи.

В судовому засіданні встановлено, що придбані у ТОВ "ЛОМЕКС" матеріали використовувались у господарській діяльності підприємства - у будівництві, відповідно до договору генерального підряду за №18/11/09/299 КБ від 10.12.2009 року між Державним підприємством Національна енергетична компанія "Укренерго" та Підприємством на розроблення робочого проекту і будівництво житлового будинку в смт.Макарів Київської області "Будівництво житлового будинку" за титулом "Лінії електропередачі 750 кВ для видачі потужностей Рівненської та Хмельницької атомних, електростанцій: повітряна лінія 750 кВ Рівненська АЕС - ПС Київська з розширенням підстанції 750 кВ Київська". Згідно додаткової угоди № 2/337-КБ від 27 грудня 2010 року строк виконання будівельних робіт було продовжено до 30 червня 2011 року. Фактично будівництво об'єкта продовжувалося з грудня 2009 року по липень 2011 року включно.

На підтвердження виконання сторонами умов договору у червні 2011 року позивачем представлено довідку про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3 за червень 2011 року на загальну суму 2305631,81 грн., у т.ч. ПДВ - 384271,97 грн., відповідні акти приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в за червень 2011 року, до вказаної довідки, у кількості 7 шт., на загальну суму 2305631,81 грн., у т.ч. ПДВ - 384271,97 грн.; податкову накладну, видану Підприємством замовнику № І від 20.06.2011 року на загальну суму 230563 1,81 грн., у т.ч. ПДВ -384271,97 грн.; виписки банку від 08.06.2011 року в сумі 408472,37 грн.. від 30.06.2011 року в сумі 2075068,63 грн., від 15.07.2011 року в сумі 19431,14 грн. від 29.07.2011 року в сумі 839916,80 грн., від 05.08.2011 року в сумі 1463134,45 грн.

Використання, придбаних у ТОВ "ЛОМЕКС", матеріалів, у зазначених вище господарських операціях, знайшло відображення у підсумкових відомостях за червень 2011 року до актів приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в та у матеріальному звіті за червень 2011 року від 30.06.2011 року по об'єкту: ''Будівництво 40-квартирного житлового будинку по вул.Проектній в смт.Макарів Макарівського райої Київської області" та матеріальному звіті за липень 2011 року по об'єкту: "Будівництво 40-квартирного житлового будинку по вул.Проектній в смт.Макарів Макарівського району Київської області".

У Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 13.03.2012 року ТОВ "ТОРГОВО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ УКРБУДІНДУСТРІЯ" зазначено зареєстрованим Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією. Останній запис від 16.02.2012 року за № 1 070 106 0005 005430 - підтвердження відомостей про юридичну особу. Такі обставини підтверджуються Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи від 31.01.2005 року Серія А00 № 029320. Згідно Довідки АБ № 000663 з СДРПОУ, яка видана 21.08.2008 року Відділом статистики у Печерському районі міста Києва, видами діяльності вказаного контрагента є буудівництво будівель, оптова торгівля будівельними матеріалами, інші види оптової торгівлі.

Суд встановив, що на момент вчинення правочинів, а також на момент проведення перевірки Підприємства, ТОВ "ТБК "УКРБУДІНДУСТРІЯ" мало Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість. Матеріалами справи підтверджується, що вказаний контрагент був взятий на облік платника податків (Довідка про взяття на облік платника податків від 26.02.2009 року за № 306, про взяття на облік 11.02.2005 року за № 37101 у ДПІ у Печерському районі м.Києва), має ліцензію серії АВ № 512186, видана 23 лютого 2010 року інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у м.Києві Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, яка діє з 23.02.2010 року по 23.02.2015 року. Господарська діяльність пов'язана із створенням об'єктів архітектури, відповідно до додатку, а також ТОВ "ТБК "УКРБУДІНДУСТРІЯ" було отримано дозвіл на початок виконання роботи підвищеної небезпеки, виданий територіальним управлінням Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Київській області та міст Києву, за № 882,09.32-45.21.1 від 04 серпня 2009 року. ТОВ "ТБК "УКРБУДІНДУСТРІЯ" мало право на здійснення будівельних робіт.

26.11.2010 року Підприємство (Замовник) уклало з ТОВ "ТОРГОВО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ УКРБУДІНДУСТРІЯ" (Підрядник) договір підряду № 10/11-1. За вказаним договором Підрядник зобов'язується за завданням Замовника виконати комплекс будівельно-монтажних робіт на об'єкті: будівництво 40-квартирного житлового будинку в смт.Макарів Макарівського району Київської області. Замовник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи та оплатити їх. Виконання робіт передбачено протягом восьми календарних місяців з моменту підписання договору замовником. Виконання сторонами договору підряду у червні 2011 року, підтверджується: довідками про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3 за червень 2011 року на суму 814590,06 грн., ПДВ - 135765.01 грн., на суму 234820 грн., ПДВ - 39136,67 грн., на суму 579700,06 грн., ПДВ - 96628,34 грн.; відповідними актами приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в за червень 2011 року до вказаних довідок на суму 814590,06 грн. ПДВ - 135765,01 грн.; податковими накладними, виданими ТОВ "ТБК "УКРБУДІНДУСТРІЯ" № 5 від 16.06.2011 року, на суму 579770,06 грн., ПДВ - 96628,34 грн., №4,7 від 30.06.2011 року, на суму 234820 грн., ПДВ - 39136,67 грн.; актами надання послуг генпідряду від 30.06.2011 року на суму 11595,40 грн., ПДВ 1932,57 грн. та на суму 4696,40 грн., ПДВ - 782,40 грн.; податковими накладними виданими Підприємству вказаному контрагенту: № 6 від 30.06.2011 року на суму 11595,40 грн., ПДВ 1932,57 грн. та № 7 від 30.06.2011 року на суму 4696.40 гри., ПДВ - 782,40 грн.

Згідно представлених виписок банку від 08.06.2011 року в сумі 169000 грн., від 29.07.2011 року в сумі 645000 грн., від 05.08.2011 року в сумі 602798,26 грн., від 16.08.2011 року в сумі 210000 грн. Підприємство повністю оплатило виконані роботи.

В ході розгляду справи встановлено, що вказані вище роботи використовувалися у господарській діяльності Підприємства: 10.12.2009 року Підприємством було укладено договір генерального підряду за № 18/11/09/299 КБ з державним підприємством Національна енергетична компанія "Укренерго" на розроблення робочого проекту і будівництво житлового будинку в смт.Макарів Київської області "Будівництво житлового будинку" за титулом "Лінії електропередачі 750 кВ для видачі потужностей Рівненської та Хмельницької атомних електростанцій: повітряна лінія 750 кВ Рівненська АЕС - ПС Київська з розширенням підстанції 750 кВ Київська". Згідно додаткової угоди № 2/337-КБ від 27 грудня 2010 року строк виконання будівельних робіт було продовжено до 30 червня 2011 року. Фактично будівництво об'єкта продовжувалося з грудня 2009 року по липень 2011 року включно.

Виконання договору підтверджується довідкою про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3 за червень 2011 року на суму 2305631,81 грн., ПДВ - 384271,97 грн., відповідними актами приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в за червень 2011 року у кількості 7 шт. на суму 2305631,81 грн., ПДВ - 384271,97 грн.; податковою накладною, виданою позивачем замовнику № 1 від 20.06.2011 року на суму 2305631,81 грн., ПДВ - 384271.97 грн., виписками банку від 08.06.2011 року в сумі 408472,37 грн., від 30.06.2011 року в сумі 2075068,63 грн., від 15.07.2011 року в сумі 19431,14 грн., від 29.07.2011 року в сумі 839916,80 грн., від 05.08.2011 року в сумі 1463134,45 грн.

Судом з'ясовано, що суми доходу, отриманого від виконання вказаних робіт, були включені позивачем до податкової декларації з податку на прибуток підприємства за II квартал 2011 року, а податкові зобов'язання з ПДВ, відображені в реєстрі виданих податкових накладних за червень 2011 року та включені у декларацію з податку на додану вартість за червень 2011 року.

Надавши оцінку дослідженим в судовому засіданні доказам, суд зробив вірний висновок, що первинними документами підтверджується, як реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, так і використання, придбаних у ТОВ "ЛОМЕКС" матеріалів та отриманих від ТОВ "ТБК "УКРБУДІРІДУСТРІЯ'' робіт у його господарській діяльності та отримання від цього доходу.

Суд встановив дійсні обставини справи, надав їм вірну правову оцінку, виходячи з приписів ст.138, 139, 198, 201 ПК України, ч.1 п.2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 21.12.2010 року за № 969, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 року за № 1401 /18696, та дійшов обґрунтованого висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Податковий орган не надав, відповідно до приписів ч. 1 ст. 71 КАС України, докази на підтвердження правомірності прийнятого ним рішення та на спростування викладеного вище.

Постанову прийнято з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстави для її скасування відсутні. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду.

Керуючись ст.ст.195, 198, 200, 205, 206, 212 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "03" травня 2012 р. - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя А.В. Жизневська

судді: Т.С. Котік Н.М. Малахова

А.В. Жизневська

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Приватне підприємство "Євробуд-М" с.Друхів,Березнівський район, Рівненська область,34643

3- відповідачу Костопільська міжрайонна державна податкова інспекція Рівненської області вул. С. Руданського, 5,м.Костопіль,Рівненська область,35000

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2012
Оприлюднено02.11.2012
Номер документу26948392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/1061/2012

Ухвала від 22.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Жизневська А.В.

Ухвала від 22.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Жизневська А.В.

Постанова від 03.05.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Постанова від 03.05.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Жизневська А.В.

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні