Ухвала
від 26.03.2012 по справі 0670/11164/11
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Панкеєва В.А.

Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.

УХВАЛА

іменем України

"26" березня 2012 р. Справа № 0670/11164/11

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегіі:

головуючого судді Бучик А.Ю.

суддів: Майора Г.І.

Одемчука Є.В.,

при секретарі Соморовій В.А. ,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Житомирі на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "27" грудня 2011 р. у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Стандарт" до Державної податкової інспекції в м.Житомирі про визнання протиправними та недійсними податкових повідомлень - рішень ,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Стандарт" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про визнання протиправними та недійсними податкових повідомлень-рішень ДПІ у м.Житомирі № 0003182301 від 10.10.2011 р. про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 16335 грн. за основним платежем та 1152 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0003192301 від 10.10.2011 р. про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 93551 грн. за основним платежем та 17510 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2011 року позов задоволено.

В апеляційній скарзі ДПІ у м.Житомирі просить скасувати вказану постанову через порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та ухвалити нове рішення про відмову в позові. Зазначає, що реальне отримання від контрагентів маркетингових, рекламних та інших послуг з просування товару позивачем не доведено.

Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судом встановлено, що ДПІ у м.Житомирі проведено планову виїзну перевірку ТОВ "Стандарт" з питань дотримання податкового законодавства за період з 30.06.2010 р. по 30.06.2011 р., валютного та іншого законодавства за період з 30.06.2010 р. по 30.06.2011 р., за результатами якої складено акт № 4231/23-1/20429478/0110 від 22.09.2011 р.

В акті зазначено про порушення позивачем, зокрема, п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємства" від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР (із змінами і доповненнями) та п.138.2 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755 (зі змінами та доповненнями), в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток на загальну суму 93551,00 грн., у т. ч.: 9 місяців 2010 р. - 38220,00 грн.; за 2010 р. - 70037,00 грн.; за 1 квартал 2011 р. - 19089,00 грн.; за 2 квартал 2011 р. - 4425,00 грн. та порушення п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР (зі змінами та доповненнями) та п.198.1, п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість в сумі 16335 грн., у т.ч. по періодах: липень 2010 р. - 1369,00 грн.; вересень 2010 р. - 858,00 грн.; жовтень 2010 р. - 788,00 грн.; грудень 2010 р. - 1572,00 грн.; лютий 2011 р. - 992 грн.; березень 2011 р. - 6908,00 грн.; квітень 2011 р. - 924,00 грн.; травень 2011 р. - 2774,00 грн.; червень 2011 р. - 150,00 грн.

Податковими повідомленнями-рішеннями № 0003182301 від 10.10.2011 р. підприємству збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 16335 грн. за основним платежем та нараховано 1152 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0003192301 від 10.10.2011 р. позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 93551 грн. за основним платежем та нараховано 17510 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Рішенням Державної податкової адміністрації України у Житомирській області від 07.11.2011 р. № 23390/Б-С/25-009 вказані податкові повідомлення-рішення залишені без змін.

Перевіркою встановлено, що за період з 01.07.2010 р. по 30.06.2011 р. ТОВ "Стандарт" задекларовано суму податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 6476851 грн. Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.07.2010 р. по 30.06.2011 р. встановлено його завищення на загальну суму 16335 грн., оскільки до складу податкового кредиту віднесено ПДВ по отриманих послугах по передпродажній підготовці товарів від ТОВ "ЕКО", послуг по просуванню товару в мережі покупця від ЗАТ "Ритейлингова компанія "Євротек" та інформаційно-консультаційні та маркетингові послуги від ДП "Гарантія-Маркет", які вже були реалізовані в сумі 16335 грн.

Відповідно до п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, із змінами і доповненнями, чинного до 01.01.2011 р. податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 % від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.6.1 ст.6 та ст.81 цього Закону, протягом такого звітного періоду, в тому числі, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Підпунктом 7.4.5. пункту 7.4. статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до п.198.1., 198.2. ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, в тому числі, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п.198.3. ст.198 ПК України).

Згідно п.198.6. ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст.201 цього Кодексу.

За змістом п.201.1. ст.201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках визначені обов'язкові реквізити.

З матеріалів справи вбачається, що 16.10.2007 р. між ТОВ "ЕКО" - постачальником та ТОВ "Стандарт" - покупцем укладено договір про поставку № 8-ж/3771 К від 16.10.2007 р. до 31.12.2008 р., за яким постачальник зобов'язався передати товари у власність покупця, а останній в порядку і строки, встановлені договором, зобов'язався прийняти товари та оплатити їх. Ціни на товари, які постачаються постачальником у відповідності до договору, вказані в додатку № 1 або прайс-листі до договору, які є невід'ємною частиною договору.

За договором № 01/03/10 про надавання послуг від 01.03.2010 р. ТОВ "ЕКО", як виконавець, взяло на себе зобов'язання надати ТОВ "Стандарт", як замовнику, маркетингові послуги та послуги по передпродажній підготовці товару, поставленого замовником згідно договору поставки № 3771к від 16.10.2007 р. в торговій мережі виконавця за напрямками, погодженими сторонами в цьому договорі, а замовник зобов'язується своєчасно прийняти такі послуги та оплатити їх відповідно до умов договору. Предметом надання послуг є товар торгівельних марок: Грінфілд, Жокей, Жардин, Пр.Нурі, Гіта, Канді, Ява, Тесс. Строк надання послуг дорівнює строку дії договору. Надання послуг проводиться виконавцем у відповідності до умов даного договору, додаткових угод та додатків до нього. Факт надання послуг засвідчується підписаним уповноваженими представниками сторін актом виконаних робіт. Оплата послуг виконавця здійснюється замовником у безготівковій формі, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок виконавця, вказаний у цьому договорі на підставі виставленого рахунку. Згідно протоколу розбіжностей від 01.03.2010 р. виконавець на вибір замовника надає наступні маркетингові послуги та послуги по передпродажній підготовці товару: послуги по розміщенню продукції в місцях продажу, послуги по розміщенню продукції на додатковому обладнанні, оперативного поповнення обсягів товарів та стелажах, розміщення інформації про товар, найбільш вигідне порівняно з конкурентами розміщення або позиціювання товарів на торгівельному, касовому та іншому обладнанні або конструкціях. Крім того, до даного договору укладено додаткову угоду від 01.02.2011 р., якою внесено зміни щодо оплати послуг та порядку розрахунків.

Угодами про зарахування зустрічних однорідних вимог від 05.03.2011 р. сторони шляхом проведення заліку зустрічних однорідних вимог зменшили взаємні заборгованості на суму 37163 грн.

Факт надання послуг підтверджується податковими накладними, актами здачі-прийняття робіт (надання послуг).

Додатковою угодою № 1 від 31.12.2009 р. до договору про надання маркетингових, рекламних та інших послуг № М0108/09 від 02.04.2009 р. "Ритейлингова компанія "Євротек" та ТОВ "Стандарт" дійшли згоди розірвати договір та припинити надання послуг за договором з 01.01.2010 р.

01.01.2010 р. між ЗАТ "Ритейлингова компанія "Євротек" та ТОВ "Стандарт" укладений договір № М 0277/10 про надання маркетингових, рекламних та інших послуг, за яким ЗАТ "Ритейлингова компанія "Євротек" (виконавець) взяло на себе зобов'язання надавати позивачу послуги з реклами, маркетингового дослідження ринку товарів, що поставляються останнім за договором поставки № Т 0269/09 від 02.04.2009 р. та інші послуги, а позивач зобов'язався такі послуги оплатити. Додатками № 1, № 2, № 3 від 01.01.2010 р. визначено перелік, вартість і умови надання, виконавцем маркетингових, рекламних послуг і послуг із просування товару, строки, умови оплати наданих виконавцем послуг до договору про надання маркетингових, рекламних та інших послуг № М 0277/10 від 01.01.2010 р.

За договором № ВЗ 689 про надання послуг від 01.01.2010 р. в порядку та на умовах визначених цим договором позивач (замовник) доручає ДП "Гарантія-Маркет" (виконавцеві), а виконавець зобов'язується надати замовнику за плату інформаційно-консультаційні, організаційні та маркетингові послуги стосовно товарів (далі -товар), поставлених замовником згідно з договором № 689 від 01.01.2010 р. (далі - договір постачання) в мережу магазинів виконавця "Фуршет", вказаних в Додатку № 1 до цього договору та виконати ряд певних дій по просуванню цього товару на ринок України. До даного договору складено Додаток № 2.

30.12.2010 р. за договором поставки № Т0852/10 (бакалія і продовольчі товари) позивач, як постачальник, прийняв на себе зобов'язання поставляти і передавати у власність покупцеві (ЗАТ "Ритейлингова компанія "Євротек"), а покупець зобов'язується приймати і оплачувати товари за ціною та в асортименті, погоджених сторонами в комерційних специфікаціях, що є невід'ємною частиною даного договору і в кількості, передбаченій замовленнями на товар. Додатковою угодою від 30.12.2010 р. сторони визначили особливі умови поставки товару. Відповідно до умов даного договору сторони склали графік поставки товару, комерційні специфікації на товар № 1, № 2, № 3.

За договором № М 0428/11 про надання маркетингових, рекламних та інших послуг від 01.01.2011 р. ЗАТ "Ритейлингова компанія "Євротек" (виконавець) взяло на себе зобов'язання надавати позивачу послуги з реклами, маркетингового дослідження ринку товарів, що поставляються останнім за договором поставки від 01.01.2011 р. та інші послуги, а позивач зобов'язався такі послуги оплатити. Предмет договору відповідає предмету договору № М 0277/10 про надання маркетингових, рекламних та інших послуг від 01.01.2010 р. Додатками № 1, № 2, № 3 від 01.01.2011 р. визначено перелік, вартість і умови надання, виконавцем маркетингових, рекламних послуг і послуг із просування товару, строки, умови оплати наданих виконавцем послуг до договору про надання маркетингових, рекламних та інших послуг № М 0428/11 від 01.01.2011 р.

З договорів вбачається, що послуги з боку ТОВ "Еко", ЗАТ "Ритейлингова компанія "Євротек", ДП "Гарантія-Маркет" стосувалися товарів, поставка/продаж яких є господарською діяльністю підприємства, придбані послуги безпосередньо впливали на результати діяльності підприємства з продажу товарів та направлені на отримання доходу.

Надання послуг за договорами підтверджується податковими накладними, актом надання послуг, рахунком на оплату, платіжним дорученням.

Податковий кредит позивача по отриманим послугам повністю підтверджено податковими накладними, які відповідають вимогам податкового законодавства та відображають зміст господарських операцій, в результаті яких вони складені, а тому позивачем правомірно віднесено до складу податкового кредиту суму податку на додану вартість, сплачену за отримані послуги по передпродажній підготовці товарів від ТОВ "Еко", послуг по просуванню товару в мережі покупця від ЗАТ "Ритейлінгова компанія "Євротек" та інформаційно-консультативні та маркетингові послуги від ДП "Гарантія-Маркет".

Стосовно податкового повідомлення-рішення № 0003192301 від 10.10.2011 р. слід зазначити наступне.

Відповідно до п.5.1. ст.5 Закону "Про оподаткування прибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Підпунктом 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Підпунктом 5.4.4. пункту 5.4. статті 5 Закону передбачено, що до валових витрат включаються витрати платника податку на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) такими платниками податку.

Відповідно до підпункту 138.10.3. пункту 138.10. ст.138 ПК України до складу інших витрат включаються витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, в тому числі, витрати на оплату праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів; інше.

Згідно п.139.1.9. п.139.1. ст.139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

З матеріалів справи вбачається, що у 2010 р. позивачем укладено з фізичними особами-підприємцями ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12 договори про надання інформаційно-дослідницьких послуг та послуг з мерчандайзингу на території Житомирської області. Предметом надання послуг є продукція торгових марок ТМ "Грінфілд", ТМ "Жокей", ТМ ", ТМ "Гіта", ТМ "Канді", ТМ "Нурі", ТМ "Ява", ТМ ", ТМ "Приправка", ТМ "КАМА", ТМ "Помідора", ТМ ", ТМ "Холідей", ТМ "Квітень", ТМ "Київська макаронна фабрика", ТМ Festa", ТМ "Реґіна", ТМ "Диканька", ТМ "Майола".

Напрямками надання послуг є: збір, ведення та підготовка статистичної звітності по реалізації замовником товарів, а також своєчасне оформлення документів стосовно недоїмки, псування матеріальних цінностей і передача відповідної інформації до бухгалтерії та до відділу збуту Замовника; надання інформації щодо запланованого продажу товару та про фактичні обсяги продажу товару; контроль за роботою торгових агентів, контроль за розповсюдженням товару, цінами на товар та дотримання правил та порядку розміщення товару у контрагентів; можливість, доцільність та ефективність проведення рекламних компаній по відношенню до товару; розширення групи клієнтів, що споживають товар, забезпечення нових замовлень на поставку товарів, щоденний прийом та формування замовлень на поставку товарів та контроль за їх виконанням; розробка найефективнішого плану відвідування клієнтів торговими агентами, пошук та вивчення потенційних споживачів товару.

Факт надання послуг за вказаними договорами підтверджується актами приймання наданих послуг; звітами по проведеній роботі приватних підприємців; видатковими касовими ордерами.

За наслідками роботи фізичних-осіб підприємців позивач збільшив коло покупців товару, активізувавши свою господарську діяльність. Надані послуги відповідають витратам на передпродажні та рекламні заходи у розумінні п.п.5.4.4. п.5.4. ст.5 Закону та їх фактичне надання підтверджено актами приймання наданих послуг, вказані витрати є економічно обґрунтованими, спрямовані на підтримку та підвищення попиту на товари, та безпосередньо пов'язані з господарською діяльністю позивача.

ТОВ "Стандарт" підтвердило економічну вигоду від продажу товару та зростання прибутку.

Таким чином, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ТОВ "Стандарт".

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду та не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлене із дотриманням судом норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст.195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Житомирі залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративногго суду від 27 грудня 2011 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик

судді: (підпис) (підпис) Г.І. Майор Є.В.Одемчук

З оригіналом згідно: суддя


А.Ю.Бучик

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Товариство з обмеженою відповідальністю "Стандарт" вул.Кооперативна,18,м.Житомир,10000

3- відповідачу Державна податкова інспекція в м.Житомирі пл.Перемоги,2,Житомир,10014

Дата ухвалення рішення26.03.2012
Оприлюднено31.10.2012
Номер документу26950903
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та недійсними податкових повідомлень - рішень

Судовий реєстр по справі —0670/11164/11

Постанова від 27.12.2011

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні