ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2012 р. Справа № 2а/0470/17983/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіРищенко А. Ю. при секретаріСавчук Р.В., за участю: представника позивача представника відповідача Пристромко М.П., Синиця Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна» до Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області про встановлення відсутності повноважень та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
15.12.2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Покровської міжрайонної державної податкової інспекції у Дніпропетровській області про встановлення відсутності повноважень та скасування податкових повідомлень-рішень.
Ухвалою суду від 12.04.2012 року було допущено правонаступництво та замінено первинного відповідача - Покровську міжрайонну державну податкову інспекцію у Дніпропетровській області її правонаступником - Східно-Дніпровською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки дотримання позивачем податкового законодавства при фінансово-господарських відносинах з ТОВ «Літіс Групп» та ТОВ «Золотий Колос» у січні та лютому 2011 року відповідачем були зроблені протиправні висновки щодо виявлених правопорушень вимог чинного законодавства під час укладення правочинів із вказаними контрагентами. На підставі акту перевірки відповідачем було прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000302340 від 14.07.2011 року, відповідно до якого було нараховане грошове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість в сумі 319 306, 98 грн. та штрафних санкцій в сумі 2, 00 грн.
Просить суд встановити відсутність компетенції Покровської міжрайонної державної податкової інспекції у Дніпропетровській області щодо висновків, викладених в акті позапланової документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна» від 24.06.2011 року № 253/23/32082681; скасувати податкове повідомлення-рішення Покровської міжрайонної державної податкової інспекції у Дніпропетровській області № 000302340 від 14.07.2011 року, згідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна» було донараховано 319 306, 98 грн. податку на додану вартість та 2 гривні штрафних санкцій, що прийняте на підставі акту позапланової документальної невиїзної перевірки від 24.06.2011 року № 253/23/32082681 щодо дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна» податкового законодавства при фінансово-господарських відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Літіс Групп» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Золотий Колос» у січні 2011 року.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав повністю та пояснив обставини справи таким чином, як вони викладені вище.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав у повному обсязі, та пояснив, що відповідачем була проведена позапланова документальна невиїзна перевірка позивача на підставах, встановлених чинним законодавством, за результатами перевірки на підставі Акту перевірки були зроблені правомірні висновки та прийнято обґрунтоване податкове повідомлення-рішення, яке не підлягає скасуванню. Крім того, представник відповідача зазначив, що позивачем було надано неповний пакет первинних документів, дослідження яких мало важливе значення під час проведення перевірки.
Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним у задоволенні позову відмовити повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що у період з 03.06.2011 року по 18.06.2011 року Покровською міжрайонної державною податковою інспекцією Дніпропетровської області було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна», код ЄДРПОУ - 32082681 (далі - ТОВ «Стандарт Україна») з питань дотримання вимог податкового законодавства при фінансово-господарських відносинах з ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) та ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774), проведених у січні та лютому 2011 року.
Як вбачається з Акту від 24.06.2011 року № 253/23/32082681 перевірку було проведено на підставі направлення від 03.06.2011 року № 134/23, повідомлення про дату початку перевірки та місце проведення такої перевірки, копія наказу Покровської міжрайонної державної податкової інспекції від 03.06.2011 року № 95 на перевірку були вручені позивачу під розписку - 03.06.2011 року.
Зі змісту ст. 75 Податкового кодексу України вбачається, що органи державної податкової служби мають право проводити документальну позапланову невиїзну перевірку: предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, дотримання валютного та іншого законодавства, та яка проводиться на підставі податкових декларацій, фінансової та іншої звітності, первинних документів, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації; яка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом; яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Особливості проведення документальної невиїзної перевірки передбачені ст. 79 Податкового кодексу України. Так, згідно з п. 79.1 цієї статті документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст. ст. 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Пунктом 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Як зазначає відповідач Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська було направлено на адресу Покровської міжрайонної державної податкової інспекції акт від 13.05.2011 року за № 589/233/32058774 «Про результати документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774) в частині дотримання вимог податкового та іншого законодавства з податку на додану вартість за лютий 2011 року», в якому зазначені правочини, які мають ознаки нікчемності здійснені ТОВ «Золотий колос» з переліком контрагентів, одним з яких є підприємство - покупець ТОВ «Стандарт Україна» у сумі податку на додану вартість 127 320, 83 грн. за лютий 2011 року.
Проте, на запит відповідача щодо необхідності надання документів з питань підтвердження взаємовідносин з Товариством з обмеженою відповідальністю «Золотий колос», позивачем було надано не повний пакет документів, а саме не були надані такі документи:
копії товарно-транспортних накладних на транспортування товарно-матеріальних цінностей, отриманих згідно видаткових накладних № 02/02 від 02.02.2011 року та № 08/02 від 08.02.2011 року;
копії накладних на оприбуткування в склад товарно-матеріальних цінностей, одержаних по видаткових накладних № 02/02 від 02.02.2011 року, № 07/02 від 07.02.2011 року та № 08/02 від 08.02.2011 року;
копії накладних на видачу зі складу товарно-матеріальних цінностей, одержаних по вищевказаним видатковим накладним; копія акту на використання товарно-матеріальних цінностей, отриманих по видатковій накладній від 02.02.2011 року № 02/02;
пояснення посадових осіб ТОВ «Стандарт Україна» щодо транспортування товарно-матеріальних цінностей, отриманих по видаткових накладних № 02/02 від 02.02.2011 року, № 07/02 від 07.02.2011 року та № 08.02.2011 року;
пояснення працівників ТОВ «Стандарт Україна», а саме: начальника ділянки Ульяновка ОСОБА_6, механіка ОСОБА_7 та начальника ділянки ОСОБА_8 щодо місця отримання товарно-матеріальних цінностей та осіб, які постачали товарно-матеріальні цінності.
Крім того, відповідач вказав на те, що від Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська надійшов Акт № 1694/23-3/37276346 від 13.05.2011 року «Про результати невиїзної документальної перевірки ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) з питань правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період грудень 2010 року, по січень, лютий, березень 2011 року», в якому зазначені правочини, які мають ознаки нікчемності здійснені ТОВ «Літіс Групп» в січні 2011 року з контрагентами, одним з яких є підприємство-покупець ТОВ «Стандарт Україна» у сумі податку на додану вартість у розмірі 191 986, 15 грн.
Позивач також не надав на запит відповідача усіх необхідних документів, а саме:
копій накладних на оприбуткування в склад товарно-матеріальних цінностей, одержаних по видаткових накладних № 11 від 11.01.2011 року, № 11/1 від 11.01.2011 року та № 11/2 від 11.01.2011 року;
копій накладних на видачу зі складу товарно-матеріальних цінностей, одержаних по вищевказаним видатковим накладним;
пояснень посадових осіб ТОВ «Стандарт Україна» щодо транспортування товарно-матеріальних цінностей, одержаних по видатковим накладним № 11 від 11.01.2011 року № 11/1 від 11.01.2011 року, № 11/2 від 11.01.2011 року;
пояснень начальника ділянки Ульяновка ОСОБА_6 щодо місця отримання товарно-матеріальних цінностей та осіб, які постачали товарно-матеріальні цінності;
оборотно-сальдові відомості за період січень-травень 2011 року (помісячно) по рах. 631;
дані ж/о № 6 за період січень-травень 2011 року (помісячно);
копії платіжних документів, по яких здійснювались розрахунки з ТОВ «Золотий колос» та ТОВ «Літіс Групп»;
дані рахунків (клас 2 «Запас»), по яких відображено рух товарно-матеріальних цінностей, отриманих від ТОВ «Золотий колос» та ТОВ «Літіс Групп» за січень-травень 2011 року (помісячно);
пояснення посадової особи, відповідальної за ведення фінансової та податкової звітності щодо бухгалтерських проводок, якими відображено використання вищевказаних товарно-матеріальних цінностей в бухгалтерському обліку, щодо включення товарно-матеріальних цінностей, отриманих від ТОВ «Золотий колос» та ТОВ «Літіс Групп» до складу валових витрат.
Отже, на підставі отриманих відомостей, у зв'язку з відсутністю необхідних документів, відповідачем, згідно доповідної записки (висновку) начальника відділу податкового контролю юридичних осіб № 140/23 від 01.06.2011 року було прийнято рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки.
Так, відповідно до вимог ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:
за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;
виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;
розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;
щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;
отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні;
органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок не укладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.
Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах порушеної кримінальної справи.
Працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться органами державної податкової служби, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні. Перевірки платників податків податковою міліцією проводяться у межах повноважень, визначених законом, та у порядку, передбаченому Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінально-процесуальним кодексом України та іншими законами України.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.
Порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Отже, з урахуванням відсутності необхідних документів, які підтверджуються взаємовідносини ТОВ «Стандарт Україна» з ТОВ «Літіс Групп» та ТОВ «Золотий колос», наявністю рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача у відповідача були всі законні підстави для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу України, у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Так, повідомлення від 03.06.2011 року № 10 про дату початку перевірки та місце проведення такої перевірки, копія наказу Покровської міжрайонної державної податкової інспекції від 03.06.2011 року № 95 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Стандарт Україна» були вручені позивачу - 03.06.2011 року під розписку та 03.06.2011 року було пред'явлено направлення на перевірку № 134/23. Копії вказаних документів на проведення перевірки наявні в матеріалах справи.
Для проведення перевірки своєчасності відображення в обліку та звітності операцій по фінансово-господарських відносинах з контрагентами-постачальниками за січень, лютий 2011 року ТОВ «Стандарт Україна» було надано такі документи:
статут ТОВ «Стандарт Україна»;
свідоцтво про державну реєстрацію;
довідка про включення до ЄДРПОУ;
свідоцтво платника податку на додану вартість;
договір оренди земельних ділянок, договір позики основних засобів;
книга обліку основних засобів, свідоцтво про реєстрацію автотранспортних засобів;
договір купівлі-продажу, укладені з ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37236346) та ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774) за період січень, лютий 2011 року;
видаткові накладні, рахунки-фактури, товарно-транспортні накладні, податкові накладні отримані від ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) та ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774) за період січень, лютий 2011 року;
касові документи (касова книга, прибуткові та видаткові касові ордера) за січень-травень 2011 року;
оборотно-сальдові відомості по рах. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», відомість операцій по рах. 631 (постачальники) за період січень-квітень 2011 року (аналітичний рахунок 000327 ТОВ «Літіс Групп», 000330 ТОВ «Золотий колос»);
журнал реєстрації бланків суворої звітності-довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей;
відомість операцій по рахунку 2011 «Сировина і матеріали» за період січень, лютий 2011 року;
акти на списання товарно-матеріальних цінностей за період - січень 2011 року;
відомість операцій по рах. 2031 «Паливо на складі» за період лютий 2011 року;
відомість операцій по рах. № 127 «Інші матеріальні активи» за січень, лютий 2011 року;
реєстри отриманих та виданих податкових накладних за період січень, лютий 2011 року;
декларація з податку на додану вартість за період січень, лютий 2011 року.
За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено Акт перевірки від 24.06.2011 року № 253/23/32082681 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства» та встановлені наступні порушення ТОВ «Стандарт Україна» вимог чинного законодавства, а саме:
ч. 1 ст. 203, 215, 216, 228 ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочинів вимог, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених за січень 2011 року по ланцюгу з ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) та лютий 2011 року по ланцюгу з ТОВ «Золотий колос»;
п. 198.1 та п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України, у зв'язку із чим підприємством було занижено суму податку на додану вартість за січень 2011 року в сумі 188 037, 48 грн. та лютий 2011 року в сумі 131 269, 50 грн.;
відсутність права на формування валових витрат по операціях з ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) за січень 2011 року на загальну суму 959 930, 75 грн. та ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774) за лютий 2011 року на загальну суму 636 604, 16 грн.
На підставі вказаного Акту перевірки відповідачем було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000302340 від 14.07.2011 року на суму основного платежу - 319 306, 98 грн. та суми штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2, 00 грн.
Позивач не погодився із викладеними в акті перевірки висновками та подав свої заперечення від 04.07.2011 рок у № П-04/07-2011 щодо неправомірності висновків акту перевірки, які були залишені відповідачем буз задоволення, про що отримано відповідь від 08.07.2011 року № 4002/7/23-08.
Також позивач не погодився із винесеним податковим повідомленням-рішенням та 25.07.2011 року оскаржив останнє в порядку адміністративного оскарження до Державної податкової адміністрації Дніпропетровської області. Проте, рішенням Державної податкової адміністрації Дніпропетровської області від 22.09.2011 року № 28021/10/25-008 остання відмовила позивачу у задоволенні скарги в частині донарахування по сплаті податку на додану вартість в сумі 319 306, 98 грн. та штрафних санкцій в сумі 2, 00 грн.
07.10.2011 року позивач оскаржував вказане податкове повідомлення-рішення до Державної податкової адміністрації України, яка рішенням від 01.12.2011 року відмовило у задоволенні скарги та залишило податкове повідомлення-рішення № 0000302340 від 14.07.2011 року з урахуванням рішення Державної податкової адміністрації в Дніпропетровській області від 22.09.2011 року № 28021/10/25-008 в силі.
За результатами дослідження матеріалів справи, даних Акту перевірки від 24.06.2011 року № 253/23/32082681 судом було встановлено, що при перевірці податкової звітності, наданої до Покровської міжрайонної державної податкової інспекції за січень 2011 року, останньою було встановлено, що ТОВ «Стандарт Україна» було надано до Покровської міжрайонної державної податкової інспекції декларацію з податку на додану вартість від 15.02.2011 року, реєстраційний номер - 9000273795, податкові зобов'язання складають - 214 510, 00 грн., податковий кредит - 191 560, 00 грн.
Перевіркою правильності визначення податкового кредиту за січень 2011 року відповідачем було встановлено, що відповідно до наказу Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 року № 266 «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкового кредиту в розрізі контрагентів за січень 2011 року відповідачем було виявлено відхилення по ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) в сумі 191 986, 15 грн.
Так, при взаємодії органів Державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська було надіслано відповідачу акт невиїзної документальної перевірки ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ - 37276346) від 13.05.2011 року № 1694/23/-3/37276346 (електрона копія) з питання правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період грудень 2010 року по січень, лютий, березень 2011 року. Основним видом діяльності ТОВ «Літіс Групп» є посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Літіс Групп» та ТОВ «Стандарт Україна» уклали 11.01.2011 року договір № 11 купівлі-продажу, відповідно до якого ТОВ «Літіс Групп» зобов'язується поставити продукцію в асортименті, кількості, якості у власність ТОВ «Стандарт Україна», ТОВ «Стандарт Україна» зобов'язується прийняти товар на умовах договору.
Сума договору становить 532 760, 90 грн., в тому числі податок на додану вартість у розмірі 88 793, 48 грн. Оплата здійснюється шляхом безготівково розрахунку, поставка здійснюється на умовах EXW - Склад постачальника.
11.01.2011 року ТОВ «Літіс Групп» з позивачем також були укладені договори купівлі-продажу № 11/1, № 11/2, на суми 23 692, 02 грн., в тому числі податок на додану вартість у сумі - 3 948, 67 грн., та 595 463, 98 грн., в тому числі податок на додану вартість - 99 244, 00 грн. відповідно.
Так, під час проведення перевірки ТОВ «Літіс Групп» не були надані перевіряючи необхідні документи, що підтверджують право власності на товар, який постачається, зокрема, акти приймання-передачі товару, копії транспортних та супроводжувальних документів, товарно-транспортних накладних, інших документів, що свідчать про транспортування товару. Отже, в ході проведення перевірки не встановлено факту передачі товарів від продавця до покупця, в зв'язку із відсутністю актів приймання-передачі товару та відсутністю документів бухгалтерського та податкового обліку з боку ТОВ «Літіс Групп». Тому, Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Дніпропетровську були зроблені висновки, що ТОВ «Літіс Групп» порушені вимоги Цивільного кодексу України щодо правомірності укладених правочинів, проведення господарських операцій, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними.
Крім того, при перевірці податкової звітності, наданої відповідачу за лютий 2011 року було встановлено, що ТОВ «Стандарт Україна» надано до Покровської міжрайонної державної податкової інспекції декларацію з податку на додану вартість від 19.03.2011 року, податкові зобов'язання складають 187 431, 00 грн., податковий кредит - 167 751, 00 грн.
Перевіркою правильності визначення податкового кредиту за лютий 2011 року встановлено, що при співставленні податкового кредиту в розрізі контрагентів за лютий 2011 року виявлено відхилення по ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774) в сумі 127 320, 83 грн.
Так, як вбачається з матеріалів справи, 02.02.2011 року, 07.02.2011 року ТОВ «Золотий колос» та ТОВ «Стандарт Україна» були укладені договори купівлі-продажу № 202/1, № 702/1, 08.02.2011 року був укладений договір про поставку матеріалів № 802/11.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська було надіслано на адресу відповідача акт від 13.05.2011 року № 589/233/32058774 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Золотий колос» (код ЄДРПОУ - 32058774) з питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та плати податку на додану вартість за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року» (електрона копія).
Так, в ході проведення перевірки матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено, що ТОВ «Золотий колос» не знаходиться за податковою адресою, не виявлено жодних первинних та бухгалтерських документів: договорів, накладних, товарно-транспортних, податкових накладних, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, банківських виписок та будь-яких інших первинних бухгалтерських документів, регістрів бухгалтерського обліку, що засвідчують здійснення господарської діяльності. Отже, на момент перевірки первинні та інші документи були відсутні.
Суд вважає за необхідне зазначити, що дійсно відповідно до п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, послуг.
Отже, для цілей перевірки дотримання вимог податкового законодавства та можливого визначення грошових зобов'язань у разі неналежного дотримання платником податків цього законодавства, контролюючому органу у даному випадку первинно слід встановити зміст та реальність господарської операції.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
При цьому, податковий облік формують не самі по собі цивільні правочини, а саме господарські операції, тобто фактичний рух активів та/або зміни власного капіталу чи зобов'язань платника податку. Тобто, факт вчинення певних господарських операцій, та правомірність подальшого відображення (проведення) їх у бухгалтерському та податковому обліку, можливо досліджувати лише на підставі вивчення та дослідження первинних документів платника податків, наявність та законність складення яких, як фактично, так і юридично, буде підтвердженням здійснення таких операцій.
Товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом відповідно до ст. 11 Наказу Мінтрансу від 14.10.1997 № 363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», повинен виписувати замовник (вантажовідправник). Крім того Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).
У позивача під час проведення перевірки були відсутні необхідні первинні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій з зазначеними контрагентами.
Податковим органом в акті зроблено висновок про наявність ознак нікчемності правочинів, укладених позивачем із зазначеними контрагентами, що ґрунтувався на відсутності необхідних первинних документів.
Як зазначив відповідач, основною підставою для вищевказаних висновків щодо наявності ознак нікчемності укладених договір стали неналежно оформлені постачальниками товарно-транспортні накладні, невірно визначені умови поставки товару, а також відсутність у постачальників, на момент укладення угод за даними податкового та статистичного обліку, трудових ресурсів, відсутність складських приміщень.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 000302340 від 14.07.2011 року є винесеним правомірно та скасуванню не підлягає.
Таким чином, суд приходить до висновку, що у задоволенні даного адміністративного позову необхідно відмовити повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Україна» до Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області про встановлення відсутності повноважень та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.
Повний текст постанови складений 17.09.2012 року.
Суддя А. Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27010852 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні