ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" жовтня 2012 р. Справа № 2а-2887/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитин Н.М.
при секретарі судового засідання Жовнірович О.С.
за участю представника позивача Урядко Р.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Долинської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області до Болехівського фермерського господарства "Мрія" про стягнення заборгованості в сумі 1147,67 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
17.09.2012 року Долинська об'єднана державна податкова інспекція Івано-Франківської області (надалі-позивач), звернулася в суд з позовом до Болехівського фермерського господарства "Мрія" (надалі -також відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 1147,67 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має податкову заборгованість яка виникла за період з 01.04.2011 року по 10.09.2012 року у розмірі 1147,67 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями по податку на прибуток.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов та просив задовольнити позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду справи, на адресу суду надав заперечення на позовну заяву, в якій зазначив, що не має змоги прибути в судове засідання.
В письмових запереченнях представник відповідача позов заперечив, вважає позовні вимоги безпідставними з огляду на те, що податковий борг, встановлений на підставі постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду та виданого виконавчого листа № 2-а-3244 від 25.12.2008р., який сплачено відповідно до постанови про закінчення виконавчого провадження від 18.11.2011р. Вважає, що нарахування пені на податковий борг, відповідно до ст. 14 Податкового кодексу України є безпідставним, а позов не підлягає до задоволення.
На підставі ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, яка передбачає, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши письмові заперечення відповідача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Болехівське фермерське господарство "Мрія" зареєстроване виконавчим комітетом Болехівської міської ради Івано-Франківської області 12.10.1994 року як юридична особа, індетифікаційний код 22173304 (а.с. 7), та взятий на облік як платник податків 15.10.1994 року (а.с. 6).
Податковий кодекс України (далі - ПК України), який набув чинності з 01.01.2011року, регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно облікової картки платника за відповідачем рахується заборгованість по податку на прибуток, а саме пеня, яка нараховувалась відповідачу в період часткового погашення податкової заборгованості встановленої на підставі постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду № 2-а-3244/08.
Як вбачається з облікової картки платника, відповідач частками сплачував податковий борг за минулий період з 15.04.2011 року по 28.11.2011 року, відповідно позивач на підставі ст. 129 Податкового кодексу України проводив нарахування пені за вказаний період. Тобто пеня нараховувалась з квітня 2011 року по 30 листопада 2011 року.
Станом на 30.12.2011 року пеня становить 1147,67 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки та довідкою про суму боргу платника податків (а.с. 9,12-13).
Відповідно до Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Згідно п.п 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня закінчується нараховуватись у відповідності до п.п. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України у день зарахування коштів на відповідний рахунок
органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Беручи до уваги вищенаведене, позивачем підставно нараховувалась пеня у період з квітня 2011 року по листопад 2011р. в розмірі 1147,67 грн. Як вбачається з облікової картки платника податків після погашення податкового боргу відповідачем пеня не нараховувалась.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПК України), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПК України).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПК України).
Податковим кодексом України (далі - ПК України) встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Приписами ПК України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.
Відповідно до статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Посилання представника відповідача на норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є неналежним, оскільки нарахування пені почалось з 01.04.2011 року, тому позивач підставно керувався нормами Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.
Суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з відповідача - Болехівського фермерського господарства "Мрія" (ідентифікаційний код 22173304, місцезнаходження -77503, Івано-Франківська область, м.Болехів, вул. Степанівни, 20) в дохід Державного бюджету України 1147 (одну тисячу сто сорок сім) гривень 67 копійок податкового боргу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ Микитин Н.М.
Постанова складена в повному обсязі 22.10.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27011842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні