Постанова
від 17.10.2012 по справі 2а-4611/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2012 року 2а-4611/12/1070

Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київській області Державної податкової служби до Приватного підприємства «ТЛК-Автотранс»про стягнення податкової заборгованості, -

В СТ А Н О В И В:

ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області звернулась до суду з позовом про стягнення з ПП «ТЛК-Автотранс»податкової заборгованості в сумі 18276,20 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за відповідачем рахується заборгованість в загальній сумі 18276,20 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою суми податкового зобов'язання визначеного самостійно платником податку так і податковим органом. Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом але заборгованість до цього часу відповідачем не погашена, тому позивач звернувся до суду.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність та просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

ПП «ТЛК-Автотранс»зареєстровано Макарівською районною державною адміністрацією Київської області 10.08.2005 р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

На момент вирішення спору по суті відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування" і на даний час є боржником перед бюджетом.

Згідно ст. 2 Закону України «Про плату за землю»від 03.07.1992 р. № 2535-XII використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Відповідно до ст. 21 Закону України " Про оренду землі" від 06.10.1998 р. № 161-ХІV, орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю").

Згідно ст. 14. Закону України " Про плату за землю" від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ зі змінами та доповненнями, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідачем до ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області було подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плаката за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2011 р., в якій відповідач самостійно зазначив суму яку необхідно сплатити. Заборгованість до цього часу відповідачем не погашена.

Згідно п. 287.4. ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до ст. 17. Закону України " Про плату за землю" від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Судом встановлено, що співробітниками ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області були проведені перевірки своєчасності сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. За результатами яких складені Акти перевірки від 14.03.2012 р. №161/1503 та від 14.06.2011 р. №38/1503.

Перевірками виявлено, що відповідачем несвоєчасно сплачено орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень -рішень платниками податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001 р. № 253, із змінами та доповненнями, у разі виявлення порушень, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, орган державної податкової служби відповідно до вимог нормативно -правових актів, контроль за виконанням яких покладено на органи державної податкової служи, приймає та надсилає суб'єкту господарювання рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Пунктом 7.2 зазначеного вище Порядку передбачено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій складається на розраховану суму штрафних (фінансових) санкцій.

На підставі ст. 126 Податкового кодексу України заступником начальника Фастівської ОДПІ Київської області до відповідача було застосовано фінансові (штрафні) санкції по орендній платі та земельні ділянки державної і комунальної в сумі 91,22 грн., про що винесено податкове повідомлення -рішення від 14.06.2011 р. №0005671503 та донараховано штрафні санкції; в сумі 692,06 грн., про що винесено податкове повідомлення -рішення від 14.06.2011 р. №0005691503; в сумі 324,29 грн., про що винесено податкове повідомлення -рішення від 14.06.2011 р. №0005711503; в сумі 999,99 грн., про що винесено податкове повідомлення -рішення від 14.03.2012 р. №0005191503.

Таким чином, загальна сума податкового боргу до Приватного підприємства «ТЛК-Автотранс»перед бюджетом становить 18276,20 грн.

Згідно п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання зазначених вище вимог позивачем було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу №111 від 10.02.2011 р.

Оскільки, відповідач податкову заборгованість не сплатив, тому вказана сума підлягає стягненню.

Відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.п. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Доказів оскарження відповідачем в адміністративному чи судовому порядку податкових вимог суду не надано

Відповідно до п.п.20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Оскільки, відповідач податкову заборгованість не сплатив, тому вказана сума заборгованості підлягає стягненню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 94, 128, 158-163, 254 КАС України, суд,

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з до Приватного підприємства «ТЛК-Автотранс» (код ЄДРПОУ 33651608) до Державного бюджету України в особі Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київській області Державної податкової служби заборгованість в сумі 18276 (вісімнадцять тисяч двісті сімдесят шість) грн. 20 коп. (на р/р 33214812700380, одержувач УДКСУ у Києво-Святошинському районі, код 38010937, банк одержувача: ГУДКСУ в Київській області, МФО 821018, код платежу 5013050280).

Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України.

Суддя Щавінський В. Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2012
Оприлюднено02.11.2012
Номер документу27012018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4611/12/1070

Постанова від 17.10.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні