Постанова
від 18.10.2012 по справі 3349/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" жовтня 2012 р. 11 год. 53 хв.Справа № 2-а-3349/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Гомельчука С.В.,

при секретарі: Корнієнко Я.В.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до товариства з обмеженою відповідальністю "Новокаховська міська друкарня" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (далі- позивач, Фонд) звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Новокаховська міська друкарня" (далі - відповідач, ТОВ "Новокаховська міська друкарня", підприємство) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, суду пояснив, що згідно з даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік, поданого відповідачем, та відповідно до розрахунку Фонду середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 10 осіб, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, відповідач до 15 квітня 2012 року повинен був самостійно сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції у розмірі 10710 грн. та пеню за порушення терміну сплати цих санкцій в сумі 243 грн. 96 коп. Станом на 18 жовтня 2012 року заборгованість зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені на загальну суму 10953 грн. 96 коп. відповідачем не сплачена, а тому підлягає стягненню.

Представник ТОВ "Новокаховська міська друкарня" в судовому засіданні позов не визнала, просила відмовити у його задоволенні, мотивуючи тим, що у 2011 році відповідач звертався в усній формі до служби зайнятості з метою направлення йому інвалідів для працевлаштування, однак центром зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями не було спрямовано до ТОВ "Новокаховська міська друкарня" на роботу.

Заслухавши пояснення сторін, проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 1.03.1991 року № 875-ХІІ зі змінами та доповненнями (далі-Закон № 875-ХІІ) встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціальні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 19 Закону № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць.

Відповідно до статті 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, які використовують найману працю, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу.

Абзацом четвертим пункту 2 статті 19 Закону України "Про зайнятість населення"від 01.03.1991 року № 803-ХІІ із змінами та доповненнями (далі-Закон № 803-ХІІ) визначено право державної служби зайнятості направляти для працевлаштування на підприємства, в установи та організації всіх форм власності при наявності там вільних робочих місць інвалідів, які звертаються до служби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.

Статтею 20 Закону № 803-XII встановлено, що підприємства, установи і організації, незалежно від форм власності, їх службові особи зобов'язані сприяти проведенню державної політики зайнятості на основі:

додержання законодавства про працю, а також прийнятих відповідно до нього умов договорів та угод;

організації професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників, а також професійного перенавчання тих, хто підлягає вивільненню з виробництва, у тому числі інвалідів;

працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, в кількості, визначеній місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, та інвалідів у кількості, визначеній згідно із Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні";

На виконання вищенаведеної норми Закону № 803-XII наказом Міністерства праці та соціальної політики України "Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення" від 19 грудня 2005 року № 420, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 р. за № 1534/11814 затверджено форму звітності N 3-ПН "Звіт про наявність вакансій" та Інструкцію щодо заповнення, де передбачено, що підприємства, установи, організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання подають центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків при наявності вакансій вищезазначений звіт.

Відповідно до розділу 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України 19.12.2005 року № 420, зареєстрованої Міністерстві юстиції України 21.12.2005 року за N 1534/11814 (далі -Інструкція) у графі 15 наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, у рахунок річної броні, установленої місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, а також інвалідів, пенсіонерів, студентів та інших.

З огляду на викладене, суд вважає, що обов'язок по працевлаштуванню інвалідів покладається на роботодавців.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно поданого відповідачем до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік від 31 липня 2012 року, середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 10 осіб. Установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 місце. За невиконання нормативу працевлаштування інвалідів адміністративно-господарські санкції відповідача нараховують 10710 грн., що визначено ТОВ "Новокаховська міська друкарня" у вищевказаному звіті. У строк до 18 квітня 2012 року відповідачем не вжито заходів щодо погашення санкцій. У результаті чого, за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нарахована пеня на суму 243 грн. 96 коп. На час розгляду справи заборгованість ТОВ "Новокаховська міська друкарня" зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені складає 10953 грн. 96 коп.

Відповідно до повідомлення Новокаховського районного центру зайнятості від 09 серпня 2012 року № 01-17-1349 встановлено, що відповідач протягом 2011 року не надавав звіти форми № 3-ПН про наявні вакансії у ТОВ "Новокаховська міська друкарня" для інвалідів.

Таким чином, судом з'ясовано, що відповідачем не виконано обов'язку роботодавця щодо сприяння проведенню державної політики зайнятості, а саме працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту шляхом інформування центру зайнятості про створення спеціальних робочих місць та наявність вакансій для інвалідів та подання звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", а тому не здійснено належного працевлаштування інвалідів у рахунок нормативу робочих місць.

Згідно з ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів вжиття ТОВ "Новокаховська міська друкарня" всіх необхідних заходів щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та із забезпечення їх працею, зокрема, розміщення в газетах оголошень з пропозицією працездатним інвалідам звернутись до підприємства з питань щодо їх працевлаштування, розклеювання відповідних об'яв, участь у ярмарку вакансій служби зайнятості, що підтверджується документами, до суду не надано .

Оскільки товариством з обмеженою відповідальністю "Новокаховська міська друкарня" не виконано обов'язку роботодавця щодо працевлаштування інвалідів у 2011 році, а тому застосування до нього адміністративно-господарських санкцій та нарахування пені є правомірним.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів та їх задоволення.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ч.4 ст.94, ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд,-

постановив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Новокаховська міська друкарня", код ЄДРПОУ 36970985, на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарськи санкції у розмірі 10710 (десять тисяч сімсот десять) грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 243 (двісті сорок три) грн. 96 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 23 жовтня 2012 р.

Суддя Гомельчук С.В.

кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2012
Оприлюднено01.11.2012
Номер документу27012809
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3349/12/2170

Постанова від 18.10.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні