Постанова
від 17.10.2012 по справі 2а/2370/3551/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2012 року Справа № 2а/2370/3551/2012

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Руденко А.В.,

при секретарі -Чемерин І.В.,

за участю:

прокурора- Шкрьобки О.В.,

представника позивача - Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області -Мисана В.М. (за довіреністю),

представника відповідача -Козьміна В.М. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора міста Черкаси в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України та Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Сумгаїтська, 17/1»про стягнення штрафу у сумі 5100 грн. суд -

ВСТАНОВИВ:

13.09.2012р. до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся прокурор міста Черкаси в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України (позивач-1) та державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»з позовом до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Сумгаїтська, 17/1»про стягнення штрафу у сумі 5100 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами перевірки додержання вимог законодавства про електроенергетику Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Черкаській області складено акт № 08/30 -04 -2 -А від 13.01.2012 та внесено припис про усунення порушень № 08/30 -04 -1 -ПР від 13.01.2012р. У зв'язку з недопущенням державних інспекторів з енергетичного нагляду до проведення позапланового заходу з метою перевірки виконання припису Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області винесено постанову № 08/30 -04 -6 ПШ від 22.05.2012р. про накладення штрафу у сумі 5100 грн. Враховуючи те, що сума штрафу за вказаною постановою відповідачем у встановлений законом строк не сплачена, прокурор звернувся до суду з позовом про стягнення вказаних коштів.

Ухвалою суду, занесеною до журналу судового засідання від 16.10.2012р., замінено позивача державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»на належного позивача Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Черкаській області (позивач-2).

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили позов задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування заперечення зазначив, що не повинен нести відповідальність, оскільки не є суб'єктом господарської діяльності у зв'зку з тим, що управління будинком на підставі договору здійснює відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»управитель - фізична особа-підприємцем ОСОБА_4 Виконання вказаного договору підтверджується копіями актів виконаних робіт. Враховуючи ту обставину, що ст.ст. 10, 16 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»не надають безумовного права (не покладають обов'язків) на виконання робіт з управління будинку на ОСББ, вважає позовні вимоги необґрунтованими. Крім цього, зазначив, що ні Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»ні кошторисом ОСББ не передбачена можливість відшкодування витрат на сплату штрафів.

У судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

За результатами здійснення заходу з державного енергетичного нагляду Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Сумгаїтська, 17/1» працівниками Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області складено акт № 08/30 -04 -2 -А від 13.01.2012 р. У вказаному акті встановлено порушення Закону України «Про електроенергетику», Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил користування електричною енергією та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів.

На підставі вказаного акту Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області винесено припис № 08/30 -04 -1 -ПР від 13.01.2012р. на усунення Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Сумгаїтська, 17/1»порушень у строк до 30.01.2012 р.

26.04.2012р. відповідач не допустив працівників Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області до проведення перевірки виконання припису № 08/30-04-8-ПР від 26.04.2012р., що підтверджується актом № 08/30-04-19-А від 25.04.2012р.

26.04.2012р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області винесено припис №08/30-04-8-ПР, яким відповідачу приписано допустити посадових осіб позивача-2 до проведення перевірки виконання припису від 13.01.2012р. №08/30-04-1-ПР.

08.05.2012р. відповідач повторно не допустив працівників позивача-2 до проведення перевірки виконання припису № 08/30-04-8-ПР від 26.04.2012р., внаслідок чого не виконав припис від 26.04.2012р. №08/30-04-8-ПР та порушив вимоги ст.ст. 26, 27 Закону України «Про електроенергетику». Вказані обставини підтверджуються актом №08/30-04-21-А від 08.05.2012 р. та актом (протоколом) № 08/30-04-2-АП від 08.05.2012р.

22.05.2012р. позивач-2 виніс постанову № 08/30 -04 -6 -ПШ, якою застосував до відповідача штрафні санкції у сумі 5100 грн. за невиконання припису № 08/30 -04 -8 - ПР від 26.04.2012р., яким відповідачу було приписано допустити посадових осіб позивача-2 до проведення перевірки виконання припису від 13.01.2012р. №08/30-04-1-ПР.

Вказана постанова 22.05.2012р. була направлена на адресу відповідача цінним листом із описом вкладення та отримана уповноваженою особою відповідача 30.06.2012р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Статтею 1 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997р. №575/97-ВР (у подальшому -Закон №575/97-ВР) передбачено, що споживачами енергії є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно ст. 9 Закону №575/97-ВР державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, давати споживачам обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів, застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.

Відповідно до ст. 26 вказаного Закону споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником; споживач енергії зобов'язаний додержуватися вимог нормативно-правових документів та договору про постачання енергії і несе відповідальність за порушення умов договору з електропостачальником та правил користування електричною та тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії та теплової енергії згідно законодавства України.

Відповідно до частини 10 вказаної статті споживач забезпечує в установленому законом порядку безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, яке здійснює передачу енергії, до власних енергетичних установок для здійснення контролю за рівнем споживання енергії, відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку, а також уповноважених осіб центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду для здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) за дотриманням вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". У разі перешкоджання доступу зазначених представників та уповноважених осіб до енергетичних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.

Судом встановлено, що 13.04.2010р. між ВАТ «Черкасиобленерго»та відповідачем був укладений договір на постачання електричної енергії №3113, згідно з яким відповідач є споживачем електроенергії.

Таким чином, на відповідача законодавчо покладений обов'язок виконувати приписи позивача-2, в тому числі і припис №08/30-04-8-ПР від 26.04.2012р. про допущення посадових осіб позивача-2 до проведення перевірки виконання припису від 13.01.2012р. №08/30-04-1-ПР.

Статтею 27 названого Закону встановлено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасного виконання приписів у вигляді накладення штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Порядок накладання державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику визначений Положенням про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999р. № 1312.

Відповідно до пункту 2 названого Положення у редакції, чинній на момент накладення на відповідача штрафу, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, на суб'єктів господарської діяльності накладаються штрафи.

Згідно пунктів 7, 8 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами, зокрема, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою відповідно Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Відповідач вимоги припису №08/30-04-8-ПР від 26.04.2012р. не виконав та посадових осіб позивача-2 до перевірки повторно 08.05.2012р. не допустив, тому був притягнений до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 5100 гривень відповідно до статті 27 Закону України «Про електроенергетику».

Пунктами 10, 11 Положення передбачено, що суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Рішення про накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.

Відповідач постанову про застосування фінансових санкцій № 08/30-04-6-ПШ від 22.05.2012р. у сумі 5100 гривень не оскаржив та протягом 30 днів від дати її винесення штраф не сплатив, тому суд вважає позовні вимоги про стягнення штрафу такими, що підлягають до задоволення в частині позовних вимог прокурора міста Черкаси в інтересах Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Черкаській області, оскільки відповідно до пункту 11 Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996р. №929 застосування штрафних санкцій відноситься до компетенції Держенергонагляду.

Натомість відповідно до Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011р. №382/2011, вказані повноваження до компетенції Міністерства енергетики та вугільної промисловості України не належать, тому позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини першої статті 138 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Посилаючись на договір управителем ФОП ОСОБА_4, який здійснює управління будинком, та Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»від 29.11.2001р. № 2866-III, відповідач заперечує, що є суб'єктом господарської діяльності, відтак, заперечує законність постанови від 22.05.2012р. № 08/30-04-6-ПШ про застосування штрафу у сумі 5100 грн.

Разом з цим, вказані обставини відповідно до частини першої статті 138 Кодексу адміністративного судочинства України мають значення при розгляді позову про визнання протиправною та скасування постанови від 22.05.2012р. № 08/30-04-6-ПШ про застосування штрафу у сумі 5100 грн. і не підлягають доказуванню у справі про стягнення штрафних санкцій, тому заперечення представника відповідача судом до уваги не приймаються.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Сумгаїтська, 17/1»(18029, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 17/1, ідентифікаційний код 30070260) до Державного бюджету України через Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області (18015, м. Черкаси, вул. Ільїна, 289/1) штраф у сумі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 22 жовтня 2012 року.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2012
Оприлюднено01.11.2012
Номер документу27013366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/3551/2012

Постанова від 17.10.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 17.09.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні