5/297-3802
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" жовтня 2006 р.Справа № 5/297-3802
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Андрушків Г.З.
Розглянув справу
за позовом Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів України вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, 46000
до Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Борщівгаз», вул. Об'їзна, 1, м.Борщів, Тернопільської області, 48702
За участю представників сторін:
Позивача: Гловак В.І. –гол. спеціаліст відділення (дор. № 03-105/1339 від 31.08.2006р.)
відповідача:
В розпочатому судовому засіданні представнику позивача роз'яснено права і обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81-1 ГПК України.
Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося в господарський суд Тернопільської області з позовом про стягнення з Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Борщівгаз», вул. Об'їзна, 1, м.Борщів, Тернопільської області –8680грн.29коп., із них: 8541грн.58коп. адміністративно –господарських санкцій за не створення в 2005 році одного робочого місця для працевлаштування інваліда та 138грн.71коп. пені за несвоєчасну сплату даних санкцій.
Відповідач у відзиві на позов зазначив, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій виникло внаслідок важкого фінансово-економічного стану товариства(за підсумками роботи за 1-ше півріччя 2006року товариство працює із збитками, що підтверджується звітом про фінансові результати за І півріччя 2006р.) у зв'язку із великою дебіторською заборгованістю за поставлений природній газ та його транспортування, невідповідність діючих тарифів на природній газ та його транспортування, затверджених НКРЕ, фактичним експлуатаційним витратам товариства, неврегульованість на державному рівні питання відшкодування комерційних втрат газу, у зв'язку з чим просить суд розстрочити виконання рішення терміном на 1 рік на умовах оплати рівномірними щомісячними платежами.
Повноважний представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду спору був повідомлений належним чином.
У відповідності до ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
З огляду на те, що ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” встановлює, що у разі несплати адміністративно-господарської санкції суб'єктом господарювання її стягнення проводиться за рішенням господарського суду, приймаючи до уваги інформаційний лист Верховного суду України № 3.2.-2005 від 26.12.2005 року, дана справа розглядається за правилами Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, судом встановлено наступне:
- Тернопільське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів відповідно до Положення “Про Фонд України соціального захисту інвалідів”, затвердженого постановою КМУ від 18.07.1991р. №92 є юридичною особою і на нього покладено контроль за додержанням підприємствами встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів та здійснення контролю за своєчасним і повним надходженням до бюджету фонду коштів від підприємств, які не забезпечують установлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.
Порядок встановлення нормативів робочих місць для інвалідів передбачено ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні “від 23.01.1991р. (в редакції змін і доповнень станом на 01.01.2005р.) –далі - Закон, відповідно до якої для підприємств встановлюється норматив місць в розмірі 4-х відсотків від загальної кількості працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.
- Як випливає із даних Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Борщівгаз», зазначених у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік, поданого відповідачем до Фонду, середня облікова чисельність працівників складала –101 особа, визначено норматив в кількості - 4 робочих місць для інвалідів, фактично у 2005 році працевлаштовано трьох інвалідів;
- згідно з пунктом 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995р. за №314 ( далі –Положення), підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включаючи їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів. А пунктом 14 Положення визначено, що підприємства, зокрема, у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів; інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів;
- Відповідач, відповідно до вимог ст. 33 ГПК України не надав суду доказів створення в установленому порядку одного робочого місця для інвалідів у межах нормативу та доказів його звернення до позивача чи в органи місцевого самоврядування та громадські організації інвалідів для направлення на роботу інвалідів, а тому зобов'язаний у відповідності до ст. 20 Закону та пунктів 3-6 “Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями) , установами і організаціями штрафних санкцій до відділень фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28.12.2001р., перерахувати на рахунок відділення штраф в сумі, що складає середню річну заробітну плату на підприємстві на одного працюючого за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а саме 8541грн.58коп..
Крім того, відповідно до приписів ч. 2 ст. 20 Закону, яка передбачає, що порушення підприємствами термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, відповідач повинен сплатити пеню в сумі 138рн.71коп. за несвоєчасну сплату даних санкцій.
При таких обставинах позов підлягає задоволенню як обгрунтовано заявлений і визнаний відповідачем.
Розглянувши клопотання відповідача про розстрочку виконання рішення, заявлене ним у відзиві на позов, приймаючи до уваги причини порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій і пені, зазначені відповідачем у відзиві на позов: важкий фінансово-економічний стан товариства (за підсумками роботи за 1-ше півріччя 2006року товариство працює із збитками, що підтверджується звітом про фінансові результати за І півріччя 2006р.), який виник у зв'язку із великою дебіторською заборгованістю за поставлений природній газ та його транспортування, невідповідність діючих тарифів на природній газ та його транспортування, затверджених НКРЕ, фактичним експлуатаційним витратам товариства, неврегульованість на державному рівні питання відшкодування комерційних втрат газу, а тому суд з метою стабільності роботи товариства відповідача на підставі п.6ст.83ГПК України вважає за можливе задовольнити клопотання відповідача і розстрочити виконання рішення суду в частині стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 8541грн.58коп. та 138грн.71коп. і пені строком на 12 місяців зі сплатою рівномірно по місяцях.
Державне мито і витрати на інформаційно –технічне забезпечення судового процесу, згідно ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 43, 49, 82, 83п.6, 84, 85 ГПК України господарський суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Борщівгаз», вул. Об'їзна, 1, м. Борщів, Тернопільської області, 48702 (іден. код 21133751):
- на користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів України, м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8, - на рахунок 31219230600030, отримувач Держбюджет Борщівський район, іден.код 23588869, код класифікацій 50070000, УДК в Тернопільській області, МФО 838012, - 8541грн.58коп. адміністративно –господарських санкцій, 138грн.71коп. пені за несвоєчасну сплату даних санкцій; розстрочивши виконання рішення в цій частині на 12 місяців зі сплатою рівномірно по місяцях: до 30 листопада 2006 року –723грн.36коп., до 31 грудня 2006 року –723грн.36коп., до 31 січня 2007 року –723грн.36коп., до 28 лютого 2007 року –723грн.36коп., до 31 березня 2007 року - 723грн.36коп., до 30 квітня 2007 року - 723грн.36коп., до 31 травня 2007р. - 723грн.36коп., до 30 червня 2007 р. - 723грн.36коп., до 31 липня 2007р. - 723грн.36коп., до 31 серпня 2007р.- 723грн.35коп., до 30 вересня 2007р. - 723грн.35коп., до 31 жовтня 2007р. - 723грн.35коп..
- в доход державного бюджету 102грн.00коп. державного мита;
- на користь державного підприємства “Судовий інформаційний центр”, м.Київ , пр.Перемоги, 44, р/р 26002014180001 у ВАТ “Банк Універсальний” , м. Львів , МФО 325707 , код ЄДРПОУ 30045370 - 118грн. 00коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3. Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.
На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення _____дата
Суддя Г.З. Андрушків
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 271235 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Андрушків Г.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні