Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/7987/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Кравцової Н.В.,
при секретарі: Бойко В.В.,
за участю сторін:
представника позивача: не прибув,
представника відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 307 959,94 грн.,-
ВСТАНОВИВ :
15 жовтня 2012 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Дочірнього підприємства «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 307 959,94 грн., в обґрунтування якого зазначив наступне.
Дочірнє підприємство «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» зареєстровано виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської міської ради 23.05.2003 за № 1 387 120 0000 000361 та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області ДПС.
Станом на 01.10.2012 за відповідачем утворився податковий борг у загальному розмірі 307 959,94 грн., у тому числі з податку на додану вартість у розмірі 247 598,32 грн., з податку на прибуток - 7 289,04 грн., з податку з доходів фізичних осіб - 510,00 грн., з орендної плати за землю - 52 477,08 грн., з екологічного податку - 85,50 грн. Наявність податкового боргу підтверджена податковими деклараціями відповідача та податковими повідомленнями - рішеннями.
Таким чином, позивач просить суд стягнути з відповідача кошти на суму податкового боргу у розмірі 307 959,94 грн.
У судове засідання представник позивача не прибув, на адресу суду надав клопотання про розгляд справи без його участі
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, порядок оскарження дій органів стягнення визначені Законом № 2181, який діяв до 01.01.2011р. та главою 9 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011р. Згідно змісту зазначених нормативно-правових актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в платника сума податкового боргу.
З огляду на те, що податковий борг відповідача частково виник до набрання чинності Податковим кодексом України, факт наявності податкового боргу до 01.01.2011 у відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинним на момент виникнення податкового боргу, а з 01.01.2011 за приписами Податкового Кодексу України.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Згідно ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані, зокрема, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок платника податків щодо здійснення своєчасної сплати суми податкових зобов'язань встановлений також пунктом 16.1.4. статті 16 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.
Відповідно до п. п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг-це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Як вбачається з п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Пунктом 51.1 ст.51 Податкового кодексу України передбачено, що податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку органу державної податкової служби за місцем свого обліку.
У відповідності до 54.3.1 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Судом встановлено, що відповідач - Дочірнє підприємство «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» зареєстрований виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 23.05.2003 за №1 387 120 0000 000361 та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ з 17 червня 2003 року за №1616 (арк. справи 4, 9).
Станом на 01.10.2012 за відповідачем виник податковий борг у загальному розмірі 307 959,94 грн., у тому числі:
- з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 510,00 грн., що підтверджується податковим повідомленням рішенням №0003821742 від 14 серпня 2012 року (арк. справи 15);
- з екологічного податку - 85,50 грн., що підтверджується податковою декларацією екологічного податку №37160 від 08.11.2011 за 3 квартал 2011 року (арк. справи 16-18);
- з орендної плати за землю у розмірі 52 477,08 грн., у тому числі пеня - 1683,14 грн., що підтверджується податковими повідомленнями - рішеннями №0000671541/0 від 21 січня 2010 року, №0006061541/0 від 28 жовтня 2010 року, №0004931541/0 від 31 серпня 2010 року, №0007421541/0 від 20 грудня 2010 року, №0001371541/0 від 18 лютого 2010 року, №0002031541/0 від 13 березня 2010 року, податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №2424 від 16.02.2012 за 2012 рік, податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності №1156 від 26.01.2011 за 2011 рік, податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності №2282 від 29.01.2010 за 2010 рік, податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності №1423 від 26.01.2009 за 2009 рік (арк. справи 19-29);
- з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 7 289,04 грн., у тому числі пеня - 849,57 грн., що підтверджується податковими повідомленнями - рішеннями №0003061540 від 27 грудня 2011 року, №0000051540/0 від 19 січня 2010 року, №0000041540/0 від 19 січня 2010 року, № №0000031540/0 від 19 січня 2010 року, податковими деклараціями з податку на прибуток підприємства №9025191196 від 09.05.2012 за І квартал 2012 року, №47853 від 08.02.2012 за ІІ-ІV квартали 2011 року, №37497 від 09.11.2011 за ІІ-ІІІ квартали 2011 року, №28936 від 09.08.2011 за ІІ квартал 2011 року, №18855 від 28.04.2011 за І квартал 2011 року, №20199 від 06.08.2010 за півріччя 2010 року, №10974 від 05.05.2010 за І квартал 2010 року, №37181 від 18.01.2010 за 2009 рік, №9001430957 від 19.10.2012 за 3 квартали 2009 року (арк. справи 30-44);
- з податку на додану вартість у розмірі 247 598,32 грн., у тому числі пеня - 18 046,56 грн., що підтверджується податковими повідомленнями рішеннями №0002781640/0 від 22 вересня 2010 року, №0000471640 від 01 серпня 2012 року, №0000581640 від 03 серпня 2012 року, №0000591640 від 03 серпня 2012 року, податковими деклараціями з податку на додану вартість №13710 від 18.06.2010 за травень 2010 року, №18127 від 20.07.2010 за червень 2010 року, №21307 від 18.08.2010 за липень 2010 року, №22717 від 20.09.2010 за серпень 2010 року, №37177 від 18.01.2010 за грудень 2009 року, №27099 від 20.10.2010 за вересень 2010 року, №9003375874 від 17.05.2011 за квітень 2011 року, №9002531898 від 20.04.2011 за березень 2011 року, №9004297889 від 20.06.2011 за травень 2011 року, №9005098496 від 15.07.2011 за червень 2011 року, №9006964420 від 18.08.2011 за липень 2011 року, №9007717819 від 15.09.2011 за серпень 2011 року, №9008967478 від 12.10.2011 за вересень 2011 року, №9012333374 від 16.12.2011 за листопад 2011 року, №9013842542 від 18.01.2012 за грудень 2011 року, №9001430963 від 19.10.2009 за вересень 2009 року, №9002196590 від 15.12.2009 за листопад 2009 року, №9002029610 від 20.11.2009 за жовтень 2009 року, №9000236404 від 17.02.2010 за січень 2010 року, №9000580192 від 15.03.2010 за лютий 2010 року, №9000984251 від 13.04.2010 за березень 2010 року, №9001844383 від 19.05.2010 за квітень 2010 року, №9001538474 від 16.03.2011 за лютий 2011 року (арк. справи 45-94).
Таким чином, заборгованість, що підлягає стягненню з відповідача складає 307 959,94 грн.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України "Про систему оподаткування" втратили чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини, щодо направлення відповідачу податкових вимог виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку разом із нормами Податкового кодексу України слід застосовувати також норми раніше діючого законодавства.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 Закону № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин), податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Підпунктом 6.2.4 вказаної статті визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.
Відповідно до ст. 6 Закону України № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) та з метою погашення податкового боргу податковим органом приймались заходи, передбачені Законом № 2181, а саме, 17.06.2004 відповідачу вручено першу податкову вимогу від 06 травня 2004 року № 1/145, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на повідомленні про вручення поштового відправлення. 21.08.2004 відповідачу вручено другу податкову вимогу від 19 липня 2004 року № 2/208, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на корінці другої податкової вимоги (арк. справи 13, 14).
Однак зазначені заходи не призвели до позитивних результатів, сума боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 307 959,94 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 307 959,94 грн. задовольнити.
Стягнути суму 307 959,94 грн. (триста сім тисяч дев'ятсот п'ятдесят дев'ять гривень 94 копійки), у тому числі з податку на додану вартість у розмірі 247 598,32 грн. (двісті сорок сім тисяч п'ятсот дев'яносто вісім гривень 32 копійки), податку на прибуток підприємства у розмірі 7 289,04 грн. (сім тисяч двісті вісімдесят дев'ять гривень 04 копійки), податку з доходів фізичних осіб у розмірі 510,00 грн. (п'ятсот десять гривень), орендної плати за землю у розмірі 52 477,08 грн. (п'ятдесят дві тисячі чотириста сімдесят сім гривень 08 копійок), екологічного податку у розмірі 85,50 грн. (вісімдесят п'ять гривень 50 копійок), з Дочірнього підприємства «Шахтобудмеханізація» Відкритого акціонерного товариства Трест «Краснодоншахтобуд» (94420, Луганська область, м. Суходільськ, вул. Шосейна; код ЄДРПОУ 32363549) в рахунок погашення податкового боргу з наявних розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
СуддяН.В. Кравцова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2012 |
Оприлюднено | 02.11.2012 |
Номер документу | 27126557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Кравцова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні