ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/6560/12
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Супрун Є.Б., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Полтавського міського центру зайнятості до Міського комунального підприємства "Полтаватеплоенерго" Полтавської міської ради про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
11 жовтня 2012 року Полтавський міський центр зайнятості (надалі - позивач, Полтавський МЦЗ) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Міського комунального підприємства "Полтаватеплоенерго" Полтавської міської ради"(надалі - відповідач, МКП "Полтаватеплоенерго") про стягнення коштів у розмірі 979, 82 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що МКП "Полтаватеплоенерго" подано до центру зайнятості недостовірні дані про середню заробітну плату звільненої з підприємства ОСОБА_1, що призвело до неправильного нарахування допомоги по безробіттю ОСОБА_1 та переплаті такої допомоги в розмірі 979,82 грн., тому відповідно до вимог частини третьої статті 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" відповідач повинен відшкодувати зайво сплачені Фондом загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття кошти.
Ухвалу про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, направлену відповідачу за адресою його державної реєстрації, повернуто на адресу суду з відміткою "За зазначеною адресою не значиться".
Відповідно до частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.
Зважаючи на те, що доставка 19.10.2012 р. ухвали на адресу державної реєстрації відповідача підтверджується поштовими відмітками, але не вручена адресату з незалежних від суду причин, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку скороченого провадження за правилами статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом встановлено, що на підставі заяви ОСОБА_1 від 22.08.2011 р. та згідно статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-XII (із змінами та доповненнями) (далі - Закон № 803-XII), громадянка зареєстрована у Полтавському МЦЗ зайнятості як шукаюча роботу.
У поданій заяві відповідач зазначила, що не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, не є найманим працівником, не укладала договору цивільно-правового характеру, не є членом особистого селянського господарства та пенсії не отримує.
В порядку підпунктів 1,3,4 статті 22, пункту 1 статті 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пункту 2.1. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, наказом Полтавського МЦЗ ОСОБА_1 надано статус безробітної та розпочато виплату допомоги по безробіттю, що підтверджується витягом із наказів та даними персональної картки.
Для призначення допомоги по безробіттю ОСОБА_1 надано довідку про середню заробітну плату №485 від 01.08.2011 р. за останні шість місяців роботи у МКП "Полтаватеплоенерго". Відповідно до зазначеної довідки середньоденна заробітна плата за час роботи становила 111,37 грн.
У ході звірки Полтавського МЦЗ з органами пенсійного фонду щодо достовірності даних, які є підставою для визначення розміру матеріального забезпечення, Полтавським МЦЗ виявлено розбіжності між даними, зазначеними у довідці про середню заробітну плату №485 від 01.08.2011 р. та даними персоніфікованого обліку органів пенсійного фонду.
12.04.2012 р. Полтавським МЦЗ здійснено перевірку вказаного факту безпосередньо на підприємстві, про що складено акт розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення за №277. В ході перевірки роботодавцем надано пояснення, відповідно до якого розбіжність між даними довідки про середню заробітну плату №485 від 01.08.2011 р. та даними персоніфікованого обліку органів пенсійного фонду виникла у зв'язку з тим, що до даних персоніфікованого обліку були внесені зміни на підставі акту звірки підприємства з пенсійним фондом.
Згідно довідки підприємства №277 від 12.04.2012 р. середньомісячна заробітна плата ОСОБА_1 склала 104,00 грн.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу.
Відповідно до абзацу 2 частини другої статті 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" роботодавець зобов'язаний: подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про: прийняття на роботу працівників; розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; виплату застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю; використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами.
Пунктом 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1266 (далі -Порядок №1266) визначено, що середня заробітна плата (грошове забезпечення) застрахованої особи обчислюється виходячи з нарахованої заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати (у тому числі в натуральній формі), які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці" (грошового забезпечення, розмір якого визначається згідно з нормативно-правовими актами, що регулюють порядок та умови його виплати), та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб, не враховуючи передбачені законодавством пільги щодо сплати зазначеного податку чи суми, на які цей дохід зменшується, з яких сплачувалися страхові внески до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно з пунктом 3.8 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5 (далі -Інструкція №5), суми вихідної допомоги при припиненні трудового договору є виплатами, що не належать до фонду оплати праці.
Відповідно до пункту 26 Порядку №1266, робочі органи виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування мають право перевіряти обґрунтування видачі довідок про середню заробітну плату, достовірність зазначених у них відомостей шляхом звіряння даних, зазначених у довідках, з відомостями про нараховану заробітну плату на підприємствах, в установах чи організаціях або з базою даних персоніфікованого обліку застрахованих осіб Пенсійного фонду та базою даних ДПА.
Згідно з частиною третьою статті 35 зазначеного Закону достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Наказом Полтавського МЦЗ №126 від 17.04.2012 р. відповідача зобов'язано повернути зайво виплачені кошти, який направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 № 1533-ІІІ далі - Закон №1533-ІІІ), Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно з частиною другою статті 12 Закону №1533-ІІІ функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
З огляду на викладене, та беручи до уваги те, що кошти у сумі 979,82 грн. на час розгляду справи відповідачем не сплачено, суд приходить до висновку, що вимоги позовні вимоги Полтавського міського центру зайнятості є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Міського комунального підприємства "Полтаватеплоенерго" Полтавської міської ради (ідентифікаційний номер 32753826) на користь Полтавського міського центру зайнятості (р/р №37176165603202 в УДКС України у Полтавській області, ЗКПО 22534038, МФО 831019) суму коштів у розмірі 979 (дев'ятсот сімдесят дев'ять) грн. 82 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27126917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні