Ухвала
від 25.10.2012 по справі 10897/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 10897/09/1570

УХВАЛА

25 жовтня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

судді Танцюри К.О.,

судді Катаєва Е.В.

судді Завальнюк І.В.

за участю секретаря Маковейчук Т.С.,

за участю сторін:

представника позивача -Віноградової С.А. (за довіреністю від 17.09.2012р.),

представника відповідача -Спорінапті І.С. (за довіреністю №16-08/522-6374 від 17.09.2012р.),

представника відповідача -Білак Н.І. (за довіреністю №13/27-01/1471 від 31.01.2012р.),

представника прокуратури -Газієва А.Е. (за довіреністю №Н-25 від 15.10.2012р.),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі заяву Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі №2а-10897/09/1570 за адміністративним позовом Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ до Південної митниці та Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, за участю прокуратури Малиновського району м.Одеси про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009р. у справі №2а-10897/09/1570 за адміністративним позовом Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ до Південної митниці, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області, за участю прокуратури Малиновського району м.Одеси визнано неправомірними дії Південної митниці щодо визначення митної вартості товару; визнано недійсним рішення Південної митниці №500000043/2009/001422/1 від 03.06.2009р. про визначення митної вартості товарів; визнано недійсною картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України №500000043/2009/000491 прийняту Південною митницею 03.06.2009р.; зобов'язано Південну митницю надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій №500040624/9/000815 від 04.06.2009р., №500040624/9/000842 від 10.06.2009р., №500040025/9/000058 від 10.06.2009р., №500040025/9/000049 від 10.06.2009р. мита у сумі 270 159,04грн. та податку на додану вартість у сумі 594 349,88грн., у загальній сумі 864 508,92грн.; на підставі підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в Одеській області на користь Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ суму надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій №500040624/9/000815 від 04.06.2009р., №500040624/9/000842 від 10.06.2009р., №500040025/9/000058 від 10.06.2009р., №500040025/9/000049 від 10.06.2009р. мита у сумі 270 159,04грн. та податку на додану вартість у сумі 594 349,88 грн., у загальній сумі 864 508,92грн. (т.1 а.с.140-147)

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.05.2010р. у справі №2а-10897/09/1570 постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009р. за позовом Фірми «Платан ЛТД» у вигляді ТОВ до Південної митниці та Головного управління Державного казначейства України в Одеській області, за участю прокуратури Малиновського району м. Одеси про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії було скасовано, прийнято нову постанову, якою Фірмі «Платан ЛТД» у вигляді ТОВ у задоволені позовних вимог відмовлено повністю. (т.1 а.с.202-205)

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 02.10.2012р. постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.05.2010р. -скасовано, прийнято відмову Фірми «Платан ЛТД» у вигляді ТОВ від частини позовних вимог, визнано такою, що втратила законну силу постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009р. в частині: зобов'язання Південної митниці надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість у загальній сумі 864 508,92грн.; зазначення підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД» у вигляді ТОВ згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість в якості підстави стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість та закрито провадження в цій частині. В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009р. залишено без змін. (т.1 а.с.270-278)

16.10.2012р. до суду надійшла заява Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі №2а-10897/09/1570 шляхом зазначення, що надмірно сплачені Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій №500040624/9/000815 від 04.06.2009р., №500040624/9/000842 від 10.06.2009р., №500040025/9/000058 від 10.06.2009р., №500040025/9/000049 від 10.06.2009р. мито у сумі 270 159,04 грн. та податок на додану вартість у сумі 594 349,88 грн., у загальній сумі 864 508,92 грн. підлягають стягненню на користь Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ (65031, м.Одеса, вул.Новомосковська дорога, буд.1/3, код ЄДРПОУ 30448782) з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області (з зазначенням реквізитів відповідних бюджетних рахунків, кодів бюджетної класифікації). В обґрунтування зазначеної заяви Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ, зазначено, що відповідно до п.3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011р. №845, судові рішення про стягнення коштів державного або місцевого бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів органами Казначейства. Згідно п.19 зазначеного Порядку безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюється органами Казначейства з відповідного рахунка, на який кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів. При цьому, відповідно до п.20 зазначеного Порядку, якщо рахунок, з якого необхідно здійснити безспірне списання коштів державного або місцевого бюджетів, змінено у зв'язку з внесенням змін до відповідних нормативно-правових актів, безспірне списання таких коштів здійснюється із зміненого рахунку, на якому обліковуються надходження бюджету, на який в поточному бюджетному періоді зараховується відповідних вид надходжень. У разі, коли законом відповідний вид надходжень у поточному періоді не передбачений, безспірне списання коштів державного або місцевого бюджету здійснюється з рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом доходів бюджету «Інші надходження». Разом з цим, заявник зазначив, що у результаті утворення територіальних органів Державної казначейської служби на теперішній час функцію повернення коштів з Державного бюджету здійснює Головне управління Державної казначейської служби в Одеській області. За таких обставин, враховуючи те, що списання коштів за рішенням суду можливе лише з зазначенням реквізитів рахунків, на які зараховані надмірно сплачені кошти, заявник вважає, що заява про зміну способу та порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду 03.11.2009р. у справі №2а-10897/09/1570 підлягає задоволенню.

Представник Фірми «Платан ЛТД» у вигляді ТОВ у судовому засіданні зазначену заяву підтримала з підстав зазначених у ній.

Представник Південної митниці проти задоволення зазначеної заяви заперечувала, зазначивши, що вона є передчасною.

Представник прокуратури та Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області проти зміни порядку та способу виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009р. у справі №2а-10897/09/1570 не заперечували.

Так, у відповідності до п.3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства з попереднім інформуванням Мінфіну та у порядку черговості надходження виконавчих документів.

Відповідно до пп.1 п.16 зазначеного Порядку, органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів.

Згідно з п.п. 19, 20 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів. Якщо рахунок, з якого необхідно здійснити безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів, на дату прийняття виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету до виконання або надходження інформації, зазначеної у пункті 18 цього Порядку, змінено у зв'язку з внесенням змін до відповідних нормативно-правових актів, безспірне списання таких коштів здійснюється із зміненого рахунка, на якому обліковуються надходження бюджету, на який в поточному бюджетному періоді зараховується відповідний вид надходжень, з урахуванням пропозицій органу, що контролює справляння надходжень бюджету. У разі коли законом відповідний вид надходжень у поточному бюджетному періоді не передбачений, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється з рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом доходів бюджету «Інші надходження».

Таким чином, на момент розгляду зазначеної заяви діючим законодавством в якості підстави для стягнення надмірно сплачених коштів виступає виконавчий лист із зазначенням реквізитів рахунків, на яких обліковуються надходження надмірно сплачених мита та податку на додану вартість.

Судом встановлено, що зарахування та облік надмірно сплачених до бюджету мита у сумі 270 159,04 грн. та податку на додану вартість у сумі 594 349,88 грн. проводилось на рахунки: «Мито на товари, що ввоз'яться суб'єктами підприємницької діяльності»(код 020) рахунок №31117060705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 15010100 (с.060); «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів»(код 028) рахунок №31113031705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 14010300 (с. 031).

Крім того, у відповідності до Указу Президента України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади»від 09.12.2010р. №1085/2010 утворено Державну казначейську службу України, на яку покладено функції у сфері казначейського обслуговування державного бюджету.

Згідно з п.1 постанови Кабінету Міністру України «Про утворення територіальних органів Державної казначейської служби»від 15 червня 2011 року №651, утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної казначейської служби за переліком згідно з додатком, до якого входить Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області.

Відповідно до п.2 цієї ж постанови, територіальні органи Державної казначейської служби, що утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками прав та обов'язків територіальних органів Державного казначейства - урядового органу, що діяв у системі Міністерства фінансів.

Згідно з ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

З урахуванням викладеного, та примаючи до уваги те, що на момент розгляду заяви Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ функцію повернення коштів з Державного бюджету України здійснює Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області, а підставою для стягнення надмірно сплачених коштів згідно з чинним на момент розгляду заяви законодавством є не підтвердження Південної митниці щодо зарахування надмірно сплачених коштів до бюджету, а виконавчий лист, а також те, що списання коштів за рішенням суду можливе за умови зазначення реквізитів рахунків, на які зараховані надмірно сплачені мито та податок на додану вартість, та з яких необхідно здійснити безспірне списання таких коштів, суд дійшов висновку про необхідність зміни способу та порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду 03.11.2009р. у справі №2а-10897/09/1570.

Керуючись ст. 263 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі №2а-10897/09/1570 - задовольнити.

Змінити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009р. у справі №2а-10897/09/1570 шляхом стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій №500040624/9/000815 від 04.06.2009р., №500040624/9/000842 від 10.06.2009р., №500040025/9/000058 від 10.06.2009р., №500040025/9/000049 від 10.06.2009р. мито у сумі 270 159,04 грн. (двісті сімдесят тисяч сто п'ятдесят дев'ять гривень чотири копійки) та податок на додану вартість у сумі 594 349,88 грн. (п'ятсот дев'яносто чотири тисячі триста сорок дев'ять гривень вісімдесят вісім копійок), у загальній сумі 864 508,92 грн. (вісімсот шістдесят чотири тисячі п'ятсот вісім гривень дев'яносто дві копійки), а саме, з рахунків: «Мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності»(код 020) рахунок №31117060705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 15010100 (с.060); «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів»(код 028) рахунок №31113031705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 14010300 (с. 031).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в п'ятиденний строк з дня оголошення та (або) отримання копії ухвали апеляційної скарги.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 29.10.2012р.

Суддя К.О. Танцюра

Суддя Е.В. Катаєва

Суддя І.В. Завальнюк м. Одеса

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2012
Оприлюднено07.11.2012
Номер документу27127063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10897/09/1570

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні