Рішення
від 21.11.2006 по справі 997-2006
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

997-2006

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 309

РІШЕННЯ

Іменем України

21.11.2006Справа №2-25/997-2006

За позовом Державного підприємства «Таврида» (м.Алушта, с. Кипарисне)

До відповідача  Державної податкової інспекції в м. Алушта (м.Алушта, вул.Леніна, 22-а)

Про визнання нечинними  податкових  повідомлень-рішень.

                                                                                          Суддя Маргарітов М.В.

                                                                                           При секретарі  Діланян І.К.

       За участю представників:

Від позивача – Сальніков Н.В., директор, наказ у справі, Рунова Р.А., гол.бух, дов у справі.

Від відповідача  – Бісікало Т.А., нач. відділу, дов. у справі.

Сутність спору: Позивач звернувся до суду з позовом про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень ДПІ в м. Алушта від 18.02.2005р. № 0000402301\0\566 про  зменшення бюджетного відшкодування  за серпень 2004р. на 68646грн.  і вересень 2004р. на 51708грн.   та  № 0000412301\0\567 про донарахування ПДВ  у сумі 86899грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 43449,50грн.за порушення  Закону України «Про податок на додану вартість».

Позивач обгрунтовує позовні вимоги тим, що він є сільськогосподарським товаровиробником, виноматеріали, що він виробляє,  реалізує заводам вторинного виноробства. Позивач вважає, що  фраза в п. 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість»  «крім підакцизних товарів» стосується тільки продукції, виготовленої на давальницьких умовах, тоді як позивач здійснює продаж виноматеріалів власного виробництва.

Позивачем  заявлено   про його  реорганізацію в Державне підприємство «Таврида»  та правонаступництво, у доказ надано копію Статуту, довідки відділу статистики у м. Алушті, свідоцтва про державну реєстрацію, свідоцтва про  взяття на облік платника податків, в тому числі  ПДВ.

Відповідач проти позову заперечує, вважаючи, що згідно  проведеної перевірки було встановлено неправомірне використання позивачем пільги по податку на додану вартість, закріпленої в п.11.29 ст.11 Закону України «Про податок на додану вартість». При цьому відповідач вважає, що виноматеріали є товаром підакцизним і податкові зобов'язання по ПДВ підлягають сплаті до державного бюджету в повному обсязі.

За резолюцією заступника голови ГС АРК  справу передано на розгляд судді  Маргарітову М.В. у зв'язку з переходом Дадінської Т.В. до іншого суду.

Для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі бухгалтерського і податкового обліку, ухвалою ГС АРК від 25.07.2005р. по справі призначалась судово-бухгалтерська експертиза, після закінчення якої слухання справи продовжено.

Згідно з п. 6 Закону України “Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” № 2953-ІV від 06.10.2005р., що набрав чинність 01.11.2005р., до початку  діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991р. (1798-12), вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

   Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши  пояснення представників сторін, суд

                                                           ВСТАНОВИВ:

          Державне підприємство «Таврида» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа  виконкомом  Алуштинської міської ради АР Крим  22.02.2006р.  та є правонаступником  Державного  підприємства  радгосп-завод « Таврида», узято на податковий облік у ДПІ в м. Алушта.  

       18.02.2005р. ДПІ в м. Алушті була проведена планова комплексна документальна перевірка  з питання дотримання вимог податкового і валютного законодавства України по відшкодуванню ПДВ, заявленого ПДВ Державним підприємством радгоспом-заводом   «Таврида» за період  до бюджетного відшкодування згідно з декларацій по ПДВ за серпень та вересень 2004року.

В результаті перевірки були встановлені порушення позивачем податкового законодавства.

За результатами перевірки складений акт № 18/23-2-8/00412754 від 18.02.2005г., який покладений в основу спірних податкових повідомлень-рішень від 18.02.2005р. № 0000402301\0\566 про  зменшення бюджетного відшкодування  за серпень 2004р. на 68646грн.  і вересень 2004р. на 51708грн.   та  № 0000412301\0\567 про донарахування ПДВ  у сумі 86899грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 43449,50грн.

Відповідно до Статуту  Державне підприємство  «Таврида»  засновано на державній власності і на момент перевірки було підпорядковано Міністерству аграрної політики та входить до складу НВАО «Масандра».

Державне підприємство  «Таврида» зареєстрований платником податку на додану вартість.

Позивач є сільськогосподарським товаровиробником - заводом первинного виноробства.  Здійснює вирощування і   переробку винограду. Результатом переробки винограду є  отримання виноматеріалів, що є сировиною для заводів вторинного виноробства, з якого  виготовляють кінцеву продукцію – вино.

Позовні вимоги Державного підприємства  «Таврида» є   обгрунтованими  і такими, що підлягають  задоволенню по наступних підставах.

Частиною  першої п.11.29 ст.11 Закону України « Про податок на додану вартість» до 01 січня 2004 року припинена дія п.7.7 ст.7 і п.10.1 і п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість» в частині сплати до бюджету податку на додану вартість по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи  продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах з власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з продажу переробними  підприємствами молока і м'яса в живій вазі, здійснюваним сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми і форми власності, у яких сума,  одержана від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва  і продуктів її переробки за попередній звітний  (податковий)  рік, складає не меншого 50 відсотків загальної суми валового доходу підприємства.

З вказаної норми виходить, що  сільськогосподарські товаровиробники не сплачують податок на додану вартість по операціях з продажу  всіх товарів власного виробництва.           

Факт продажу позивачем продукції власного виробництва - виноматеріала відповідачем не оспорюється.

Виняток зі встановленої ч.1 п.11.29 ст.11 Закону України «Про податок на додану вартість» норми складають операції по реалізації підакцизних товарів, виготовлених на давальницьких умовах  з власної сільськогосподарської сировини.

Постановою Кабінету Міністрів України  від 26.02.99р. № 271 затверджений Порядок акумуляції і використання грошових коштів, що нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками – платниками податку на додану вартість по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (окрім підакцизних товарів), виготовлену  на давальницьких умовах з власної сільськогосподарської сировини.

Вказаний Порядок визначив механізм акумуляції і використання  ПДВ, що не підлягають сплаті до бюджету, які нараховуються сільгосптоваровиробниками – платниками ПДВ  по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (окрім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах з власної сільгоспсировини, окрім операцій з продажу переробними підприємствами молока і м'яса в живій вазі.

У п.4 Порядку визначено, що  «на підставі даних  бухгалтерського і податкового обліку сільськогосподарські товаровиробники складають Декларацію по податку на додану вартість по реалізованій продукції, товарам (роботам, послугам) власного виробництва, включаючи продукцію (окрім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах з власної сільськогосподарської сировини, окрім операцій з продажу переробними підприємствами молока і м'яса в живій вазі, і в терміни, передбачені законодавством для звітності подають її в органи державної податкової служби».

Таким чином, операції з продажу всієї продукції власного виробництва включаються  сільськогосподарськими товаровиробниками в спеціальну декларацію.

Державне підприємство  «Тавріда» до державної податкової інспекції в м. Алушті подавав дві декларації  по  податку на додану вартість – спеціальну (окрему) і загальну декларацію по ПДВ.

Затвердження відповідача про те, що оскільки  виноматеріали є  підакцизним товаром, то позивач повинен був операції з їх продажу відображати в загальній декларації по ПДВ,  помилково.

Виноматеріали, що реалізовуються на заводи вторинного виноробства, є сировиною для виробництва підакцизних товарів.

Відповідно до ст.1 Декрету Кабінету Міністрів України «Про акцизний збір» -це  податок  на окремі  товари (продукцію), визначені законом як підакцизні, який включається в ціну таких товарів (продукції).

Згідно ст. 2 Декрету Кабінету Міністрів України «Про акцизний збір» платником акцизного збору є виробники підакцизних товарів, на які встановлені ставки акцизного збору.

Законом України «Про ставки акцизного збору і ввізного мита на спирт етиловий і алкогольні напої» тимчасово до 01.01.04г. ставки акцизного збору встановлені на виноматеріали, що реалізовуються населенню і посередницьким організація, і виноматеріали, проведені на підприємствах первинного виноробства для суб'єктів підприємницької діяльності, які не є виробниками виноробницької сировини (винограду) (код 2204 30), окрім підприємств  вторинного виноробства, які використовують ці виноматеріали для виробництва готової продукції.

Вироблювані позивачем виноматеріали реалізуються заводам вторинного виноробства, де з них проводиться вино для реалізації кінцевому споживачеві, яке є підакцизним товаром.

Вищезгаданим Законом не передбачалися ставки акцизного збору для виноматеріалів, виготовлених підприємствами первинного виноробства з власної сировини, і що реалізовуються підприємствам вторинного виноробства.

Виноматеріал є продукцією власного виробництва, а тому на позивача  розповсюджується   дія п. 11.29 Закону України «Про податок на додану вартість».

Згідно довідки Управління держстатистики  № 053-6-19\1396 від 09.07.2004р. (акт перевірки л.спр.11), про включення в Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України, позивачу дозволено здійснювати  діяльність по КВЕД 01.13.0 - вирощування фруктів, ягід, горіхів, культур для виробництва напоїв і прянощів, по КВЕД 15.93.0- виробництво вин.

У статті 1 Закону України № 2238 від 18.01.2001р. «Про стимулювання  розвитку сільського господарства на період 2001-2004 років» вказано, що продукція сільського господарства (сільськогосподарська продукція)  - продукція, яка  проводиться  в сільському господарстві і відповідає кодам 01.11-01.42 і 05.001-05.0042 Державного класифікатора продукції і послуг ГК 016-97.

Позивач вирощує фрукти, ягоди, горіхи, культури для виробництва напоїв та прянощів,  які  є сільськогосподарською продукцією, що відповідає  виду діяльності за КВЕД 01.13.0, а також не спростовується  відповідачем, про що вказано в акті перевірки.

З вирощеного винограду позивач виробляє виноматеріал, який є продуктом переробки  сільськогосподарської продукції, а тому на підприємство  розповсюджується  дія Указу Президента  України «Про підтримку сільськогосподарських товаровиробників» і дія п. 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість».

Крім вищевикладеного суд вважає за необхідне зазначити наступне:

Пунктом 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що до 1 січня  2004р. зупинено дію п.7.7 ст. 7 пунктів 10.1 і 10.2 ст. 10 цього Закону у частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг)  власного   виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах з власної сільськогосподарської сировини...

Зі змісту вказаної статті витікає, що зупинення дії п.7.7 ст.7 та  п.10.1 і 10.2 ст. 10 Закону розповсюджується, у залежності від засобу походження, на два самостійних виду продукції: по-перше, власного виробництва та по –друге, продукцію, виготовлену на давальницьких умовах. Тобто  треба розуміти ці види продукції  як самостійні, а не  як один вид продукції з кількома кваліфікуючими ознаками. При цьому фраза «крім підакцизних товарів» стосується тільки продукції, виготовленої на давальницьких умовах і не стосується продукції власного виробництва.

Тобто виняток зі встановленої ч.1 п.11.29 ст.11 Закону України «Про податок на додану вартість» норми складають операції по реалізації підакцизних товарів, виготовлених на давальницьких умовах  з власної сільськогосподарської сировини, а не продукції власного виробництва.

Аналогічна думка викладена у листі Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємства № 2- 222\5971 від 03.10.2001р.  та  Постанові Севастопольського апеляційного господарського суду  по справі № 2-23\7798-2004 (л.спр.58)

З вищевикладеного слідує, що незалежно  від того, є продукція  підакцизною чи ні, якщо вона є продукцією власного виробництва, на неї розповсюджується дія п.11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість», а оскільки  виноматеріали, що виробляє позивач є продукцією власного виробництва, він у своїй діяльності має право застосовувати норми п.11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість».

Також слід відмітити, що висновок експерта № 52 від 07.11.2006р. ( л.спр.88-98) не підтверджує  порушення позивачем порядку нарахування податкових зобовязань та кредита по ПДВ, які знайшли своє відображення в акті перевірки ДПІ.

Висновок експерта суд вважає достатньо повним та об'єктивним, відповідаючим матеріалам справи та діючому законодавству, оскільки він здійснений на підставі досліджених первинних  бухгалтерських документів позивача та з посиланням на відповідні норми податкового законодавства.   

Таким чином податкові повідомлення-рішення  від 18.02.2005р. № 0000402301\0\566 про  зменшення бюджетного відшкодування  за серпень 2004р. на 68646грн.  і вересень 2004р. на 51708грн.  та  № 0000412301\0\567 про донарахування ПДВ  у сумі 86899грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 43449,50грн.  підлягає визнанню нечинним.

           Позивачем надано доказів про реорганізацію ДП радгосп-завод «Таврида» у Державне підприємство «Таврида», яке є його правонаступником, в зв'язку з чим суд вважає за необхідне замінити позивача  на його правонаступника.  

Оскільки  п. 2 ч. 3 розділу VII КАС України передбачено, що розмір судового збору  визначається відповідно п.п. б п. 1 ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито”, що дорівнює 3, 40 грн., зайво сплачене держмито у сумі 81,60 грн. підлягає  поверненню позивачу з Державного бюджету України, відповідно  до п.2 ст. 89   КАС України по його заяві.

          Судові витрати у  розмірі 3,40грн.  підлягають стягненню з Державного бюджету України відповідно до вимог  ч. 1 ст. 94 КАС України на користь позивача.

          У судовому засіданні оголошені вступна та резолютивна частини постанови.

           Постанова складена у повному обсязі  23.11.2006 року.

           З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст.55, ч.1 ст. 94,98,157,160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

                                                   П О С Т А Н О В  И В :

1.Замінити позивача  - ДП радгосп-завод «Таврида»  на його правонаступника Державне підприємство «Таврида».   

2.Позов задовольнити.

3.Визнати нечинними податкові повідомлення-рішення ДПІ в м. Алушта від 18.02.2005р. №   0000402301\0\566  та  № 0000412301\0\567.

4.Стягнути з Державного бюджету України  на користь   Державного підприємства «Таврида» ( м.Алушта, с. Кипарисне, ЗКПО 00412754)  3,40грн. судового збору.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України  до Севастопольського апеляційного господарського суду.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Маргарітов М.В.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.11.2006
Оприлюднено20.08.2007
Номер документу271322
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —997-2006

Рішення від 21.11.2006

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні