2089/12/2170 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 26 жовтня 2012 р. Справа № 2-а-2089/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до Комунального підприємства Малого госпрозрахункового підприємства "Шанс" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені, встановив: Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (далі – позивач або ФСС) звернулось до адміністративного суду з позовом про стягнення з Комунального підприємства Мале госпрозрахункове підприємство «Шанс» (далі – відповідач або КП «Шанс») третя особа Державна фінансова інспекція в Херсонській області (далі – третя особа або ДФІ) про стягнення адміністративно – господарських санкцій та пені за 2011 рік у розмірі 14886, 94 грн. В судове засідання сторони не прибули. Позивач надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов підтримує. Відповідач у встановлений строк заперечень не надав, про дату, час та місце засідання повідомлений належним чином. Правова позиція щодо позову невідома. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено адміністративно - господарські санкції у розмірі та порядку, передбаченому статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" за невиконання у 2011 році нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбаченого ст. 19 цього Закону. Відповідач мав створити 1 робоче місце для інвалідів виходячи з кількості працюючих, але свого обов'язку не виконав, не створивши двох відповідних робочих місць. Відповідно до частини другої статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Дослідивши наявні документи та матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного: згідно з вимогами ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою ст.19 Закону і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Як зазначено в довідці ДФІ зустрічною звіркою встановлено, що середньооблікова чисельність штатних працівників підприємства в 2010 році становила - 8 осіб, а в 2011 році – 21 особа. Чисельність інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідачем становить 1 особа, у той час коли у звітному періоді відповідачем не було працевлаштована жодної особи. Відповідачем протягом 2010 року не вжито заходів щодо створення робочих місць для інвалідів. Обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування визначені частиною третьою статті 18 Закону, згідно з вимогами якої підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст. 20 Закону, Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70, роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, самостійно в строк до 25 травня поточного року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, самостійно сплачують відповідним відділенням Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Згідно, наявної в матеріалах справи, довідки Державної фінансової інспекції в Херсонській області №43-31/19 від 12.04.2012 середньомісячна заробітна плата штатного працівника відповідача становить 14 757,14 грн. Таким чином, за 1 робоче місце, яке призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відповідач до 18.04.2012 року повинен був самостійно сплатити адміністративно –господарські санкції у розмірі 14 757,14 грн. Дана сума заборгованості по адміністративно – господарських санкціях підтверджується довідкою від 12.04.12 за 2011 рік та розрахунком заборгованості по сплаті адміністративно – господарських санкцій . Розмір пені у сумі 129,80 грн. підтверджується розрахунком пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно – господарських санкцій. Оскільки вищезазначені суми відповідачем не сплачено, утворилася заборгованість у розмірі: 14886,94 грн. Несплата адміністративно – господарських санкцій до Фонду соціального захисту інвалідів завдає значної шкоди державним інтересам, не дозволяє в повній мірі створити інвалідам необхідні умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя. За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість нарахування позивачем адміністративно-господарських санкцій та пені за несвоєчасну їх сплату, а тому позовні вимоги Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів підлягають задоволенню в повному обсязі. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 17,19, 71,128, 158-163, 167 КАС України, суд - постановив: Позов задовольнити. Стягнути з Комунального підприємства Мале госпрозрахункове підприємство "Шанс" (код ЄДРПОУ
30671239) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів адміністративно - господарські санкції у розмірі 14757,14 (чотирнадцять тисяч сімсот п'ятдесят сім) гривень 14 копійок та пеню за порушення термінів сплати заборгованості у розмірі 129 (сто двадцять дев'ять) гривень 80 копійок на р/р 31219230700002, одержувач: УДКСУ у м. Херсоні, код ЄДРПОУ
37959779, МФО 852010, банк: ГУДКСУ по Херсонській області. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Василяка Д.К. кат. 10.3.4