cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
30.10.12р. Справа № 25/5005/6624/2012
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Чередко А.Є.
при секретарі судового засідання Сьомушкіна К.А.
за участю представників сторін:
від кредитора та боржника -Васильєв К.А. - дов. б/н від 21.05.12р.
розглянувши справу
за заявою Приватного підприємства "Стройбаза", м. Дніпропетровськ
до боржника Приватного підприємства "Стройбаза", м. Дніпропетровськ, пр-т Кірова,46, офіс 116, ЄДРПОУ 32650734
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Стройбаза", м. Дніпропетровськ, пр-т Кірова,46, офіс 116, код ЄДРПОУ 32650734 (далі - боржник) порушено 03.08.2012р. за заявою ліквідатора боржника Молоковича Є.С. відповідно до процедури, передбаченої статтею 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон).
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є встановлена ліквідатором під час ліквідаційної процедури недостатність вартості майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів.
Постановою господарського суду від 21.08.2012р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора -Молоковича Єгора Сергійовича (м. Дніпропетровськ, ж/м Тополя-2, буд. 32, кв. 152).
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута. 30.10.2012р. ліквідатором подано уточнений ліквідаційний баланс банкрута та додатки до нього.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника кредитора-боржника, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, ліквідаційний баланс банкрута станом на 29.10.2012р., суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Так, для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання.
Згідно довідок КП "Дніпропетровське МБТІ" № 12817 від 27.09.2012р., Дніпропетровської регіональної філії ДП „Центр державного земельного кадастру" № 4/8968-14 від 24.09.2012р., Дніпропетровського відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи № 1 ДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-4152 від 27.08.2012р., Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області № 1437/05/1 від 18.09.2012р. за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Як вбачається з витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна в зазначеному реєстрі інформація щодо арештів або обтяження майна банкрута відсутня.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Одночасно під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Так, 31.08.2012р. в газеті "Голос України" № 162 (5412) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
Відповідно до ч. 3 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, що ліквідується, в місячний строк з дня офіційного оприлюднення ухвали про визнання боржника, який ліквідується банкрутом.
Ліквідатором, також було направлено запити до Головного управління статистики у Дніпропетровській області та Державної виконавчої служби у Кіровському районі м. Дніпропетровська, на які отримані відповіді про наявність Приватного підприємства "Стройбаза" у ЄДРПОУ та відсутність виконавчих проваджень щодо банкрута на виконанні.
На запит до ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська від 06.09.12р. ліквідатором одержано у відповідь лист за № 15598/101190 від 05.10.2012р., згідно з якими боржник станом на 02.10.2012р. не має податкового боргу, але має не закриті рахунки №№ 26061050100301, 26054050100266, 26005050100301 в ПАТ КБ „Приватбанк".
Ліквідатором надано до матеріалів справи довідку ПАТ КБ „Приватбанк" № 08.7.0.0.0/121026153923 від 26.10.2012р., згідно з якою на рахунку боржника № 26054050100266 залишок складає 2,03грн., на рахунку № 26005050100301 залишок складає 7,70грн., на рахунку № 26061050100301 залишок складає 0,00грн.
До суду, також звернулися наступні кредитори з заявами про визнання грошових вимог до банкрута: Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області на суму 750,16грн.; Кіровська районна виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на суму 616,49грн.; Управління капітального будівництва, реконструкції та технічного нагляду виконавчого комітету Бердянської міської ради на суму 3632,00грн., які прийняті до розгляду судом та ліквідатором.
Таким чином, в результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлено та визнано вимоги наступних кредиторів:
- ФОП Терещенко В.В. на суму 63 000,00грн.;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області на суму 750,16грн.;
- Кіровська районна виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на суму 616,49грн.;
- Управління капітального будівництва, реконструкції та технічного нагляду виконавчого комітету Бердянської міської ради на суму 3632,00грн.
Встановлені вимоги кредиторів залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна та коштів боржника.
При цьому, відповідно до уточненого Акту інвентаризації майна, дебіторської та кредиторської заборгованості ПП „Стройбаза", оскільки залишок на рахунках боржника становить лише 9,73грн., чого не достатньо для задоволення вимог кредиторів, а одержання цих коштів потребує більших витрат, здійснення ліквідатором погашення вимог кредиторів у зазначеній сумі є недоцільним. До того-ж, як вбачається з матеріалів справи, на пропозицію ліквідатора погасити заборгованість у сумі 9,73грн. кредитором - ФОП Терещенко В.В. було надано письмові відмову у зв'язку із малозначністю суми.
Інші кредитори ліквідатором не виявлені, до господарського суду у справу про банкрутство не звертались.
Згідно з п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Також, під час розгляду справи до суду надійшло клопотання ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська про зобов'язання ліквідатора банкрута надати до ДПІ документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку боржника та не затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу банкрута до проведення перевірки банкрута.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Згідно з ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сторони у справі про банкрутство - кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут).
Відповідно до ст. 22 ГПК України правом на звернення до суду з клопотаннями у справі наділені лише сторони справи.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська не є кредитором банкрута, та відповідно і стороною у даній справі, що унеможливлює розгляд судом вищенаведеного клопотання та прийняття відповідного процесуального рішення.
Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 78.6 ст. 78 Податкового кодексу України, строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Ухвала суду про порушення провадження у справі про банкрутство боржника та постанова про визнання боржника банкрутом були направлені на адресу ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська, що зокрема підтверджується поштовими повідомленнями про вручення від 14.08.2012р., 27.08.2012р. Направлено було судом ДПІ і ухвалу про призначення підсумкового засідання у справі.
На час розгляду справи ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків та доказів неможливості отримання від банківських установ довідку про рух коштів на рахунках банкрута для проведення перевірки останнього.
Отже, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
З огляду на усе вищевикладене правові підстави для не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у суду відсутні.
Натомість, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута станом на 29.10.2012р., суд знаходить достатньо підстав щодо їх затвердження.
Згідно з п. 2 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Відповідно до п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.
З підстав наведеного та керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22, 31, 32, п. 6 ст. 40, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Приватного підприємства "Стройбаза", м. Дніпропетровськ, пр-т. Кірова, 46, офіс 116, код ЄДРПОУ 32650734.
Ліквідувати юридичну особу - Приватне підприємство "Стройбаза", м. Дніпропетровськ, пр-т. Кірова, 46, офіс 116, код ЄДРПОУ 32650734.
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п. 2 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя А.Є. Чередко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2012 |
Оприлюднено | 05.11.2012 |
Номер документу | 27207159 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні