Рішення
від 31.10.2012 по справі 5006/21/66/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

31.10.12 р. Справа № 5006/21/66/2012

Позивач: Державне підприємство Одеська залізниця, м. Одеса

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Сировина», м. Донецьк

про стягнення 24 160,00 грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: Стрілець О,С. - юр.

відповідача: не з'яв.

Одеською залізницею подано позов про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Сировина» 24 160,00 грн. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 48172639 масу вантажу (антрацит) за відправкою від 28.06.2012р., прямуванням станція Фащівка Донецької залізниці - Прибугська Одеської залізниці, вагон № 67614347.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на дані залізничної накладної, комерційного акту станції Тимкове АА № 057503/90 від 02.07.2012р., а також ст.ст.24, 118, 122 Статуту залізниць України.

Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи (ухвала про порушення провадження по справі і ухвала про відкладення розгляду справи направлені йому рекомендованими листами), до суду на виклик жодного разу не з'явився і не скористався своїм правом на участь у засіданні, про причину неявки свого представника суд не повідомив, ухвали суду не виконав, відзив на позов і витребувані документи господарському суду не подав, у зв'язку з чим справа на підставі ст.75 Господарського процесуального кодексу України розглянута за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача під час розгляду справи у відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:

28.06.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Метал-Сировина» (вантажовідправник) на адресу ТОВ «Внештехснаб» (вантажоодержувач) у вагоні № 67614347 за залізничною накладною № 48172639 зі станції Фащівка на станцію Прибугська відвантажило антрацит. За накладною вага нетто у вагоні - 68 900 кг (брутто - не зазначено, тара - 22 200 кг). В накладній також зазначено, що вантаж маркований вапном.

02.07.2012р. по прибутті зазначеного вагону з вантажем на станцію Тимкове Одеської залізниці (побіжна станція) було виявлено, що вантаж у вагоні відсутній і маса вантажу, зазначена у накладній, не відповідає фактичній масі вантажу: вага нетто вантажу - 0 кг (вага тари після зважування 21 120 кг), що менше проти даних залізничної накладної на 68 900кг.

Факт неправильності зазначення маси вантажу підтверджується комерційним актом АА № 057503/90 від 02.07.2012р., підписаним належними особами, зокрема: в.о. начальника станції та двома приймальниками потягів, один з яких старший.

На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу позивачем на відповідача нарахований штраф у сумі 24 160,00 грн. із розрахунку: 4 832,00грн. (тариф) х 5.

Зважаючи на те, що:

· відповідно до п.2.1 Правил оформлення перевізних документів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантажовідправник (у даному випадку відповідач) при заповненні перевізних документів повинен був зазначити точну масу вантажу;

· відповідно до ч.1 ст.24 Статуту залізниць України вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній;

· ч.2 ст.24 Статуту залізниць України передбачене право залізниці перевіряти правильність відомостей, зазначених у накладній, а також кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній;

· згідно зі ст.122 Статуту залізниць України за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порту стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення (згідно зі статтею 118 Статуту);

· ст.129 Статуту залізниць України встановлено: "Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць". Комерційний акт складається, зокрема, для засвідчення невідповідності найменування, маси і кількості місць вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах (п. "а");

· пунктом 10 Правил складання актів передбачено: "Комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи, старший прийомоздавальник) і прийомоздавальник станції, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці";

· відповідно до п.27 Правил видачі вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. Норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) для мінерального палива становить 1% маси, зазначеної в перевізних документах, тобто у даному випадку 689 кг, що менше виявленої нестачі - 68 900кг ;

· за зазначеним перевезенням провізна плата у накладній вказана 4 832,00грн., у зв'язку з чим на виконання вказаних норм сума штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу складає 24 160,00 грн. із розрахунку: 4 832,00грн. х 5,

господарський суд вважає, що позов обґрунтований i підлягає задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати в межах, встановлених законодавством, покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, ст.ст.24, 118, 122, 129 Статуту залізниць України, Правил оформлення перевізних документів та керуючись ст.ст.49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р I Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Сировина» (83017, м. Донецьк, Калінінський район, вул. Барнаульська, 22, п/р 26002226255 в ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» м. Київ, МФО 380805, код ЄДРПОУ 32296148) на користь Державного підприємства Одеська залізниця (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, п/р 26003000001 в Одеській філії АБ "Експрес-Банк", МФО 328801, код ЄДРПОУ 01071315) 24 160,00грн. штрафу, 1 609,50 грн. на відшкодування витрат по оплаті судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією, якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.

Суддя Матюхін В.І.

Повний текст рішення складено 31.10.2012р.

Надруковано примірників:

1 - у справу;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

Вик:

Дата ухвалення рішення31.10.2012
Оприлюднено05.11.2012
Номер документу27209487
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5006/21/66/2012

Ухвала від 22.10.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Рішення від 31.10.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 31.10.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 01.10.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні